  • 1. Data: 2010-01-10 19:02:02
    Temat: lodówka: LG, czy Whirplool?
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Witam,

    Od pewnego czasu zabieram sie za zmianę lodówki.
    Ma być zamrażalnik u dołu, no frost, srebrna (inox, tytan itp.) i ma
    mieć komorę w chłodziarce w której można utrzymać temperaturę lekko
    powyżej zera. Miło by było mieć kieszenie na drzwiach zamrażarki, ale
    nie koniecznie. No i ma się mieścić w 2000 - 2500 PLN z dostawą. Chętnie
    w tej cenie zmieściłbym jeszcze przedłużenie gwarancji o 3 lata (no,
    wtedy może przekroczyłbym budżet nawet...).

    Na placu boju zostały właściwie dwa modele:
    LG GR-B 399 PQTA
    Whirlpool WBC 3546 FCX

    Którą z nich byście polecili i dla czego?

    Jeśli chodzi o LG - podobno cicha (według większości opinii na ceneo
    itp, ale nie wiem, czy w ogóle brać te opinie pod uwagę bo są tak
    skrajne i czasem nieadekwatne do modelu, albo z kolei przelukrowane, że
    mam wrażenie, iż to tylko pole walki działów marketingu...), ale ma małą
    komorę 0St. Celsjusza i jest mniej pojemna - ale za to tańsza

    Jeśli chodzi zaś o Whirlpool - pojemniejsza, komora świeżości na całą
    szerokość chłodziarki, ma te kieszenie w drzwiach zamrażarki, ale
    droższa i podobno głośna (wg. opinii na porównywarkach).

    Pomóżcie, proszę w wyborze - czy produkty Whirpool tej klasy są lepsze,
    niż LG, czy może LG jest jednak solidniejsza? Jak z awaryjnością? Jak z
    wykończeniem?

    Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

    Pozdr,

    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2010-01-10 23:35:30
    Temat: Re: lodówka: LG, czy Whirplool?
    Od: "ola" <o...@g...com>

    Użytkownik "LEPEK"

    > Pomóżcie, proszę w wyborze - czy produkty Whirpool tej klasy są lepsze,
    > niż LG, czy może LG jest jednak solidniejsza? Jak z awaryjnością? Jak z
    > wykończeniem?

    ja mogę peany pisać nt. elektroluxa, lg nie znam, ale od whirpoola trzymaj
    się z daleka. szajs jakich mało.

    pozdrawiam
    ola

  • 3. Data: 2010-01-11 07:38:38
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    ola pisze:

    > ja mogę peany pisać nt. elektroluxa,

    Przejrzę jeszcze raz ofertę...

    > lg nie znam, ale od whirpoola
    > trzymaj się z daleka. szajs jakich mało.

    A możesz jakieś konkrety podać? Słyszałem już takie opinie, ale
    potrzebuję potwierdzenia.

    Pozdr,

  • 4. Data: 2010-01-11 09:14:25
    Od: "ola" <o...@g...com>

    Użytkownik "LEPEK"

    > A możesz jakieś konkrety podać? Słyszałem już takie opinie, ale potrzebuję
    > potwierdzenia.

    konkrety. proszę bardzo :)
    zestaw urzadzeń agd kupiony w ikea (no, może to jest jakieś wytłumaczenie,
    ale nie sądzę): po 4 latach użytkowania wszystko poleciało na śmietnik:
    zmywarka nie myła dokładnie, próbowaliśmy roznych sztuczek łącznie z tymi
    podawanymi na tej grupie, piekarnik piekł,jak mu się podobało, a nie jak był
    ustawiany, lodówka również sobie chłodziła/mroziła wg własnego widzimisie
    nie zważajac na regulacje, najlepiej chyba jeszcze spisywał się okap, ale
    był rzadko używany.

    pozdrawiam
    ola

  • 5. Data: 2010-01-11 11:56:16
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 10 Sty, 20:02, LEPEK <gdzies@wsi> wrote:
> [...]

