  • 11. Data: 2013-05-24 09:52:09
    Temat: Re: kolektory, panele fotowoltaiczne... a moze lustra i stirling?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 24 maja 2013 09:44:34 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Odwiert kilkumetrowej glebokosci powinien zalatwic sprawe :)

    potrzebna jest moc - a ponieważ grunt słabo przekazuje ciepło to tych metrów musi byc
    dosc dużo.

    b.

  • 12. Data: 2013-05-24 10:01:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 09:03:24 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Z tego co tutaj widzę jeśli ludzie chcą się bawić w energię słoneczną,
    > to instalują kolektory lub ewentualnie jakąś fotowoltaikę.

    duży a tani kolektor, energia do baniaka CWU i jesien/wiosna ogrzewanie, nadmiar
    gromadzimy w gruncie (pionowa sonda). Odzyskujemy zimą za pomocą pompy ciepła.
    Jest szansa na powazne zwiększenie COP-u pompy.
    Koszty w sumie nadal niezachecające - tyle ze to ma prawo działać.

    narzekacze świadomie używający programów, które nie potrafia zawijac wierszy
    > są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.

    > I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
    niektórzy odeszli juz od DOSa i trybu tekstowego, a rozwijając sie nabyli też pewien
    poziom kultury osobistej. Ale nie wszystkich to doknęło.

    b.

  • 13. Data: 2013-05-24 10:19:24
    Od: krak <n...@o...pl>

    W KRK na dachu jest zainstalowane takie coś podążające za słońcem:
    http://goo.gl/maps/zJ8Sz
    Zresztą wymyślają różne zabawki, np
    http://www.sadistic.pl/pics/0661a49d9d5f.jpg

  • 14. Data: 2013-05-24 10:20:20
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-05-23 10:31, Ergie pisze:

    > Nie widziałem, ale zawsze możesz spróbować. Konstrukcja takiego silnika
    > jest dość prosta. Hmmm, po zastanowieniu się - skąd w lecie weźmiesz
    > zimno do chłodnicy?

    Z klimatyzatora zasilanego brudną, ale tanią energią z elektrowni
    węglowych :-) "Czystą" i drogą energię odnawialną odsprzedaje się
    do sieci energetycznej 4x drożej i tak się ten interes kręci w wielu
    krajach.

    T.

  • 15. Data: 2013-05-24 10:40:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Jest szansa na powazne zwiększenie COP-u pompy.
    > Koszty w sumie nadal niezachecające - tyle ze to ma prawo działać.

    Zamiast gromadzenia energii w gruncie można też inaczej. Widziałem kiedyś
    projekt domu gdzie akumulator to było kilkadziesiąt kubików betonu wlanych
    do zaizolowanej z boków dziury o obrysie fundamentów. Czyli cos jak płyta
    fundamentowa tylko o grubości ponad metra. Na tym izolacja i podłoga
    parteru.

    Idea była taka że w lecie ładujemy ten akumulator a w zimie korzystamy. Z
    tym że zamiast z pompą ciepła było to połączone z wentylacją. Dzięki temu w
    lecie jest chłodniej a w zimie cieplej.

    Niestety nie wiem czy doszło do realizacji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2013-05-24 10:47:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 24 maja 2013 10:40:53 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Idea by�a taka �e w lecie �adujemy ten akumulator a w zimie korzystamy.
    > Niestety nie wiem czy dosz�o do realizacji.

    jesli ktos wziął kartke i policzył ilosc ciepła jaka tam mozna zgromadzić to tego nie
    zrealizował :-) No ale marketing czyli cuda - nie takie idiotyzmy ludzie robią.
    Mam znajomka który majac gaz sieciowy pod domym zrobił PC, dał za całosc ze 60kzł a
    teraz sie cieszy ze koszty ma na poziomie cen energii gazu :-)

    b.

  • 17. Data: 2013-05-24 10:49:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2013 10:01, mający budyń zamiast mózgu pisze:

    > duży a tani kolektor, energia do baniaka CWU i jesien/wiosna ogrzewanie,
    > nadmiar gromadzimy w gruncie (pionowa sonda).
    > Odzyskujemy zimą za pomocą pompy ciepła.

    Masz jakieś źródła? Bo ja mam wrażenie, że to się zdąży rozejść po
    okolicy jak nie będzie jakiejś izolacji. Zwłaszcza jak są cieki wodne.

    [ciach]

    PS: zawijaj wiersze.

  • 18. Data: 2013-05-24 10:50:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.05.2013 10:31, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > A później co? Generator?

    Ano.

    > To nie lepiej od razu to ciepło wrzucić do
    > instalacji CWU?

    Nie kiedy potrzebujesz energii elektrycznej bardziej niż cieplnej.

    Z ziemi. Z powietrza. W czym problem?

  • 19. Data: 2013-05-24 11:13:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 maja 2013 10:47:39 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Mam znajomka który majac gaz sieciowy pod domym zrobił PC, dał za całosc ze 60kzł
    a teraz sie cieszy ze koszty ma na poziomie cen energii gazu :-)

    To musi byc bardzo slaba pompa - koszty ogrzewania PC sa 2 x tansze od gazu :)
    Jakby roznica wyniosla 2k vs 4k pln, a roznica w inwestycji 50k pln to PC zwroci sie
    juz po 25 latach wiec moze nie tak zle z tym znajomkiem ;) No i nie kazdy chce miec
    gaz - ciagle gdzies wybucha ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2013-05-24 11:30:04
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 May 2013 10:40:53 +0200, Ergie napisał(a):

    > Zamiast gromadzenia energii w gruncie można też inaczej. Widziałem kiedyś
    > projekt domu gdzie akumulator to było kilkadziesiąt kubików betonu wlanych
    > do zaizolowanej z boków dziury

    Koszt kilkudziesieciu, powiedzmy 40, kubikow betonu niskiej klasy z
    betoniarni to jakies 6-8 tys. zl, o ile pamietam ceny. Nie mowiac o
    kopaniu, izolowaniu itp. Taki naklad szybko sie nie zwroci...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio