  • 1. Data: 2010-05-06 14:31:44
    Temat: lekka ścianka a zmiana rozmiaru pomieszczeń
    Od: wiktor <w...@g...com>

    witam,

    sprawa dotyczy przeróbek w mieszkaniu własnościowym (wspólnota),
    wykonanych wiele lat temu. inspektor budowlany po oględzinach
    stwierdził bliżej nieokreślone 'nieprawidłowości', po długim użeraniu
    dowiedziałem się, co jest wg. nich nie tak - pokój podzielony na dwa
    ścianką z płyty wiórowej z drzwiami przesuwnymi tworzy dwa
    pomieszczenia o nieprzepisowych rozmiarach. ścianka jest lekka, z
    kilku elementów, 'na wcisk', nie mocowana do ścian ani sufitu, możliwa
    do rozebrania w ciągu kilku minut.

    jednocześnie dowiedziałem się, że jeśli zamiast tej płyty postawię
    regał, to umeblowanie mieszkania ich nie interesuje i będzie w
    porządku.

    w innym pomieszczeniu jest ścianka gipsowa na konstrukcji drewnianej,
    maskująca ścianę i idącą tamtędy instalację wodną i gazową, która
    problemem dla nich chyba nie jest, w każdym razie nie udało mi się
    wyciągnąć twierdzenia, że jest. jeszcze inne przedzielone jest
    optycznie regałami przy obu ścianach, przymocowanymi do podłogi i
    sufitu.

    wyjaśnić mi nikt niczego nie chciał, a ja z kolei nie chciałbym ani
    robić niepotrzebnych przeróbek, ani po tych przeróbkach usłyszeć, że
    to nadal im się nie podoba, bo gdyby to było coś tam innego, to byłoby
    ok.

    wiem na razie, że płyta stojąca luzem jest ścianką, a płyta będąca
    tyłem regału ścianką nie jest. czy ktoś orientuje się w tym na tyle,
    żeby mi opisać kiedy spodziewać się że coś zostanie uznane za ściankę
    i zmianę podziału pomieszczeń, a kiedy za niegroźne umeblowanie?

  • 2. Data: 2010-05-06 16:51:14
    Temat: Re: lekka ścianka a zmiana rozmiaru pomieszczeń
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > czy ktoś orientuje się w tym na tyle,
    > żeby mi opisać kiedy spodziewać się że coś zostanie uznane za ściankę
    > i zmianę podziału pomieszczeń, a kiedy za niegroźne umeblowanie?

    o to powinieneś spytać tego swojego inspektora. Rozumiem, że on każe
    ci rozebrać tę ściankę? To niech da ci na piśmie decyzję poparta
    konkretnym paragrafem,bo jak nie to "wypad z baru" :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-05-06 17:58:31
    Od: wiktor <w...@g...com>

    On 6 Maj, 18:51, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > ci rozebrać tę ściankę? To niech da ci na piśmie decyzję poparta
    > konkretnym paragrafem,bo jak nie to "wypad z baru" :-)

    to nie takie proste :)

    nic mi póki co nie każe. na podstawie oświadczenia człowieka, który
    robił oględziny, brzmiącego 'wykonanie robót budzi zastrzeżenia'
    inspektor zażądał 'wykonania ekspertyzy z określeniem stanu
    technicznego'. po czym ekspertyzę odrzucił, bo 'nie zawiera
    stwierdzenia, czy stan aktualny jest zgodny z prawem'.

    poszedłem, dowiedziałem się, że chce takiego stwierdzenia, bo jego
    zdaniem nie jest to zgodne z prawem, ale 'on nie jest od udzielania
    porad z prawa budowlanego'. więc - on nie powie co jest nie tak,
    dopóki nie będzie w ekspertyzie napisane, że jest dobrze. ponieważ
    jednak przez pół godziny nie zgodziłem się wyjść bez informacji co
    jego zdaniem jest nie tak, to się dowiedziałem, że pomieszczenia są za
    małe. i że człowiek robiący wstępne oględziny uznał to za ściankę,
    więc widocznie jest to ścianka. i że ja mam zrobić tak, żeby było
    dobrze, ale on mi nie powie jak jest dobrze, a jak nie.

    więc w gruncie rzeczy 'udowodnij, żeś nie wielbłąd' i moje mieszkanie
    jest niezgodne z prawem (na co inspektor nie musi nic przytaczać), i
    będzie tak dopóki nie udowodnię jakoś, że jest zgodne - albo nie
    znajdę sposobu na doprowadzenie go do stanu zgodnego z prawem..

    i szczerze mówiąc nie wiem co robić.

  • 4. Data: 2010-05-06 18:10:29
    Od: wiktor <w...@g...com>

    jeszcze gwoli ścisłości - w związku z moim uchylaniem się od wykonania
    prawidłowej ekspertyzy, inspektorat wystawił tytuł i rozpoczął
    egzekucję kwoty 5000zł a konto prawidłowego wykonania tej ekspertyzy
    przez specjalistę wyznaczonego przez inspektora. więc albo zapłacę
    5tys., albo udowodnię, że mieszkanie jest w porządku. albo nie wiem
    co..