    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Date: Sun, 22 Nov 2009 01:08:08 +0100
    <he2trd$5h2$2@news.onet.pl>
    <c...@b...googlegroups.com>
    <he4lts$8rq$1@news.interia.pl>
    <d...@g...googlegroups.com>
    <he5fnv$p51$2@news.onet.pl>
    <b...@a...googlegroups.com>
    <he5o9u$j4e$1@news.interia.pl>
    <3...@c...googlegroups.com>
    <he98l4$bj6$1@news.interia.pl>

    news:he98l4$bj6$1@news.interia.pl...

> [...]

    Nasunela mi sie jedna mysl po wieczornej wizycie na budowie i rzucie okiem
    na otwor wentylacyjny w kotlowni proszacy sie o kratke. Od razu przypomniala
    mi sie ta fraza ktora tu opublikowales i swego rodzaju powiazanie z
    procentowymi stratami energii. Wyobraz sobie, ze u mnie dom reaguje
    identycznie jak Twoj przy tych temperaturach. Wyjezdzam jest 12C,
    przyjezdzam nastepnego dnia jest niecale 12C. Mija pare dni zanim zobacze
    roznice. Ale dom mam podobno kiepsko ocieplony jak na te grupe, bo to sciana
    jednowarstwowa Porotherm 44 do tego ni w zab nie zgadzaja mi sie procenty
    wentylacji, bo mam otwartych kanalow wentylacyjnych na samym dole szesc
    sztuk nie liczac zamknietego garazu, otwarty nawiew do kominka i otwarty
    komin do kominka. Na gorze jedna wentylacja w lazience i ciagle otwarte
    schody na nieocieplony strych na samej gorze. Dziura wielkosci 80x60 i nie
    czuc przeciagu jak sie wchodzi na drugi strop. Poddasze ocieplone czesciowo
    12cm welny miedzy krokwiami. Gdzie te Wasze determinujace ogrzewanie straty
    wentylacyjne to ja nie wiem. A Ty szukasz problemu w jednym otwartym kanale
    kominowym, choc ja mam 700% wiecej strat tylko na wentylacji a dom zachowuje
    zblizona bezwladnosc do Twojego. I tym milym akcentem pozdrawiam na dzis.

    TK