  • 221. Data: 2009-11-22 00:08:08
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:he98l4$bj6$1@news.interia.pl...

> [...]

    Nasunela mi sie jedna mysl po wieczornej wizycie na budowie i rzucie okiem
    na otwor wentylacyjny w kotlowni proszacy sie o kratke. Od razu przypomniala
    mi sie ta fraza ktora tu opublikowales i swego rodzaju powiazanie z
    procentowymi stratami energii. Wyobraz sobie, ze u mnie dom reaguje
    identycznie jak Twoj przy tych temperaturach. Wyjezdzam jest 12C,
    przyjezdzam nastepnego dnia jest niecale 12C. Mija pare dni zanim zobacze
    roznice. Ale dom mam podobno kiepsko ocieplony jak na te grupe, bo to sciana
    jednowarstwowa Porotherm 44 do tego ni w zab nie zgadzaja mi sie procenty
    wentylacji, bo mam otwartych kanalow wentylacyjnych na samym dole szesc
    sztuk nie liczac zamknietego garazu, otwarty nawiew do kominka i otwarty
    komin do kominka. Na gorze jedna wentylacja w lazience i ciagle otwarte
    schody na nieocieplony strych na samej gorze. Dziura wielkosci 80x60 i nie
    czuc przeciagu jak sie wchodzi na drugi strop. Poddasze ocieplone czesciowo
    12cm welny miedzy krokwiami. Gdzie te Wasze determinujace ogrzewanie straty
    wentylacyjne to ja nie wiem. A Ty szukasz problemu w jednym otwartym kanale
    kominowym, choc ja mam 700% wiecej strat tylko na wentylacji a dom zachowuje
    zblizona bezwladnosc do Twojego. I tym milym akcentem pozdrawiam na dzis.

    TK

  • 222. Data: 2009-11-22 00:26:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Marek K" <m...@W...kappa.pl> napisał w wiadomości

    >Właśnie o to chodzi. Dla mnie 18-20 jest ok.

    18 to ja moge miec w sypialni, ale siedzac wieczorem w salonie popijajac
    piwko wole miec cieplej. Poza tym w miare jak ogrzewanie zacznie po malu sie
    rozpedzac (pompa ciepla w 2 taryfie) to bedzie robic sie coraz cieplej i tak
    do rana. Wychodze do pracy i tyle z tego ciepla. A wieczorem znow 18C przy
    jakims wiekszym mrozie.

    >Poza tym o ile pamiętam lekcje z fizyki budowli to do pojęcia komfortu
    >cieplnego jeszcze parę warunków było (np temp. grzejników, przy zbyt
    >wysokiej silne promieniowanie powodowało dyskomfort)

    To mozliwe, w cieniu tej dyskusji jest pompa ciepla zasilana w drugiej
    taryfie i podlogowka dbajaca o komfort cieplny. Tu mozna probowac pozbyc sie
    problemu grzania wylacznie noca stosujac bufor ciepla, ale to kolejne
    urzadzenie, kolejny koszt i kolejne klopoty.

    Pozdro.. TK

  • 223. Data: 2009-11-22 08:49:39
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Lis, 01:31, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > A ja wiem czy tak znowu przesadzilem? Nie wiem ile teraz kosztuje cegla,
    > moja nie byla droga. Klinkier tez nie kosztowal 2zl/szt. i zaprawy do
    > klinkieru nie uzywalem. Za to uzywalem cementu bez popiolu, plastyfikatora,
    > wody, barwnika i to wszystko. Nie chce strzelac tu bez sensu, ale na jeden
    > komin poszla mi ok. jedna paleta pelnej cegly, a na wszystkie kominy
    > klinkieru jakies 1,5 palety. Klinkier mniej wiecej pamietam, z cegla pelna

    1 paleta cegly na 3 kominy ? Moj maly kominek:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1171

