  • 251. Data: 2009-11-22 18:16:16
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Lis, 15:40, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > No tak, ale pozostaje problem zimnego wieczora i cieplego poranka.
    Nawet jeśli spadek temperatury to tylko 0,5C?
    ;-)

    >Poranek
    > moze nawet przyjemny, noc nie bardzo,

    Czemu? zanim się dogrzeje do tych 0,5C więcej to będzie już ranek.

    > a wieczor pewnie najgorszy.
    Znowu ... spadło tylko o 0,5C. Mróz straszny ;-)

    > Adam w sumie niezle to wymyslil z tym buforem i to chyba droga ktora
    > nalezalo by isc, tylko ze to dodatkowy koszt i kolejna komplikacja.

    Swoją drogą tak pewnie będę miał... bo planuję tą "bezsensowną i
    nieopłacalną" PC. Więc będzie z dobrodziejstwem inwentarza.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 252. Data: 2009-11-22 18:25:31
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Lis, 16:09, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:ff0a1146-7e93-4cc4-bfa3-914d622b2e2d@
    z41g2000yqz.googlegroups.com...

    > A jak inaczej mam sprawdzic, czy pierwsza lepsza strona daje 70%.

    ja-grawitacyjna-wy...

    > Uhm, a tu google:wentylacja grawitacyjna 50% ciepła
    > pierwszy linkwww.dom.pl/tag/wentylacja-grawitacyjna
    >
    > Mamy wynik 50% i co?

    Długo szukałeś?
    ;-)

    Tak na prawdę można tu wpisać prawie dowolne wartości... od 10% do
    90%. A najlepsze to że można znaleźć sytuację w której obie wartości
    będą rzeczywiste. Sam standard domu energooszczędnego się zmienia w
    czasie. Energia drożeje to i więcej styropianu idzie na ściany, więc i
    stosunki procentowe ucieczki ciepła się też zmieniają.Jest oczywiście
    pewna granica .... dom pasywny lub zeroenergetyczny.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 253. Data: 2009-11-22 18:28:07
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Lis, 16:08, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czyli jest jeszcze gorzej dla tej teorii, bo rachunki po uwzglednieniu tych
    > wszystkich ulepszen powinny spasc do dziwnie niskiej kwoty.

    > Nie wierze, ze Ciebie to nie zastanawia. Jakiego rzedu spodziewasz sie
    > rachunkow za ogrzewanie przez sezon? 200zl, 400zl?

    No u mnie będzie sporo więcej... basen ...
    ;-)

  • 254. Data: 2009-11-22 18:33:00
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Lis, 17:39, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > A normalnie lubię i mam 21stC.

    To jest bardzo zimno.
    ;-)
    > Mój szwagier np lubi 25stC i tyle ma zawsze u siebie.

    Tyle jest OK. Nie trzeba w swetrach chodzić.
    ;-)

  • 255. Data: 2009-11-22 19:21:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tak na prawdę można tu wpisać prawie dowolne wartości... od 10% do
    > 90%.

    No to stracilem watek.

    Pozdro.. TK

  • 256. Data: 2009-11-22 19:22:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lis, 10:46, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:1da68980-cb68-47ac-986f-53a6e15e5fad@
    m16g2000yqc.googlegroups.com...

    > Ty faktycznie wierzysz w to ze ogrzejesz swoje 320mkw za 800zl rocznie?

