  • 51. Data: 2012-11-15 11:03:29
    Temat: Re: moc kotła gazowego
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości \
    Czesc ;-)
    > Zejdź na ziemię. Przy 4 osobowej rodzinie zużywającej 10 kubików wody
    > miesięcznie wychodzi 83 litry na osobę na dobę, a w tym jest jeszcze
    > pranie, zmywanie, gotowanie i WC. Jakby nie liczyć wychodzi, że to co jest
    > w bojlerze wystarcza z nawiązką na mycie. W sumie nic dziwnego, że
    > obliczenia pokrywają się z praktyką.

    Ergie, ja uwazam, ze 100L CWU nie wystarczy dla 4osobowej rodziny,
    a juz zupelny dramat rano po imprezie kiedy goscie i domownicy rusza do
    lazienek.
    Co do 83l/dobe.
    Tak mowi statystyka, nie codziennie jest komplet domownikow
    /delegacja/wyjazdy/praca/wczasy/weekendy/,
    nie codziennie mimo wszystko kazdy bierze kapiel w domu bo np.
    ma taka prace ze bierze kapiel w pracy itp itd.
    Dramatycznie wzrasta zuzycie wody jesli dzieci sa w okresie dojrzewania, byc
    moze dla osob starszych CWU 100L wystarczy ale dla normalnie funkcjonujacej
    rodziny bedzie on za maly i nie funkcjonalny.

    pozdrawiam
    Adams

  • 52. Data: 2012-11-15 13:25:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > cóż są ludzie którzy w domu miewają para wojskowy czy więzienny reżim.

    Normy zużycia wody:

    http://www.halat.pl/wodanormy.html

    I co tam widać 80-100l na osobę na dobę.

    Zobaczmy gdzieś indziej, może wiki:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Oszcz%C4%99dzanie_wody

    cyt: "w trakcie prysznica zużywa się 1/4 wody potrzebnej do kąpieli czyli
    około 50 litrów."

    Cóż za zaskoczenie - znowu to samo :-)

    To nie żaden wojskowy czy więzienny reżim tylko standard. Najwyraźniej to Ty
    zużywasz więcej niż średnia, ale to nie powód by dyskredytować tych którzy
    mieszczą sięw normie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 53. Data: 2012-11-15 13:57:14
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    I o czym tak Panowie dyskutujecie ?
    Jak ktoś lubi niech się myje w łyżce wody.
    Jego prawo.
    Ktoś inny w hektolitrze.
    Jeszcze wolno.
    Co prawda już niedługo.
    Wolność to uświadomiona konieczność.
    Bóg,Homar, Włoszczyzna.

  • 54. Data: 2012-11-15 14:37:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > I o czym tak Panowie dyskutujecie ?
    > Jak ktoś lubi niech się myje w łyżce wody.
    > Jego prawo.
    > Ktoś inny w hektolitrze.

    Chodzi o to by standardowy "Kowalski" na podstawie wyznań tego kto się myje
    w hektolitrze niepotrzebnie nie przewymiarował sobie instalacji płacąc
    więcej za mocniejszy kocioł i większy zasobnik, bo wyczyta tu, że inaczej
    niemożliwe jest normalne umycie się kilku osób.

    Tylko tyle i aż tyle.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 55. Data: 2012-11-15 15:04:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 14:37:57 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > więcej za mocniejszy kocioł i większy zasobnik, bo wyczyta tu, że inaczej
    >
    > niemożliwe jest normalne umycie się kilku osób.
    Ja CWU grzeja kotłem stałopalnym. Zasobnik mam 150litrów bodajze.
    Rodzina 2+1, duuuża wanna. Zasobnik spokojnie wystarcza na nasze potrzeby.
    300litrów to może jakbym solary miał aby magazynować. a tak to w miejsce tego co ew
    zużyjemy kocioł ekspresowo dogrzeje następna wodę.
    Duzy zasobnik ma sens przy "magazynowaniu" CWU czyli solarach i np grzaniu prądem w
    drugiej taryfie

  • 56. Data: 2012-11-15 15:31:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > tego co ew zużyjemy kocioł ekspresowo dogrzeje następna wodę.
    > Duzy zasobnik ma sens przy "magazynowaniu" CWU czyli solarach i np grzaniu

    Oczywiście, wtedy ma to sens.

    Natomiast w układzie kocioł na gaz + zasobnik sens mają tylko dwa
    rozwiązania. Kocioł małej mocy i spory zasobnik, albo kocioł dużej mocy i
    mały zasobnik. W normalnym domu jednorodzinnym nie ma potrzeby instalowania
    jednocześnie kotła powyżej 20kW i zasobnika powyżej 100l.

    Przy słabym kotle i dużym zasobniku na czas kąpieli zużywamy głównie wodę z
    zasobnika, a kocioł ją później powoli dogrzewa.
    Przy mocnym kotle wystarcza mały zasobnik rzędu 20l dla stabilizacji
    temperatury wody i podłączenia cyrkulacji.

    Tymczasem często projektanci i instalatorzy polecają kocioł 24kW + zasobnik
    100-150l, co tylko niepotrzebnie podraża inwestycję, a później jest płacz i
    lament, ze zbudowanie domu 200m2 kosztuje ponad 500tys zamiast 300.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 57. Data: 2012-11-15 18:02:46
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Nie podraża.
    Wystarczy porównać ceny kotłów 14kW i 20-24kW.
    Są niemal identyczne.
    Jest to zrozumiałe, bo ta sama jest armatura gazowa, ta sama automatyka, te
    same podzespoły hydrauliczne.
    To samo dotyczy zasobników 100l czy 160l.
    Komfort ciepłej wody z zasobnika i z kotła dwufunkcyjnego jest
    nieporównywalny.
    Wtedy rzeczywiście niezbędnie potrzebny jest piec o nominalnej mocy 24 kW, a
    i tak komfort jest dyskusyjny. bo wydatek ciepłej wody to maks. 8-10l /min.
    A więc nie ma mowy o dwóch kranach odkręconych na raz ,prysznic+wanna,
    prysznic+zlew itd.
    Przy 3-4 osobach nie da się obu rozwiązań nawet porównać.
    Jezeli ktoś nie ma miejsca lub budowla nie pozwala na zasobnik (małe
    mieszkanie, słabe stropy, bo zasobnik 160l to obciążenie stropu ok. 350kg
    etc.) to stosuje się półśrodki w rodzaju zasobnik 20l, ale w istocie rzeczy
    jest to nieco ulepszony kocioł dwufunkcyjny.

    Dopiero co podałem koszty wykonania instalacji dla zasobnika 160l więc po
    co ta demagogia.
    I po co demagogiczne , a stanowcze "kup 14kW, a nie 24 kW" itd.

  • 58. Data: 2012-11-15 20:21:59
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > cóż są ludzie którzy w domu miewają para wojskowy czy więzienny reżim

    Już tu były głosy, że przecież rano wystarczy się tylko umyć, a kąpać to w
    ogóle co drugi dzień :-)
    Później tak śmierdzą w pracy :-)

  • 59. Data: 2012-11-15 22:23:07
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-11-13 23:24, Ergie pisze:
    > Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Terma nie ma zasobnika. Gdy masz zasobnik 150l to możesz wziąć 4-5
    > pryszniców zanim opróżnisz ten zasobnik, a przecież w tym czasie kocioł
    > pracuje i produkuje nową ciepła wodę. Przy dwóch jednoczesnych kąpiących
    > się osobach opróżnienie zasobnika potrwa pół godziny, a w tym czasie
    > spokojnie się nagrzeje nawet mniejszą mocą.

    Nie. Ponieważ piec nie utrzymuje stale maksymalnej temperatury w
    zasobniku. Jeśli trafisz na moment dochodzenia do minimalnej temperatury
    i 2 osoby zaczną brać prysznic, to piec będzie musiał grzać wodę prawie
    on-line. A wodę mam ze studni, więc jeśli akurat zgra się z
    dopompowywaniem wody do zbiornika na zimną wodę to najpierw pójdzie ta
    spod ziemi (7C) prosto do zbiornika z ciepłą wodą.

    Miałem taką sytuację więc wiem o czym mówię. Woda nie była zupełnie
    zimna, ale do 38C jej brakowało.

    M.

  • 60. Data: 2012-11-16 08:28:42
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > mieszkanie, słabe stropy, bo zasobnik 160l to obciążenie stropu ok. 350kg

    No to pojechałeś.

    Marek