  • 11. Data: 2009-02-02 09:29:06
    Temat: Re: max 220 vs. porotherm 30
    Od: a...@g...com

    On 2 Lut, 09:30, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
    > Uzytkownik <a...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:c6c917bc-ca1a-49a6-8259-b4d5ec6be4f4@
    t26g2000prh.googlegroups.com...
    [...]
    > ok. Jeszcze pytanie o instalowanie kanalow do went. mechanicznej w takich
    > stosunkowo cienkich scianach. Np. dla rury spiro fi 125 to trzeba chyba wykuc
    > polowe grubosci pustaka?

    Zapomnij - nie mozesz w poziomie wykuc takiej "bruzdy" - oslabiasz
    znacznie wytrzymalosc tego pustaka :) To lepiej wymuruj caly parter o
    pustak wyzej (25cm) i o tyle obniz wszedzie sufity (podwieszane), a
    nad nimi ukryj wszystkie rury. Piony jakos bedziesz musial ukryc..

    Budujesz parterowke, czy z poddaszem ? Ja buduje z poddaszem i
    poniewaz na gorze sciane kolankowa mam bardzo niska, o taka:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1256

    To bede murowal dookola - oddalona o metr od wlasciwej scianki -
    druga, "slepa" sciane kolankowa, tak jak tu na projekcie:

    http://szyna.civ.pl/projekt/3_poddasze.jpg

    W ten sposob bede mial 1m przestrzeni na roznego rodzaju instalacje i
    beda tam m.in. rury z wentylacji mechanicznej - zarowno te z parteru
    jak i poddasza. Do wentylacji parteru przy laniu stropu porobilem
    sobie odpowiednie przepusty w kazdym pomieszczeniu na nawiewy /
    wywiewy, o takie:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1154
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1108
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1026
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1012

    Zastanow sie, czy nie zrobic podobnie - nie musisz miec 1m "slepej"
    sciany, wystarczy z pol metra, choc moze byc ciasnawo :-) Choc
    oczywiscie zalezy to od tego co planujesz na poddaszu i czy niska
    wlasciwa sciana kolankowa Ci wystarczy ;) Zmniejsza dosc mocno
    pomieszczenia, ale wszystko zalezy od projektu, kata nachylenia dachu
    i takich tam :) Bez tej slepej scianki kombinowalbym nad ulozeniem rur
    z parteru po suficie piwnic. Trzeba tylko pamietac, ze jak piwnice nie
    ogrzewane, to kanaly wypada dobrze zaizolowac, a wtedy z fi125 robi
    sie przynajmniej fi170-180:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2009-02-02 12:13:28
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > To bede murowal dookola - oddalona o metr od wlasciwej scianki -
    > druga, "slepa" sciane kolankowa, tak jak tu na projekcie:

    Dzieki za rady i zdjecia, bardzo sie przydaly. U mnie dom bedzie z poddaszem,
    sciana kolankowa wys. ok 1m, bez slepych scian. Zastanawiam sie nad takimi
    elementami, latwiej je ukryc w murze:
    http://www.art4u.superhost.pl/reku/?/osprzetwentylac
    yjny

    pomijam w tej chwili, ze wyjdzie to 3x drozej od rur spiro.

    Z.

  • 13. Data: 2009-02-02 12:17:06
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1108

    Przelotki zadrutowane po to, zeby majstrowi flaszka nie wpadla do dziury? ;)
    Po co jeszcze?

    --
    pozdr Z.

  • 14. Data: 2009-02-02 16:39:14
    Od: a...@g...com

    wiadomoscinews:8412c024-a95f-425b-bf27-e096a52c6350@
> [...]
    ntylacyjny

    > pomijam w tej chwili, ze wyjdzie to 3x drozej od rur spiro.

    Mozesz i tak! Ale zaplanuj sobie grubsza warstwe styropianu na
    posadzkach i pod nia je ukryj. Pamietaj tylko o przekrojach. ~fi120
    okragle to ~113cm2, a taki kanal prostokatny 150x50 to tylko 75cm2.
    200x90 to juz OK -> 180cm2. W ten sposob to ja bym wszystko ukryl na
    podlodze poddasza - zaplanuj np. 14cm styropianu w dwoch warstwach -
    >9cm i 4cm. Rozprowadzisz w ten sposob cala instalacje parteru i
    poddasza w podlodze poddasza :) Tylko to trzeba zaplanowac wczesniej -
    wyzej nadproza na poddaszu i tak dalej :) Oczywiscie jeszcze kwestia
    stopniowania przekrojow do kolejnych anemostatow, ale to juz kwestia
    projektu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2009-02-02 16:39:50
    Od: a...@g...com

    On 2 Lut, 13:17, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
> [...]
    8

    > Przelotki zadrutowane po to, zeby majstrowi flaszka nie wpadla do dziury? ;)

    Tylko po to zeby docisnac te kawalki rur do desek i zeby sie nie
    przesuwaly na boki przy betonowaniu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.