  • 61. Data: 2012-04-11 22:27:40
    Temat: Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 22:10:02 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]

    Tak, ceny spadly bo koparkowych od cholery - euro sie konczy, budowy sie koncza,
    wyleasingowane maszyny sie juz zamortyzowaly i teraz sie lapia wszystkiego i za kazda
    kase :) Zobacz - do zrobienia kolektora 400mb potrzebujesz duza koparke na jeden
    dzien (od 70pln/h czyli niech bedzie 10h = 700pln), 400mb rury PE32 (800 pln), 400l
    glikolu (ok 800 pln) i rozdzielacza - najtanszy na PP ~50-60 - z wypozyczeniem
    zgrzewarki i paliwem na szukanie tego w okolicy wyjdzie max 400 pln. Suma to 2700
    pln. Dolicz jeszcze te pare stowek za "osprzet" w postaci malego naczynka wzbiorczego
    (100 pln), zaworu bezpieczenstwa (20 pln) i pompy DZ (400). W 4k pln powinienes sie
    zmiescic - troche roboty wlasnej ale to w sumie nic skomplikowanego :)

    Pompa 8-9kW to 13-14k pln brutto. Jak widac mozna miec zestaw DZ+PC za 17-18k pln
    brutto. Odlicz komin, odlicz skrzynie na opal (pozdrawiam Roberta) i takie tam rzeczy
    ktorych sie normalnie nie liczy bo przeciez skrzynia na pare ton opalu pod wiata nic
    nie kosztuje ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 62. Data: 2012-04-12 09:11:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 22:27:40 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > W 4k pln powinienes sie zmiescic - troche roboty wlasnej ale to w sumie nic
    >skomplikowanego :)

    Wygląda na to że masz rację

    > Pompa 8-9kW to 13-14k pln brutto. Jak widac mozna miec zestaw DZ+PC za 17-18k pln
    brutto.

    J.w.

    >Odlicz komin, odlicz skrzynie na opal (pozdrawiam Roberta) i takie tam rzeczy
    >ktorych sie normalnie nie liczy bo przeciez skrzynia na pare ton opalu pod >wiata
    nic nie kosztuje ;)

    Tu juz taki optymista z tymi odliczeniami bym nie był. Komin i tak masz(wiem Twoja
    fanaberia), wiata pewnie tez sie kiedyś u Ciebie pojawi(drewno do kominka, jakies
    inne graty), Skrzyni na wegiel nie masz ale ładnych parę stówek wydałeś na czujniki,
    rejestratory itp do tej pompy(wiem to fanaberioa, ale taka sama jak Roberta
    skrzynia);)
    Już kilka razy pisałem że przeciwnikiem PC nie jestem bo rozwazam jej montaz w
    kolejnym domu. Zapewne i ceny PC spadną w najblizszym czasie bo to stosunkowo mało
    skomplikowane ureządzenia i teraz zapewne płaci się sporo za marketing.

  • 63. Data: 2012-04-12 10:15:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 09:11:59 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Tu juz taki optymista z tymi odliczeniami bym nie był. Komin i tak masz(wiem Twoja
    fanaberia), wiata pewnie tez sie kiedyś u Ciebie pojawi(drewno do kominka,

    Komin mam ale jeden, do kominka. Do kotlowni przewidziany byl drugi, ktorego nie
    zrobilem. Zrobilem tylko fundament, ktory zreszta zaczal przeszkadzac przy
    wyprowadzaniu pionu kanalizacyjnego i musialem go skuc :-)

    Raczej skrzyni na drewno nie przewiduje - taka ilosc drewna jaka zuzywam zima zmiesci
    mi sie ladnie pod zadaszeniem z tylu domu i wystarczy na pare lat do przodu. Zreszta
    to bylby "koszt kominka", a nie ogrzewania wiec tego nie mozna wliczac do kosztow
    obslugi CO+CWU :)

    > jakies inne graty), Skrzyni na wegiel nie masz ale ładnych parę stówek wydałeś
    > na czujniki, rejestratory itp do tej pompy(wiem to fanaberioa, ale taka sama
    > jak Roberta skrzynia);)

    Masz tendencje do zawyzania :-) Wydalem dokladnie 5 pln per czujnik (* 16 sztuk = 80
    pln) i 15 pln za rejestrator. Serwer ktory to obsluguje to mala platforma serwerowa
    ktorych lezy mi w firmie jeszcze ze 20, wiec w sumie wydalem na to cale 95 pln :D No
    jak doliczysz 10mb kabla 2 x 0,5 OMY to wyjdzie stowa :-)

> [...]
    > mało skomplikowane ureządzenia i teraz zapewne płaci się sporo za marketing.

    Cena pompy na porzadnych komponentach to ok 6-8k pln netto. Placisz 12-13k pln netto,
    wiec niby jest z czego jeszcze zejsc ale nie sa to Twoje "dziesiatki tysiecy" ;)
    Nawet viesiek juz takich marz nie ma.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 64. Data: 2012-04-12 10:53:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 10:15:58 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Cena pompy na porzadnych komponentach to ok 6-8k pln netto. Placisz 12-13k pln
    netto, wiec niby jest z czego jeszcze zejsc ale nie sa to Twoje "dziesiatki tysiecy"
    ;) Nawet viesiek juz takich marz nie ma.

    Sam pisałes że pompa kosztowała
    Ciebie 22tys. 22tys to nie sa "dziesiątki tysięcy"?
    A odnośnie spadków to pisałem o spadku cen samej pompy(koszt DZ raczej znacząco nie
    spadnie chyba że rury i glikol stanieja;)
    A myslę ze z tych 12-13tys netto jeszcze spadna. Muszą skoro sam piszesz że
    komponenty to 8 trys na dzisiaj a przy bardziej masowej produkcji musi to staniec
    raczej.