  • 1. Data: 2010-10-18 09:08:14
    Temat: Dla Pan Werbińskiego.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Nie trzeba było długo czekać.
    http://biznes.onet.pl/mozliwy-15-proc-wzrost-cen-w-e
    lektrowniach,18567,3736411,1,prasa-detal

    Marek

  • 2. Data: 2010-10-18 16:38:42
    Temat: Re: Dla Pan Werbińskiego.
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    marko1a wrote:

    > Nie trzeba było długo czekać.
    > http://biznes.onet.pl/mozliwy-15-proc-wzrost-cen-w-e
    lektrowniach,18567,3736411,1,prasa-detal

    Czemu mnie to wcale, ale to wcale nie dziwi? pisałem
    w wątku okiennym, że "można się obawiać wzrostu cen
    nośników energii o ~10% rok", aż do zrównania ich z
    cenami w UE, o ile nie osiągną pułapów wyższych..

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 3. Data: 2010-10-18 18:48:18
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:i9ht6o$ebc$1@news.onet.pl...

> [...]
    > nośników energii o ~10% rok", aż do zrównania ich z
    > cenami w UE, o ile nie osiągną pułapów wyższych..

    Ceny w zł 2000 vs 2010

    Prąd kWh G11
    0,27 > 0,50
    +85%

    Olej opałowy l
    1,50 3,01
    +100%

    Gaz ziemny m3
    0,82 1,73
    +110%

    Gaz płynny l
    1,40 2,30
    +64%

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2010-10-18 22:41:19
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Gaz ziemny m3
    > 0,82 1,73
    > +110%

    Coś drogi u Ciebie ten gaz.
    Chyba że wliczyłeś w ten m3 jakieś opłaty
    abonamentowe miesięczne...

    Bo sam gaz (paliwo gazowe + opłata sieciowa zmienna)
    a te 2 składniki są na fakturze liczone od m3 u mnie
    wynosi dokładnie: 1,3351 zł (PGNiG oddział mazowiecki)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 5. Data: 2010-10-18 22:56:18
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Bo sam gaz (paliwo gazowe + opłata sieciowa zmienna)
    > a te 2 składniki są na fakturze liczone od m3 u mnie
    > wynosi dokładnie: 1,3351 zł (PGNiG oddział mazowiecki)

    A przepraszam, poprawka - pospieszyłem się.
    Tyle wynosi netto.

    Brutto: 1,63 (ale to i tak wciąż mniej niż podajesz).

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 6. Data: 2010-10-19 06:26:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Paź, 00:56, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

    > Brutto: 1,63 (ale to i tak wciąż mniej niż podajesz).

    Prad podaje 0,50 a ja mam 0,45 wiec na jedno wyjdzie ;-) Zalezy od
    rejonu Polski.
    Na 2011 tylko dwie firmy nie podnosza cen - m.in. vattenfall z ktorego
    uslug korzystam. Ba, cos mi ulotka przed oczami przeleciala od nich,
    ze przy podpisaniu umowy na kolejny rok z gwarancja cen, ceny beda
    nawet nizsze niz obecnie :) Ale sie nie wglebialem...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-10-19 06:52:36
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    h.googlegroups.com...
> [...]

    ze przy podpisaniu umowy na kolejny rok z gwarancja cen, ceny beda
    nawet nizsze niz obecnie :) Ale sie nie wglebialem...
    =========================

    Moje zestawienie cen miało na celu pokazanie, że wszystko idzie mniej więcej
    podobnie. Tylko że koszty inwestycyjne i wygoda w przypadku prądu wypadają
    najkorzystniej.

    Jak się zmienia dostawcę energii? Obecnie mam Enea. Czy zmieniając na
    Vattenfala mogę mieć licznik dwutaryfowy itp?
    Jak to wygląda w praktyce?

  • 8. Data: 2010-10-19 11:16:05
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Jan Werbinski wrote:

    > Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski"
    > <n...@c...barg.cy> napisał w wiadomości

    lektrowniach,18567,3736411,1,prasa-detal

    > Ceny w zł 2000 vs 2010

    [ciach]
    dokładnie to miałem na myśli ! kontynuacji tego
    trendu można się spodziewać, prawdopodobieństwo
    takiego rozwoju sytuacji uważam za wysokie.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 9. Data: 2010-10-19 11:49:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Jak się zmienia dostawcę energii? Obecnie mam Enea. Czy zmieniając na
    > Vattenfala mogę mieć licznik dwutaryfowy itp?

    Czemu nie?

    > Jak to wygląda w praktyce?

    W praktyce, to Vattenfalla juz wkrotce moze nie byc.

  • 10. Data: 2010-10-19 14:19:24
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Zadzwoniłem. Mają wyższe ceny w II taryfie. Ponadto też złożyli wniosek o
    podwyżkę taryfy http://stooq.pl/n/?f=374090