    Ja nie, musialbym wywalic jeszcze z 20k pln i wtedy - owszem :)
    Dlatego dziwie sie ze kogos dziwi 20cm styro na scianie! Nie dziwilbym
    sie jakby kogos dziwilo 50cm ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 257. Data: 2009-11-22 19:23:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lis, 10:53, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ja na ogrzewanie wydaje rocznie ok1500zł(koszt drewna)
    > Z tego 70% ucieka przez wentylacje wiec ucieka mi ok1000zł.
    > Czasami drzwi wejściwe otwieram i zamykam (okna też kurcze otwieramy)wiec
    > tam pewnie tez ze dwie 3 stówki ucieka.
    > Kominek otwarty-dziura 60*60cm to pewnie ze dwie stówki w komin idzie.;))))
    > Ratunku.;)))

    Kris - ogrzewanie drewnem jest najtansze z wszystkiego - nawet od
    pompy ciepla :-) Gdybys palil gazem wydawalbys kolo 4k pln - moze
    wtedy bys inaczej myslal o energooszczednej chaupie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 258. Data: 2009-11-22 19:27:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No u mnie będzie sporo więcej... basen ...

    Oho nieustajace zajecie na lata. Nie znam sie na basenach, ale widzac co
    rosnie latem w basenie wystawianym na trawe w ciagu jednej doby to mysle
    sobie, ze basen w domu i krystaliczna woda przez caly czas to nie lada
    sztuka ze sporym nakladem. No ale powodzenia.

    Pozdro.. TK

  • 259. Data: 2009-11-22 19:29:52
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lis, 14:49, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Pelna cegla powiadasz po 5zl/szt.? Niezle, mozna i tak. No i masz swoja
    > cene.

    Klinkier. Jak budowalem takie byly ceny - teraz nie wiem jak jest - to
    co jest na allegro za 2,5 to nie jest pelna cegla :) Natomiast
    normalne cegly liczylem po 1 pln / szt.

    > Cegla pelna kosztowala mnie nie pamietam, ale to chyba bylo 0,35zl/szt. Nie

    Ła.. No to niezle - ja za kupowalem po 1 pln, taniej nie bylo i watpie
    ze jest. Fakt, ze na cegle nie oszczedzalem - ma wytrzymac ciezkie
    kominkowe warunki :) Ale byly i dwa razy drozsze ;)

    > A czym bedzie roznil sie komfort pompy ciepla i gazu z butli np., czy oleju
    > opalowego?

    Komfort w sensie instalacji "polinteligentnej", sprawnej w kazdej
    sytuacji wentylacji. Pompa to i komfort i jednoczesnie oczywiscie
    ekonomia. Jakbym mial grzac gazem z butli albo olejem to wolalbym
    pradem w II taryfie - wychodzi na to samo, a instalacja znacznie
    tansza.

    > W ktorym momencie lepszy komfort zapewni kominek z plaszczem w
    > porownaniu do kotla na drzewo w piwnicy? Skoro nawet wersalki pelne
    > pieniedzy? :-)

    Kominek z plaszczem to rzeczywiscie brak komfortu - wzialem go bo
    wprowadzam sie za tydzien, dlaczego to juz tlumaczylem ;) Za rok
    bedzie PC, a "zwrocony" (w sensie ekonomicznym) juz plaszcz bedzie
    tylko wspomaganiem - w praktyce tez bezobslugowym bo o wszystko bedzie
    dbal sterownik, zawory trojdrozne etc, palenie w nim niczym nie bedzie
    sie roznilo od palenia w normalnym kominku ktory na pewno bym mial bo
    lubie ogien :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 260. Data: 2009-11-22 19:36:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Lis, 15:12, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > No dobra, jak zatkasz ten kanal to nie wystygnie przez miesiac? A jak ludzie
    > z grawitacynymi wentylacjami placa przyjmijmy po te 3000zl za sezon i ich
    > straty na wentylacji to te strzele 70% to ile Ty liczysz placic po

    Nie - ich straty na wentylacji to zapewne 10-20%. Bo wentylacji nie
    maja - bo okna szczelne, brak nawiewnikow. I potem w lazience wiecznie
    wszystko zaparowane, a przy gotowaniu smrod niesie sie na cala
    chaupe.. A pranie schnie trzy dni, zamiast paru godzin :) Przy
    wentylacji z reku masz mozliwosc regulacji, sterowania ta wentylacja i
    to jest najwiekszy jej komfort :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.