    > Pomóżcie, proszę w wyborze - czy produkty Whirpool tej klasy są lepsze,
    > niż LG, czy może LG jest jednak solidniejsza? Jak z awaryjnością? Jak z

    Na temat awaryjności, solidności itd. to nikt Ci przecież nic mądrego
    nie napisze, co najwyżej jakieś jednostkowe uwagi typu "miałem, była
    dobra" albo "miałem, była niedobra" - nic z nich ogólnego nie wynika.

    Ja mam LG, lodówka jak lodówka, natomiast ma jedną dość istotną wadę/
    cechę: zawiasy otwierają się tak, że nie da się jej dosunąć bokiem do
    ściany, musi zostać jakieś 6 cm szpary. Może to tylko mój model tak
    ma, ale warto zwrócić na to uwagę - oczywiście jeśli ma to jakieś
    znaczenie w konkretnym ustawieniu.
    Piotr

  • 6. Data: 2010-01-11 12:39:41
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Piotr pisze:

    > Na temat awaryjności, solidności itd. to nikt Ci przecież nic mądrego
    > nie napisze, co najwyżej jakieś jednostkowe uwagi typu "miałem, była
    > dobra" albo "miałem, była niedobra" - nic z nich ogólnego nie wynika.

    Zdaję sobie sprawę, że łatwiej wymienić wady, niż zalety, bo bardziej
    się rzucają w oczy (łatwiej zauważyć bezsensownie rozplanowane
    pojemniki, głośna pracę, czy różnicę kolorów, niż ich przeciwieństwa).
    I na wskazanie ew. wad właśnie liczę. Zastanawiam się tylko, czy czasem
    wieszanie psów na Whirlpoolu nie wynika z tego, że są one droższe i
    klienci więcej od nich wymagają, niż od tańszego sprzętu (tani plastik w
    Dacii Logan nie razi tak, jak choćby w Zafirze).

> [...]
    > ściany, musi zostać jakieś 6 cm szpary. Może to tylko mój model tak
    > ma, ale warto zwrócić na to uwagę - oczywiście jeśli ma to jakieś

    Dzięki za tą uwagę. Akurat przy moim ustawieniu to bez znaczenia, bo te
    zawiasy są po stronie pustej przestrzeni.

    Pozdr,

  • 7. Data: 2010-01-11 13:14:07
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 11 Sty, 13:39, LEPEK <n...@n...net> wrote:

    > Zdaj sobie spraw , e atwiej wymieni wady, ni zalety, bo bardziej
    > si rzucaj w oczy ( atwiej zauwa y bezsensownie rozplanowane
    > pojemniki, g o na prac , czy r nic kolor w, ni ich przeciwie stwa).
    > I na wskazanie ew. wad w a nie licz . Zastanawiam si tylko, czy czasem
    > wieszanie ps w na Whirlpoolu nie wynika z tego, e s one dro sze i
    > klienci wi cej od nich wymagaj , ni od ta szego sprz tu (tani plastik w
    > Dacii Logan nie razi tak, jak cho by w Zafirze).

    Chodzi mi raczej o to, że z jednostkowych obserwacji nic nie wynika.
    Trzeba by znać rzetelne badania awaryjności, a i wtedy nie byłoby
    łatwo podjąć decyzję, bo trzeba by też uwzględnić cenę.

    Postawa typu: "miałem kiepski sprzęt firmy X, nigdy już nie kupię nic
    tej firmy" jest zrozumiała emocjonalnie, ale kompletnie nieracjonalna.

    Piotr

  • 8. Data: 2010-01-11 15:36:59
    Od: "Krzysztof" <k...@g...pl>

    Sa firmy lepsze i gorsze ,ale Whirpoola omijalbym szerokim lukiem.Jesli
    juz musisz jedno z tych dwoch to juz napewno lepsze bedzie LG

  • 9. Data: 2010-01-11 17:25:44
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Krzysztof pisze:
    > Sa firmy lepsze i gorsze ,ale Whirpoola omijalbym szerokim
    > lukiem.

    OK, tak zrobię, bo nie chcę ryzykować

    > Jesli juz musisz jedno z tych dwoch to juz napewno lepsze bedzie LG

    A jeśli jeszcze inne marki wchodziłyby w grę, np. Siemens, Bosch,
    Gorenje, Samsung... ?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański