  • 1. Data: 2010-01-11 09:36:36
    Temat: łazienka - kabina prysznicowa
    Od: anonim <a...@a...com>

    Mam małe pomieszczenie które planuję przeznaczyć na łazienkę, problem
    jest taki, że w żadnym rogu nie ma miejsca na umieszczenie kabiny
    prysznicowej. Są dwie możliwości:
    1. wybudowanie ścianki do której zainstalowana zostanie standardowa
    kabina prysznicowa w rogu
    2. kupienie kabiny prysznicowej do zainstalowania na jednej ścianie
    (okrągła).

    Kabiny do instalacji na jednej ścianie są dość mało popularne, więc
    pytanie na co zwracać ewentualnie uwagę?
    Które rozwiązanie byście polecili?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-01-11 10:10:44
    Temat: Re: łazienka - kabina prysznicowa
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 11 Sty, 10:36, anonim <a...@a...com> wrote:> 1. wybudowanie
> [...]
    > (okrągła).
    >
    > Kabiny do instalacji na jednej ścianie są dość mało popularne, więc
    > pytanie na co zwracać ewentualnie uwagę?

    Odradzam kabinę, doradzam zasłonkę na drążku, dopasowanym do kształtu
    brodzika albo dowolnym, jeśli zrobisz brodzik z płytek na poziomie
    podłogi. Według mnie zasłonka ma w stosunku do kabiny same zalety
    (kiedyś była o tym dyskusja).
    Piotr

  • 3. Data: 2010-01-11 10:18:35
    Od: anonim <a...@a...com>

    Piotr pisze:

> [...]
    > brodzika albo dowolnym, jeśli zrobisz brodzik z płytek na poziomie
    > podłogi. Według mnie zasłonka ma w stosunku do kabiny same zalety

    hmmm... a to pierwsze słyszę.
    Możesz podać linka do takiej dyskusji, lub w skrócie opisać wady kabin?
    Jak dla mnie zasłonka na drążku to takie mało eleganckie i kojarzy mi
    się prysznicami w akademikach. Może w rzeczywistości teraz to jakoś
    inaczej wygląda niż to jakie mam o tym wyobrażenie?

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-01-11 10:22:04
    Od: Jo'Asia <j...@h...pl>

    anonim wystukał:

    > Jak dla mnie zasłonka na drążku to takie mało eleganckie i kojarzy mi
    > się prysznicami w akademikach. Może w rzeczywistości teraz to jakoś
    > inaczej wygląda niż to jakie mam o tym wyobrażenie?

    Wygląd wyglądem, ale to draństwo zawsze się lepi do kąpiącego się
    człowieka. Brrr.

    Jo'Asia

    --
    __.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
    --<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-

  • 5. Data: 2010-01-11 10:37:44
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 11 Sty, 11:18, anonim <a...@a...com> wrote:

> [...]
    > się prysznicami w akademikach. Może w rzeczywistości teraz to jakoś
    > inaczej wygląda niż to jakie mam o tym wyobrażenie?

    Dyskusja była tu, poszukaj.
    Wady kabin: są drogie, nie dają się utrzymać w czystości i zachodzą
    kamieniem, pleśnią, brudem, chyba że myjesz i wycierasz po każdym
    skorzystaniu. Po jakimś czasie uszczelki i łączenia przestają do
    siebie idealnie pasować. Można w nie wyrżnąć łokciem (ale to już
    zależy od techniki mycia :)

    Zalety zasłonek: można je prać w pralce, więc łatwo je utrzymać w
    czystości. Można wybrać dowolny kolor i wzór, a w razie czego zmienić,
    jak się znudzi. Są tanie, nawet jeśli kupisz je za granicą na ebayu -
    co doradzam, bo u nas jest mały wybór jeśli chodzi o rozmiary, trudno
    kupić długie, takie powyżej 2m. Aha, drążek na wymiar możesz zamówić w
    firmie produkującej takie drążki. Za drążek i zasłonkę zapłacisz
    pewnie w sumie z 200 zł.
    Wady zasłonek: niektórzy twierdzą, że oblepiają ciało (ale to zależy
    od techniki mycia :) Niektórym kojarzą się z akademikiem albo hotelem
    robotniczym (mnie akurat z akademikiem i hotelem kojarzą się kabiny,
    więc to kwestia indywidualnych skojarzeń). Są niepopularne, bo
    sprzedawcy wolą sprzedawać kabiny za 2000 zł niż drążki za 70 zł.
    Piotr

  • 6. Data: 2010-01-11 15:43:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr wrote:
> [...]
    > brodzika albo dowolnym, jeśli zrobisz brodzik z płytek na poziomie
    > podłogi. Według mnie zasłonka ma w stosunku do kabiny same zalety

    tja same kurna zalety...

    wygląd jak w tanim hotelu robotniczym to zasadnicza zaleta.

  • 7. Data: 2010-01-11 15:45:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr wrote:
> [...]
    > więc to kwestia indywidualnych skojarzeń). Są niepopularne, bo
    > sprzedawcy wolą sprzedawać kabiny za 2000 zł niż drążki za 70 zł.

    to tak jak z umywalkami zamiast misek emaliowanych, bateriami ściennymi
    zamiast dzbanka z wodą i muszle klozetowe zamiast dziury w w podłodze.

  • 8. Data: 2010-01-11 17:18:52
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 11 Sty, 16:43, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    Które rozwiązanie byście polecili?

    > tja same kurna zalety...
    >
    > wygląd jak w tanim hotelu robotniczym to zasadnicza zaleta.

    http://shao.kelake.org/a/picts/shower.jpg
    http://www.trendir.com/archives/agape-design-shower-
    curtain-rail-cooper-curved.jpg
    http://www.trendir.com/archives/agape-design-shower-
    curtain-rail-cooper-corner.jpg
    http://i.dom.wp.pl/2009_04/b648b526584efda09f4bdcca3
    35adcb0.jpg
    http://www.styleture.com/files/2009/09/shower-curtai
    n.jpg
    http://www.reidslinen.co.uk/shop_images/Plain%20Show
    er%20Curtain.jpg

    Masz może namiary na te tanie hotele robotnicze? :)

    Ale estetyka to oczywiście rzecz dyskusyjna. Ja natomiast nie
    widziałem jeszcze kabiny, która po roku normalnego użytkowania nie
    byłaby trwale zabrudzona albo zapleśniała na łączeniach silkonowych.
    Krótko mówiąc: wybieram czystość i wygodę, nie dla mnie luksusy z
    hipermarketów :)

    Co do Twojego drugiego posta: nie rozumiem, jaki postęp miałaby
    stanowić kabina w stosunku do zasłonki, więc ten ciąg porównań do mnie
    nie przamawia.

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 9. Data: 2010-01-11 17:49:29
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 11-1-2010 11:18, anonim wrote:
> [...]
    > się prysznicami w akademikach. Może w rzeczywistości teraz to jakoś
    > inaczej wygląda niż to jakie mam o tym wyobrażenie?

    Zależy jaka zasłonka. Rozważ też inne rozwiązanie - ani kabina, ani
    zasłonka - ja tak mam już w drugiej łazience i jest super :)
    Ewentualnie możesz postawić jedną ściankę z luksferów albo czegoś
    podobnego i tam dać brodzik. Jak dobrze ustawisz prysznic, to przy
    odrobinie zgrabności prawie nie nachlapiesz na podłogę. A jak
    nachlapiesz troszkę... to w końcu łazienka jest, nie?

    Jak zrobisz elegancką zasłonkę, nie jakieś najprostsze PCV, to będzie to
    ciekawe. Z małymi ciężarkami u dołu nie będzie się to lepić do ciała.
    Zasłonka ma ten plus, że ją odsłaniasz i łazienka wydaje się większa
    optycznie o powierzchnie tego brodzika.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 10. Data: 2010-01-11 21:50:28
    Od: "Art" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jo'Asia" <j...@h...pl> napisał w wiadomości
    > anonim wystukał:

    > Wygląd wyglądem, ale to draństwo zawsze się lepi do kąpiącego się
    > człowieka. Brrr.

    W takim przypadku należy obciążyć zasłonkę w dolnej cześci