    Licze na szybko - 11 cegiel na jedna warstwe. Jedna warstwa ma 7cm (z
    fuga). Komin az do piwnicy.. A sorry - Ty nie masz piwnic - wiec
    liczmy do parteru = ok 6m zwyklej cegly. 6m / 0,07 = 85 warstw * 11 =
    935 sztuk. Na jeden komin, nie liczac klinkieru !!! Jakim cudem
    zuzyles jedna palete czyli rozumiem 420 cegiel na trzy kominy ? :-) Mi
    wychodzi * 3 = 2800 sztuk po zlotowce = 2,8k pln. Klinkieru na moim
    kominku jest ~170szt. - kupowany po 5 pln (pelna, zadna perforowana,
    dziurawka czy inna) = 850 pln * 3 = 2500 pln. To w sumie juz 5,3k pln.
    Dolicz kupe zaprawy normalnej i do klinkieru (zwyklej tez bym nie uzyl
    - sasiad zrobil i ma "piekne" biale wykwity juz po paru miesiacach) i
    robocizne. Mnie murarz skasowal grosze bo 500 pln / komin. To daje
    spokojnie kwote rzedu 7-8k pln za najtansza wersje takich trzech
    kominow :) Systemowe to koszt ok 3-4k pln / sztuke.

    > No tak, ale ile tego styro? 10cm malo, 20 no juz jakos robi wrazenie, 30
    > bedzie dobrze? 50cm tez cos nam zaoszczedzi, metr jeszcze wiecej, no to moze
    > od razu ze 2m. Nie wiem ile bedzie dobrze. Nie tak dawno temu uwazano i

    Jak najwiecej ale do momentu kiedy pozwoli estetyka. Pol metrowy glif
    nie bedzie wygladal ladnie. 20-25cm to maks. Zeby taki uzyskac mozna
    dac spokojnie 30cm styro. Plus np. 18cm sciana (z silki) daje w sumie
    48cm sciane - prawie taka, jak Ty masz w wersji 1W :) Na oko wiec tych
    scian wogole nie odroznisz, cena nie bedzie tez znaczaco inna, a
    wspolczynnikow nawet nie ma co porownywac :)

    > A tym tysiacem mozna obrocic raz w miesiacu i miec z niego powiedzmy dwie
    > stowki jak sie pomysli, razy 12 miesiecy i mozna odklejac styropian po

    Mozna obrocic i miec ale mozna tez obrocic i stracic ;) Tego nikt
    nigdy jakos nie zaklada :)

    > centymetrze przez te kolejne 7lat. Ta budowlana apteka juz mnie nawet nie
    > smieszy a nudzi najnormalniej. Jak przeczytalem Marko podajacego liczby co
    > do zlotowki to naprawde zastanawiam sie czy ludzie nie maja innych zajec.

    Dlatego nie ma co liczyc tylko ocieplac jak najgrubiej oko pozwoli i
    juz :)

    > Ja jak na razie widze gore styropianu na scianach,

    Wkleje niedlugo fotki mojej chatki jak tylko klejem zaciagna to
    powiesz, czy faktycznie "widzisz" te 20cm styro bo mnie sie wydaje ze
    specjalnie nie bedzie tego widac ;-)

    > gore welny na dachu,
    > setki metrow rury w ziemi, nie wiem ile glikolu, ale pewnie duzo, wentylacje
    > mechaniczna, rekuperator, kominek z plaszczem, kilka pomp CO, pompa ciepla,
    > cudaczna instalacja elektryczna, o czym zapomnialem? To wszystko ma byc
    > tanio, oplacac sie i warto? Wydales gore pieniedzy,

    No wlasnie chodzi o to, ze nie wydalem gory pieniedzy :) Sadze, ze
    wydalem tyle ile ktos inny wladowal w standardowa instalacje
    elektryczna, standardowa kotlownie na wegiel i budujac standardowa
    sciane 1W :) Za to bede mial dom o klase wyzej jezeli chodzi o komfort
    i wygode.

    > ciagle nie mieszkasz a
    > jeszcze kto wie czy nie najdrozsze przed Toba. A wiekszosc z tego na poczet
    > przyszlych oszczednosci. Walizka pieniedzy, ciekawe kiedy sie zwroci, ale co
    > ja Ci bede. Zainwestuj te walizke a moze nigdy nie bedziesz musial
    > oszczedzac. :-)

    Ale po co ta walizke inwestowac.. Mam jeszcze druga, moze trzecia, a
    moze czwarta taka sama? Po co inwestowac te, ktora da mi komfort i
    wygode w swoim wlasnym domu ?:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 224. Data: 2009-11-22 08:54:08
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Lis, 01:42, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Gdyby tak bylo, to linia miala by odwrotna pochylosc na wykresie Twojej
    > sciany.

