  • 1. Data: 2010-10-18 09:11:22
    Temat: nieuczciwy wykonawca - jak z tego wybrnąć?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam,

    wykonawca ociąga się z dokończeniem prac budowlanych i poprawieniem
    fuszerek. Czy mogę go jakoś ponaglić? Jak napisać takie wezwanie?
    Chciałbym w tym piśmie określić termin i zagrozić zerwaniem umowy z winy
    wykonawcy. Czy w ogóle mam do czegoś takiego prawo?

    Dodatkowo nadpłaciłem określoną kwotę na poczet przyszłych prac (wiem
    wiem, nic mi już na ten temat nie mówcie, sam już wszystko wiem) a
    wszystko wskazuje na to, że wykona je inna firma (trzeba je wykonać
    bezzwłocznie ze względu na nadchodzącą zimę). Czy mogę się zabezpieczyć
    przed problemami z oddaniem pieniędzy biorąc w depozyt sprzęt
    pozostawiony przez wykonawcę na mojej budowie? Wprawdzie nie jest warty
    tych pieniędzy ale zawsze coś.

    Poradźcie mi proszę jak to ugryźć. Wykonawca złapał większe zlecenie i
    wykorzystując moją uczciwość/naiwność/głupotę wstrzymuje mnie z budową
    (bo mamy umowę, on obiecuje, że zrobi a ja mógłbym brać już kogoś
    innego), wziął pieniądze za coś czego najpewniej nie wykona i jeszcze ma
    darmowy magazyn dla swoich narzędzi, których akurat nie potrzebuje.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-10-18 10:37:05
    Temat: Re: nieuczciwy wykonawca - jak z tego wybrnąć?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > wziął pieniądze za coś czego najpewniej nie wykona i jeszcze ma darmowy
    > magazyn dla swoich narzędzi, których akurat nie potrzebuje.

    Pytanie czy była umowa, czy masz pokwitowanie na nadpłatę?
    Jakie masz kwity?

    często nie ma nic, wtedy sprawa jest dosyć trudna,
    tylko udać się 'papugi' i liczyć na szczęscie

  • 3. Data: 2010-10-18 11:25:18
    Temat: Re: nieuczciwy wykonawca - jak z tego wybrn???
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-10-18 12:37, Amir pisze:

    > Pytanie czy by?a umowa, czy masz pokwitowanie na nadp?ate?
    > Jakie masz kwity?
    >
    > czesto nie ma nic, wtedy sprawa jest dosyae trudna,
    > tylko udaae sie 'papugi' i liczyae na szczescie

    Kwitów niestety nie mam. Ale mam naocznych świadków - niektórzy są
    pracownikami ale nie wszyscy. Poza tym wykonawca nie jest jakimś
    szczególnym hochsztaplerem - po prostu zwyczajnie nie opłaca mu się dla
    2tys. zaniedbywać nowego zlecenia wartego 40tys. Wierzę, że rzeczywiście
    ma zamiar u mnie skończyć swoją robotę, ale ja nie mam zamiaru czekać aż
    znajdzie się jakaś dziura w jego harmonogramie. Zima też nie ma zamiar
    na niego czekać.

    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2010-10-18 11:46:39
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

> [...]
    > znajdzie się jakaś dziura w jego harmonogramie. Zima też nie ma zamiar na

    na spokojnie dogadaj się, tak będzie lepiej

    nie warto sobie truć zycia za 2tys
    jest to super nauczka na przyszłość

  • 5. Data: 2010-10-18 12:17:01
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-10-18 13:46, Tomemk pisze:

    > na spokojnie dogadaj sie, tak bedzie lepiej
    >
    > nie warto sobie truae zycia za 2tys
    > jest to super nauczka na przysz?o?ae

    Problem w tym, że dogadywałem się już 3 razy. Za każdym razem jest
    zapewnienie, że "już pojutrze", albo "jak tylko skończy padać". Trudno
    jest się dogadywać z ludźmi, dla których honor to nic nie znaczące słowo
    a robienie dupy z gęby jest ich chlebem powszednim. Chciałem napisać
    jakieś oficjalne pismo, żeby przypomnieć mu, że zobowiązanie to jednak
    sprawa poważna. W umowie jest zapis, że zerwanie umowy z winy wykonawcy
    skutkuje karą w wysokości 5% wartości umowy. Może to go otrzeźwi.

    A nauczka oczywiście też jest coś warta :) Być może ustrzeże mnie w
    przyszłości przed grubszą wpadką.

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2010-10-18 13:48:09
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message

    > po prostu zwyczajnie nie opłaca mu się dla 2tys. zaniedbywać nowego
    > zlecenia wartego 40tys. Wierzę, że rzeczywiście ma zamiar u mnie skończyć
    > swoją robotę, ale ja nie mam zamiaru czekać aż

    HAHAHA :-)
    Pamiętaj następnym razem żeby nie płacić wykonawcy za wczasu ani grosza :-)
    Jedyny przyzwoity wykonawca u mnie to był hydraulik. Do niego nie mam nic.
    Drugi elektryk.
    Od murowania jedni zwiali na etapie fundamentów, drudzy robili do pewnego
    momentu dobrze. Najgorsi ci co weszli po wykonaniu murów.

  • 7. Data: 2010-10-18 15:56:56
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    A może dotrzyj do jego nowego zleceniodawcy i delikatnie go
    ostrzeż :] najlepiej w obecności wykonawcy heh.
    Jeśli zlecenie nie dopięte to może przemysli sprawę heheh.

  • 8. Data: 2010-10-18 17:57:38
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Myslisz logicznie ale swoimi kategoriami. Wykonawca nie mysli tak jak
    ty ale tez mysli logicznie ale swoimi kategoriami. Jesli miedzy tymi
    poziomami znajdziesz jakas wspolna plaszczyzne to trzymaj sie jej i
    sproboj rozwiazac problem. Jesli nie odpusc sobie i bierz innego
    wykonawce. U mnie nie tylko nie dostali wynagrodzenia ale i po sprzet
    im sie nie oplacalo przyjezdzac. poprawki beda duzo drozsze niz ich
    wynagrodzenie.
    Wszystko mozesz zrobic z rzeczy ktore pisales, jesli jednak chcesz isc
    do sadu to za zabor mienia mozesz jeszcze ty odpowiadac. Jesli chcesz
    sie procesowac zbieraj dokumentacje i pelno papierow inaczej bedzie ci
    trudno cokolwiek udowodnic. Z tymi ludzmi kazda metoda jest dobra
    jesli jest skuteczna. Tylko uwazaj zebys sie nie znalazl po stronie
    sciganego.

    Pozdrawiam
    KADAR

    P.S. To jest inny wymiar logiki.