  • 1. Data: 2010-05-06 17:24:32
    Temat: Drewno na balustradę drewnianą
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    Witam,
    planuję wyremontować balustrady drewniane. Chcę użyć do tego desek,
    szerokości ok 10-15 cm wzdłuż całej balustrady, ok 9 m długości. Desek
    będzie ok 5 sztuk, równolegle do ziemi i od góry poręcz.
    Wszystko mocowane do prętów kwadratowych, fi 4 cm. Ustawione co ok 2 m.
    I mam pytania:
    - jakiego drewna najlepiej użyć do tego celu?
    - czym pomalować zaimpregnować, chciałbym uzyskać raczej gładką powierzchnię
    - gdzie taki materiał mogą mi przygotować w Warszawie lub okolicach -
    transport sam mogę sonie zapewnić

  • 2. Data: 2010-05-07 08:39:52
    Temat: Re: Drewno na balustradę drewnianą
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 6 Maj, 19:24, "Abecadło" <a...@h...com> wrote:
> [...]
    > - gdzie taki materiał mogą mi przygotować w Warszawie lub okolicach -

    z drewna tubylczego to z iglastych modrzew a lisciastych
    debina.Modrzew choc trwaly i odporny na warunki atmosferyczne to lubi
    puscic zywice (jak wszystkie iglaste zreszta) wiec pewnie najlepiej
    wyjdzie z drewnem debowym. Oczywiscie mozna jeszcze zastosowac
    ogzotyki ale tu sie nie wypowiadam bo nie praktykuje i nie lubie. Aby
    bylo gladko to przedewszystkim musi byc dobrze wysuszone i na to
    lakierobejca (polecam fluger U 419 Dark Walnut super pasuje do debu,
    lub tikkurilla czy jak to sie pisze) ze dwa razy . Jesli dobrze nie
    bedzie wysuszone to podczas schniecia popeka i zacznie sie luszczyc. Z
    egzotykow, jesli sie na takowe zdecydujesz, duzo dostaniesz w DLH.
    Jesli jednak nie chcesz obcego drewna to debina... o akacja tez jest
    niezla (robinia akacjowa) , kiedys na wsi wój mój najlepsze trzonki
    do widel robil z akacji ;-) serio swietny material.
    jeszcze mi sie przypomnialo. Daglezja zielona. Rysunek podobny trochu
    do sosny choc w barwie wiecej pomaranczu, mniej puszcza zywice. twarda
    i trwala. fajna na balustrade. na to bezbarwy olej. pieknie wyglada.
    Trudniej zakupic bo nie za duzo jej w lasach, choc pewnie mozna kupic
    z imporu z pln hameryki (to ichni gatunek choc jako jedyny z obcych
    zaakceptowany i stosowany oficjalnie w polskim lesnictwie, piekne
    drzewo i wspaniale drewno)

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 3. Data: 2010-05-07 14:50:18
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Fri, 7 May 2010 01:39:52 -0700 (PDT), Krzysztof Thomas napisał(a):

    > z drewna tubylczego to z iglastych modrzew a lisciastych
    > debina.Modrzew choc trwaly i odporny na warunki atmosferyczne to lubi
    > puscic zywice (jak wszystkie iglaste zreszta)

    Jodła też? :->

    --
    ŁC
    "Człowiek nie jest pijany, dopóki może leżeć o własnych siłach"