    Nieprawda. Bylaby zaledwie lagodniejsza! Odwrotna pochylosc mialaby,
    gdyby w srodku bylo zimniej niz na zewnatrz! Zakladajac w srodku 15st,
    na zewnatrz -20st, to linia zawsze bedzie pochyla ku scianie
    zewnetrznej - sciana zawsze tam bedzie zimniejsza niz ta w srodku. Ale
    jezeli pustak ma 20st a w srodku 15st to ten pustak bedzie oddawal
    cieplo do srodka :) Im w srodku bedzie zimniej tym linia bedzie mniej
    pochyla..

    > Za to nie kosztuje 20 kzl i nie generuje dodatkowych co miesiecznych
    > rachunkow za prad.

    20k? :) Pozlacane przewody i anemostaty ? Wyzszej klasy centralka dla
    standardowego domu to 5k pln. (ja place 6,5k ale bede wentylowal
    1000m3). Przewody to 2k pln. Anemostaty to grosze:) Jak ktos placi 20k
    pln za wentylacje mech. z reku to jest zwyklym naciagnietym baranem!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 225. Data: 2009-11-22 09:05:56
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lis, 01:08, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > 12cm welny miedzy krokwiami. Gdzie te Wasze determinujace ogrzewanie straty
    > wentylacyjne to ja nie wiem. A Ty szukasz problemu w jednym otwartym kanale

    Jak przyjdzie -20st C, a Ty nachajcujesz w srodku do +20st C to glowe
    Ci urwie przy tym kanale wentylacyjnym :-)

    To, o czym piszesz to wlasnie efekt braku wentylacji przez cale lato i
    wiekszosc wiosny i jesieni. Natomiast przy mroznej zimie wentylacja
    grawitacyjna jest zbyt duza - bedzie wywiewac duzo ciepelka LUB (jak
    zamkniesz szczelnie okna i nawiewniki) bedzie za slaba (dlugo schnace
    pranie, dlugo utrzymujaca sie para w kuchni i lazienkach po kapieli,
    dlugo utrzymujacy sie smrodek w WC :) Nie pisze juz o oszednosciach bo
    zas sie zacznie. Skupiam sie juz tylko na komforcie!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 226. Data: 2009-11-22 09:07:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lis, 09:49, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > 1 paleta cegly na 3 kominy ? Moj maly kominek:

    Sorry nie doczytalem - napisales 1 paleta na komin. To i tak jakos
    polowa za malo:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 227. Data: 2009-11-22 09:43:07
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 21 Lis, 11:16, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:ef1fa9fb-3df8-4025-8904-a18f5e071852@
    m38g2000yqd.googlegroups.com...

    > Zwlaszcza oka.

    > Poprosze o wiarygodne zrodlo informacji, ze 70% to wentylacja. Chetnie tez
    > poznam rozklad pozostalych 30%., wiemy juz, ze sciany plus okna to 20%.

    Żadne źródło nie będzie dla Ciebie wiarygodne, bo przeczyło by Twojej
    nieomylności..
    ;-)
    Ale proszę bardzo pierwszy lepszy z brzegu link wyszukany z googlacza:

    http://www.wymiennikgruntowy.pl/dom-niskoenergetyczn
    y-w-praktyce,pl,0.html

  • 228. Data: 2009-11-22 09:44:29
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Lis, 00:59, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Caly numer polega wylacznie na proporcjach ucieczki ciepla sciany vs cala
    > reszta oczywiscie uwzgledniajac pojemnosc cieplna tychze scian.

    Też tak uważam.
    ;-)

  • 229. Data: 2009-11-22 09:46:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    c.googlegroups.com...
    > ogrzewanie wydasz 800 pln / rok, a budujac "standardowo" - wydalbys te

    Ty faktycznie wierzysz w to ze ogrzejesz swoje 320mkw za 800zl rocznie?

    Kris

  • 230. Data: 2009-11-22 09:50:49
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    cinews:he98l4$bj6$1@news.interia.pl...

    > Wyobraz sobie, ze u mnie dom reaguje
    > identycznie jak Twoj przy tych temperaturach.

    Bo mój też jest jeszcze kiepsko ocieplony (brak ocieplenia dachu) i
    też ma wentylację (na razie) grawitacyjną. Więc musi się zachowywać
    podobnie.
    ;-)

    W zeszłym roku był tylko częściowo ocieplony i spadek temperatury
    (choć też powolny) był zauważalnie szybszy.
> [...]
    > zblizona bezwladnosc do Twojego. I tym milym akcentem pozdrawiam na dzis.

    Straty na wentylacji będą tym większe im większa różnica temperatur.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.