  • 41. Data: 2012-11-13 23:24:42
    Temat: Re: moc kotła gazowego
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Miałem termę przepływową 27kW i nie wystarczała na 2 punkty (wanna +
    > umywalka). Czyli - jeśli będą się kąpać jednocześnie 2 osoby i piec będzie
    > musiał podgrzać wodę online (bo akurat się skończy w zasobniku) to wtedy
    > przyda się ta większa moc.

    Terma nie ma zasobnika. Gdy masz zasobnik 150l to możesz wziąć 4-5
    pryszniców zanim opróżnisz ten zasobnik, a przecież w tym czasie kocioł
    pracuje i produkuje nową ciepła wodę. Przy dwóch jednoczesnych kąpiących się
    osobach opróżnienie zasobnika potrwa pół godziny, a w tym czasie spokojnie
    się nagrzeje nawet mniejszą mocą.

    Bojlery elektryczne maja grzałki o mocy 3 kW i spokojnie taki 100l bojler
    wystarcza dla kilku osób.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2012-11-14 05:56:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > tym czasie spokojnie się nagrzeje nawet mniejszą mocą.
    >
    > Bojlery elektryczne maja grzałki o mocy 3 kW i spokojnie taki 100l

    W twoich mokrych snach chyba...

    w sam raz mam doświadczenie z mieszkania w domu z bojlerem elektrycznym i
    wiem na ile takie coś starcza, dwie osoby sie umyją pod prysznicem i
    właściwie woda sie kończy. No i trzeba sobie poczekać troszkę na kolejną
    turę, najbardziej wkurzające jest to że woda sie kończy dość skokowo. W
    przypadku zasobnika podgrzewanego jest szansa na łagodniejsze zejście dostaw
    wody ciepłej.

    A twierdzenie że bojler elektryczny 100l wystarcza na kilak osób jest
    kompletną bzdetą, chyba że stosujemy reżim 5 minut mycia i won oczywiście w
    systemie polej się wodą wyłącz, namydlij, spłukaj i won.

  • 43. Data: 2012-11-14 07:18:13
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Adams napisał(a):
> [...]

    Sie zgadzam :)

    > Nalezy tez pamietac
    > ze podlogowka
    > nie musi sie podobac
    > płci pięknej ,
    > dla ktorej wygląd
    > kalafiora ma pierwszorzedne
    > i najwazniejsze znaczenie.

    Moja osobista "płcia piękna" powiedziała przed chwilą (gdym jej
    przekazał do zaopiniowania tę tezę), że musisz bardzo nienawidzieć
    kobiet. :)
    pzdr
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 44. Data: 2012-11-14 10:01:31
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    Czesc ;-)

    > Moja osobista "płcia piękna" powiedziała przed chwilą (gdym jej przekazał
    > do zaopiniowania tę tezę), że musisz bardzo nienawidzieć kobiet. :)

    ???????????

    Bez komentarza.

    Adams

  • 45. Data: 2012-11-14 10:27:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > W twoich mokrych snach chyba...

    Cóż za argument.

> [...]
    > turę, najbardziej wkurzające jest to że woda sie kończy dość skokowo. W
    > przypadku zasobnika podgrzewanego jest szansa na łagodniejsze zejście

    To prawda ciepła woda kończy się dość gwałtownie.

    > A twierdzenie że bojler elektryczny 100l wystarcza na kilak osób jest
    > kompletną bzdetą, chyba że stosujemy reżim 5 minut mycia i won oczywiście
    > w systemie polej się wodą wyłącz, namydlij, spłukaj i won.

    Gdybym nie miał to bym nie pisał. Była nas w domu czwórka nie było problemu
    byśmy się wszyscy wymyli jeden po drugim.

    Zresztą nic dziwnego skoro masz w bojlerze 100l wody o temp 60 stopni to
    znaczy że masz do dyspozycji 200l wody o temperaturze 35 stopni. Podziel to
    przez cztery i wychodzi 50l na osobę, a to już jest 10 minutowy prysznic
    przy przepływie 5l / minutę a to sporo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2012-11-14 12:23:48
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Przy podobnym domu jak Twój mam taki komplet i sprawdza się b. dobrze:
    http://www.instal-market.pl/index.php?p4387,junkers-
    pakiet-kociol-cerapur-smart-zsb-14-3c-z-zasobnikiem-
    st-120-1-z-f01l2thi51

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 47. Data: 2012-11-14 18:13:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > Podziel to przez cztery i wychodzi 50l na osobę, a to już jest 10
    > minutowy prysznic przy przepływie 5l / minutę a to sporo.

    to jest czysta teoria :)

    bo nie masz szansy zużyć tej wody do końca, bo woda w bojlerze sie miesza
    podczas gwałtownego odbioru i pod koniec schładza dość gwałtownie.

    TEORIA i tyle

  • 48. Data: 2012-11-14 19:50:46
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > to jest czysta teoria :)
    >
    > bo nie masz szansy zużyć tej wody do końca, bo woda w bojlerze sie miesza
    > podczas gwałtownego odbioru i pod koniec schładza dość gwałtownie.
    >
    > TEORIA i tyle

    Ta oni chyba tego nie rozumieją albo nigdy nie mieli :-)
    Przy kąpieli na 2 czy 3 łazienki z zasobnika 400L jaki mam ciepła woda
    ucieka szybko. mam opomiarowany zbiornik w 4 miejscach, na 4 wysokościach i
    pęd zimnej wody z dołu miesza w całym zasobniku. Dopiero po zatrzymaniu
    poboru na górze robi sie cieplej jak woda sedymentuje.

  • 49. Data: 2012-11-15 00:40:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > to jest czysta teoria :)

    > bo nie masz szansy zużyć tej wody do końca, bo woda w bojlerze sie miesza
    > podczas gwałtownego odbioru i pod koniec schładza dość gwałtownie.

    Owszem nie wykorzystasz całej ciepłej wody, ale też nie w rzeczywistości
    tyle jej nie potrzebujesz. Zauważ że policzyłem 10 min * 5l - nowoczesne
    baterie i perlatory mają mniejszy wypływ a i 10 minut to dłużej niż
    standardowy prysznic.

    Przez jakieś 20 lat mieszkałem w domu gdzie był bojler, miałem trójkę
    rodzeństwa i dwoje rodziców i tylko kilka razy pamiętam jak brakło wody -
    bardzo nieprzyjemne uczucie :-)

    > TEORIA i tyle

    Tak, tak, zaraz mi napiszesz, że Ty bierzesz prysznic przez 30 minut i do
    tego masz wypływ ustawiony na 10l / minutę.

    Zejdź na ziemię. Przy 4 osobowej rodzinie zużywającej 10 kubików wody
    miesięcznie wychodzi 83 litry na osobę na dobę, a w tym jest jeszcze pranie,
    zmywanie, gotowanie i WC. Jakby nie liczyć wychodzi, że to co jest w
    bojlerze wystarcza z nawiązką na mycie. W sumie nic dziwnego, że obliczenia
    pokrywają się z praktyką.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 50. Data: 2012-11-15 05:29:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > pranie, zmywanie, gotowanie i WC. Jakby nie liczyć wychodzi, że to co
    > jest w bojlerze wystarcza z nawiązką na mycie. W sumie nic dziwnego,

    cóż są ludzie którzy w domu miewają para wojskowy czy więzienny reżim