  • 241. Data: 2009-11-22 15:08:45
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:267b5149-a2ac-44ae-b9f9-

    >To się kupy nie trzyma, bo skoro liczysz 70% straty na wentylacji to
    >znaczy że dom już jest b. dobrze ocieplony, więc te względne 70% to
    >już jest z małej kwoty bezwzględnej.

    Czyli jest jeszcze gorzej dla tej teorii, bo rachunki po uwzglednieniu tych
    wszystkich ulepszen powinny spasc do dziwnie niskiej kwoty.

    >Nie tylko, ale straty na wentylacji rosną jakoś tak po krzywej, a
    >straty przez ściany teoretycznie liniowo.

    Nie wierze, ze Ciebie to nie zastanawia. Jakiego rzedu spodziewasz sie
    rachunkow za ogrzewanie przez sezon? 200zl, 400zl?

    Pozdro.. TK

  • 242. Data: 2009-11-22 15:09:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...
    On 22 Lis, 10:52, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

> [...]
    ny-w-praktyce,pl,0...

    >A jakie to ma znaczenie?

    A jak inaczej mam sprawdzic, czy pierwsza lepsza strona daje 70%.

    >I trzeci od góry link mówi nawet o 80%....
    >http://projektytypowe.blogspot.com/2009/03/wentylac
    ja-grawitacyjna-wypierana-przez.html

    Uhm, a tu google:wentylacja grawitacyjna 50% ciepła
    pierwszy link
    www.dom.pl/tag/wentylacja-grawitacyjna

    Mamy wynik 50% i co?

  • 243. Data: 2009-11-22 15:18:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czyli jest jeszcze gorzej dla tej teorii, bo rachunki po uwzglednieniu
    > tych wszystkich ulepszen powinny spasc do dziwnie niskiej kwoty.

    Ale czy to jest podawane 70% czy 50% zwykle jest opisane "moze siegac
    nawet" - co juz jest niezlym asekuranctwem.

    > Nie wierze, ze Ciebie to nie zastanawia. Jakiego rzedu spodziewasz sie
    > rachunkow za ogrzewanie przez sezon? 200zl, 400zl?

    No sprzedawca rekuperatora moze podac dowolnie niska kwote ;-)

  • 244. Data: 2009-11-22 15:21:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Dokladnie tak. To by znaczylo, ze oddaje cieplo do srodka.

    Nie tak. W scianie mielibysmy łuk - w srodku najcieplej i oddawanie ciepla w
    dwie strony.

  • 245. Data: 2009-11-22 15:34:32
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale czy to jest podawane 70% czy 50% zwykle jest opisane "moze siegac
    > nawet" - co juz jest niezlym asekuranctwem.

    Moze przy otwartych oknach albo drzwiach?

    > No sprzedawca rekuperatora moze podac dowolnie niska kwote ;-)

    Po uwzglednieniu tych wszystkich cytowanych procentow i lambd mozna dojsc i
    do takich kwot.:-) Ciekawe kto tyle placi...?

    Pozdro.. TK

  • 246. Data: 2009-11-22 15:51:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie tak. W scianie mielibysmy łuk - w srodku najcieplej i oddawanie ciepla
    > w dwie strony.

    Luk jezeli oddawala by na zewnatrz i do wnetrza. Jezeli na zewnatrz nie, to
    pochyla ku wnetrzu, czyli zakladany cieplejszy izolator co po czesci
    sugeruje Krzemo, a nie pochyla lagodniej do zewnatrz. Im bardziej lagodna
    tym wolniej oddaje, ale jednak oddaje. Kierunek pochylenia wskazuje wymiane.
    Jezeli miala by oddawac do srodka to sila rzeczy tam musi byc zimniej,
    inaczej co odda jak sama ma co najwyzej te sama temp.?

    Pozdro.. TK

  • 247. Data: 2009-11-22 15:54:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Luk jezeli oddawala by na zewnatrz i do wnetrza. Jezeli na zewnatrz nie,
    > to pochyla ku wnetrzu, czyli zakladany cieplejszy izolator

    No to juz jest cyrk na kolkach.

  • 248. Data: 2009-11-22 16:01:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Po uwzglednieniu tych wszystkich cytowanych procentow i lambd mozna dojsc
    > i do takich kwot.:-) Ciekawe kto tyle placi...?

    Jak to kto?. Dużo osób tyle płaci.
    To ci sami co rekraacyjnie spalaja w kominku 15metrów drzewa na sezon i
    lubią 18stC w domu.

    Kris

  • 249. Data: 2009-11-22 16:21:44
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    Kris wrote:

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to kto?. Dużo osób tyle płaci.
    > To ci sami co rekraacyjnie spalaja w kominku 15metrów drzewa na sezon i
    > lubią 18stC w domu.

    Ja lubię 18stC w domu. To za zimno?

  • 250. Data: 2009-11-22 16:39:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "niebieski" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ja lubię 18stC w domu. To za zimno?
    Jak lubisz to ok. Co mi do tego.
    Ja lubie 18stC ale tylko w nocy w sypialni. A normalnie lubię i mam 21stC.
    Mój szwagier np lubi 25stC i tyle ma zawsze u siebie.

    Kris