  • 1. Data: 2011-11-29 18:50:52
    Temat: kocioł kondensacyjny w schowku pod schodami
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie, czy są jakieś przeciwwskazania, aby kocioł kondensacyjny
    umieścić w schowku pod schodami. Mam przewidzianą kotłownię jednakże, z
    uwagi na lokalizację najlepszym miejscem dla kotła byłaby spiżarka pod
    schodami.

    W spiżarce będzie oczywiście wentylacja grawitacyjna i obok komin. Kociołek
    planuję kondensat. Lokalizacja jest o tyle przyjemna, że obok mam kuchnię,
    "nad" łazienkę i jest to mniej więcej środek domu, więc podłogówkę będzie
    wygodnie tam też pociągnąć.

    Obecnie nie mam jeszcze ścian, więc mogę poszaleć:)

    scruffty

  • 2. Data: 2011-11-30 07:39:53
    Temat: Re: kocioł kondensacyjny w schowku pod schodami
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "scruffty" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wygodnie tam też pociągnąć.
    >
    > Obecnie nie mam jeszcze ścian, więc mogę poszaleć:)

    wentylacja przy kotłach z zamkniętą komora spalania jest zbędna
    sprawdź w instrukcji kotła ile miejsca musi mieć wokół siebie. jeśli pod
    schodami tyle będzie to ok

    pzdr
    Piotr

  • 3. Data: 2011-11-30 10:28:21
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2011-11-29 19:50, scruffty pisze:
> [...]
    > wygodnie tam też pociągnąć.
    >
    > Obecnie nie mam jeszcze ścian, więc mogę poszaleć:)

    Nie ma przeciwwskazań

    Komin z dolotem powietrza, kanalizacja na skropliny, instalacja gazowa i
    będzie.

    Jednak rozprowadzenie centralnego nijak się ma do samego umiejscowienia
    kotła.
    Jak masz osobne pomieszczenie na kotłownię to chyba lepiej wszystkie
    mieszacze, zawory... w tej kotłowni zrobić...

    Generalnie kondensat czy inny z zamkniętą komorą możesz nawet sobie pod
    łóżkiem zamontować. Jedyna wada to możliwy hałas.

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-11-30 12:28:33
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2011-11-30 11:28, Ariusz pisze:
> [...]

    Chyba kubatura minimum 6m3
    CezaryT

  • 5. Data: 2011-11-30 14:04:13
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2011-11-30 13:28, Cezary pisze:

    > Chyba kubatura minimum 6m3

    Kocioł kondensacyjny - pierwsze słyszę. On pobiera sobie powietrze z
    zewnątrz i oddaje na zewnątrz spaliny. Skropliny w kanał.

    Montują to w szafkach, kuchennych...
    Może i jakiś przepis istnieje choć moim zdaniem nie uzasadniony, a może
    tyczy się pieców nie z zamkniętą komorą.

    Ariusz

  • 6. Data: 2011-11-30 14:40:13
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kocioł kondensacyjny - pierwsze słyszę.
    Nie ma znaczenia czy kondensacyjny czy nie. Kocioł kondensacyjny jest kotłem
    z zamkniętą komorą spalania i minimalna kubatura pomieszczenia w którym ma
    być zainstalowany, wynosi 6 m3 przy minimalnej wysokości bodajże 2,2 m z
    uwagi na prowadzenie instalacji gazowej.. Dla kotła z otwartą komorą 8 m3
    plus wentylacja nawiewno-wywiewna w pomieszczeniu. To czy właściciel sobie
    ten kocioł obuduje szafą czy nie nie ma znaczenia - pomieszczenie musi
    spełniać warunki.

  • 7. Data: 2011-11-30 15:55:01
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2011-11-30 15:40, Jackare pisze:
> [...]
    > To czy właściciel sobie ten kocioł obuduje szafą czy nie nie ma
    > znaczenia - pomieszczenie musi spełniać warunki.

    No to jest jakieś za nie! choć może ma tam pod schodami 6m3 i 2,2 wysokości

    Ariusz

  • 8. Data: 2011-11-30 19:22:31
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Wed, 30 Nov 2011 16:55:01 +0100, Ariusz napisał(a):

    Witam,

    > No to jest jakieś za nie! choć może ma tam pod schodami 6m3 i 2,2 wysokości

    Od biedy te 6 m3 uzbierałbym (2,2 m też - tylko w części schowka), ale
    jednak doszedłem do wniosku, że nie ma to większego sensu. Piec zostanie w
    kotłowni, w schowku schowam rozdzielacz do podłogówki na dole i dobrze
    ocieplę rury. Dzięki za rady i informacje.

    scruffty

  • 9. Data: 2011-12-01 10:21:11
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > kotłowni, w schowku schowam rozdzielacz do podłogówki na dole i dobrze
    > ocieplę rury. Dzięki za rady i informacje.

    Pamiętaj że na wykonanie wewnętrznej instalacji gazowej musisz mieć projekt
    i nadzór. Pozwolenie w ramach prowadzonej budowy lub na odrębne zgłoszenie
    robót budowlanych.