  • 1. Data: 2011-09-12 08:56:24
    Temat: lany strop poddasza użytkowego
    Od: szary <n...@x...pl>

    o ~taki:
    http://www.mybudujemy.pl/?module=blog&user_id=326128
    7029458453753
    Będę miał cos podobnego (dach), tylko bez okien.

    Chciałem sie zapytac jak powinna prawidłowo wyglądac konstrukcja dreawniana
    i ocieplenie takiego dachu. W projekcie mam standard, k-g, jętkowy. Budynek
    8,5x9,5.
    Na tych zdjęciach nie za dobrze widać jak to wygląda.

    Ewentualnie może jakis dobry link to takiego tematu (google sypie setkami
    linkow ale głównie stropów parteru).

    Wieniec wykonać jako część tego stropu lanego rozumiem, czy w zasadzie
    następuje rezygnacja z wieńca jako takiego - konstrukcja stropu lanego
    zastepuje go?
    Jeden architekt wspomniał coś o wykonaniu szkieletu stalowego, wydaje mi się
    to zbędne (belki żelbetowe), choc akurat u teściowej pod płotem leżą od lat
    dwuteowniki 12x6 cm (takie masywne-jak na stodołę).

    Ile odsunąć krokwie od betonu? Płatwie podparte na tym stropie?
    Podobno robi się to ~ tak.
    9 cm żelbeton
    5 cm styro
    wylewka 2 cm (przykrycie syro)
    styro 15cm(?)

    inni nie dają 5cm styro, tylko od razu styro na żelbeton i już.
    Czy stosować folię pod blachodachówke, większośc chyba nie daje.

    O ile podniesie się wysokość budynku w tym miejscu (mam ograniczenia
    wysokości, tzn. zostalo 0,5m na manewry)?

    Chciałbym to sobie jakoś rozrysować ale nie jestem do końca pewny jak.
    p.s. Ruszam dopiero na wiosnę (oby!)

  • 2. Data: 2011-09-13 14:17:02
    Temat: Re: lany strop poddasza użytkowego
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "szary" <n...@x...pl> napisał w wiadomości

    >o ~taki:
    > http://www.mybudujemy.pl/?module=blog&user_id=326128
    7029458453753
    > Będę miał cos podobnego (dach), tylko bez okien.

    u mnie jest tak: strop zelbetowy, w miejsach, gdzie sa platwie, jest grubszy i
    zazbrojony jak belka (4 prety i strzemiaczka na to). Przed zalaniem, w te
    belki powstawiali pionowo do gory grube gwinowane prety (fi 12?). Na to
    platwie z przewierconymi otworami, pod platwiami papa. Od gory platwie
    skrecone srubami. Na razie nie peka.

> [...]
    > wylewka 2 cm (przykrycie syro)
    > styro 15cm(?)
    >
    > inni nie dają 5cm styro, tylko od razu styro na żelbeton i już.

    ?

    ocieplenie poddasza, ja mam tak, jadac od gory:
    <gora>
    szlichta betonowa kilka cm
    styro 2x8 cm
    strop zelbetowy ze skosami, 8cm
    <dol>

    no i zadbac, zeby ocieplenia skosow nie spitolili, bo to prawie standard.

    > Czy stosować folię pod blachodachówke, większośc chyba nie daje.

    folia nad betonowym stropem jest w zasadzie zbedna. Zapobiega:
    - kurzeniu sie na strychu, zacinaniu sniegu w zimie
    - skapywaniu skroplonej pary wodnej na wiezbe i strop

    Jesli planujesz na strychu suszenie prania lub jakis pierd*lnik (pudelka
    tekturowe itp) folie mozesz dac. Ale po fotkach widze, ze nie bardzo sie tam
    cos takiego zmiesci.

    --
    pozdr Z.

  • 3. Data: 2011-09-14 06:44:38
    Od: szary <n...@x...pl>

    ATZ Rzeszow wrote:

    > Użytkownik "szary" <n...@x...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    > ocieplenie poddasza, ja mam tak, jadac od gory:
> [...]
    Tylko, hmm, widzę 2 sposoby.
    U Ciebie krokwie lecą dopiero po grubości całego stropu (ze styro).
    A u innych widzę pewne odsunięcie i styro pchany między krokwie.

    Lepiej jest chyba tak jak Ty masz (i robak ma zimniej w drewnie?) ale u mnie
    może byc problem z dodatkową wysokością. Ehh, niby prosty temat :P

    > no i zadbac, zeby ocieplenia skosow nie spitolili, bo to prawie standard.

    Eee, będe robił sam, ekip prawie nie będzie (więźba,dach - ~rodzina).

    > folia nad betonowym stropem jest w zasadzie zbedna. Zapobiega:
    > - kurzeniu sie na strychu, zacinaniu sniegu w zimie
    Aaa tak :) nie pomyślałem hihi - zostaje "otwarty", OK
    > - skapywaniu skroplonej pary wodnej na wiezbe i strop
    Podobno /jeśli/ to minimalnie.

    > Jesli planujesz na strychu suszenie prania lub jakis pierd*lnik (pudelka
    > tekturowe itp) folie mozesz dac. Ale po fotkach widze, ze nie bardzo sie
    > tam cos takiego zmiesci.

    dzieki
    m.