  • 51. Data: 2011-09-25 10:59:00
    Temat: Re: nudne, sztampowe domywszedzie - dlaczego?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.09.2011 13:53, Wojtek pisze:

    > Chodzi mi np. o takie projekty:
    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/6417-fryderyk

    Jakieś mauzoleum albo inne centrum handlowe...

    Poza tym w naszym klimacie płaski dach to dość głupi pomysł, zwłaszcza
    zimą. I często także nielegalny ;) z uwagi na miejscowe plany
    zagospodarowania.

    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/8678-biale-piaski
    -m50

    Całkiem ładny - na pewno lepsze (IMHO) rozwiązanie niż poddasze użytkowe
    z dachem kopertowym.

    Problemem mogą być koszta - w przypadku poddasza użytkowego kubaturę
    masz praktycznie "gratis".

    Pytanie dodatkowe: czy ja dobrze widzę, że parter ma być murowany a
    piętro z bala??

    Swoją szosą kilka podobnych konstrukcji widziałem, ale jednolitych
    materiałowo.

    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/12994-lk-787

    Jak dla mnie strasznie pokraczny - ten dach to takie ni przypiął ni
    przyłatał.

    W dodatku taras bez zadaszenia to się może nadawać na jakieś klimaty bez
    większych opadów, zwłaszcza śniegu.

  • 52. Data: 2011-09-25 11:04:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.09.2011 15:45, widow pisze:

    > Dla przykładu w mojej okolicy ktoś kupił dom - kostka, zapuszczony bardzo.
    > Zrobił remont, wykończył dom w stylu modernizmu międzywojennego, nie bał się
    > płaskiego dachu, itp. i co? Ten dom jest jednym z piękniejszych w okolicy.

    A'propos kostek: w mojej dawnej okolicy była sobie taka kostka ("na
    polach" po drugiej stronie ulicy - to były warszawskie Jelonki i w
    tamtych czasach po drugiej stronie ulicy były pola uprawne :) ).

    Kostka jak kostka - nie jest to coś pięknego, ale generalnie estetyczne
    neutralna - przynajmniej dla mnie.

    Właściciel porósł w piórka i zaczął ulepszać - może inicjatorowi wątku
    by się spodobało, bo na pewno nie było to coś normalnego ;->

    Mianowicie dorobił na rogach budynku okrągłe pseudo-wieże, zrobił
    bardziej szpiczasty dach, pomalował na ten łazienkowy zielony kolor i na
    froncie dorobił napis: "Pałac Lazurowy".

    Ja bym to podpisał "kicz straszliwy" ;->

  • 53. Data: 2011-09-25 12:24:11
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Sep 2011 18:28:25 +0200, ŁC napisał(a):

    > Lepiej wygląda wymiennik wodny, gdzie problem życia nie istnieje.

    Może nie tyle wodny, co cieczowy. Ma jeszcze taki ficzer, że można łatwo
    przełączyć punkt włączenia wymiennika w obieg powietrza - zimną przed
    reku, latem PO reku - wtedy pracuje jako dochładzacz i można mieć
    naprawdę chłodno.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 54. Data: 2011-09-25 12:41:46
    Od: "widow" <w...@t...pl>

    Mianowicie dorobił na rogach budynku okrągłe pseudo-wieże, zrobił
    bardziej szpiczasty dach, pomalował na ten łazienkowy zielony kolor i na
    froncie dorobił napis: "Pałac Lazurowy".

    To faktycznie pojechał po bandzie:D

  • 55. Data: 2011-09-25 19:36:44
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 9/25/11 1:04 PM, Andrzej Lawa wrote:
    > W dniu 23.09.2011 15:45, widow pisze:
    >

    > Właściciel porósł w piórka i zaczął ulepszać - może inicjatorowi wątku
    > by się spodobało, bo na pewno nie było to coś normalnego ;->

    No chyba zartujesz! moje dwa przykladowe projekty nie mialy nic
    wspolnego z wiezyczkami a wrecz przeciwnie. Cenie proste formy a nie
    style cyganski ;)

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 56. Data: 2011-09-25 19:44:31
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 9/24/11 12:33 AM, shaman wrote:

    -m50

    > znam w 2 wersjach (jedna ciagle w budowie), odpowiednik
    > drugiego projektu stawia moj kolega
    Nie twierdze ze takie w ogole nie powstaja jednak jest to rzadkosc (juz
    w watku wiem, ze to czesto problem planow zagospodarowania)

    > a trzeci z tych projektow jest moim zdaniem skrajnie
    > nieciekawy.

    Ten podalem tylko jako ilustracje, ze z typowym dwuspadowym dachem (a
    wiec moze przejsc przez ograniczenia mpzp) moze wygladac inaczej niz to
    co mnie otacza.
    A to czy nieciekawy to oczywiscie kwestia gustu. Niemniej jest inny niz
    90% stawainych domow
    ( a ja juz tak mam, ze wybieram rzeczy, ktore statystycznie sa w
    mniejszosci ;)

    Te 3 przyklady nie byly akurat tymi, ktore mi sie jakos nadzwyczajnie
    podobaja a jedynie chcialem wskazac na pierwsze z brzugiu, ktore mi
    wpadly w oko i sie wyrozniaja z masy budowanych wokol domow.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 57. Data: 2011-09-25 19:48:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Sam :-)

    > wiem

    > Nikt obcy dziur w ścianach nie będzie mi wiercił ;-)

    > 1. Nie chciałem kłaść po podłodze
    > 2. Po suficie mogą iść po skosie, oszczędza się sporo kasy
    > 3. Wiedziałem co, gdzie ma wisieć na ścianach kładąc kable także nie
    > ma problemu.

    do czasu...

  • 58. Data: 2011-09-25 19:51:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2011 21:36, Wojtek pisze:

    > No chyba zartujesz! moje dwa przykladowe projekty nie mialy nic
    > wspolnego z wiezyczkami a wrecz przeciwnie. Cenie proste formy a nie
    > style cyganski ;)

    Bardziej chodziło mi o to, że kostka nie jest taka zła jak niektóre
    skutki jej upiększenia ;->

  • 59. Data: 2011-09-25 20:05:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Wrz, 16:17, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > Podobno są rury bakteriobójcze czymś o środka powleczone. No i pewnie trzeba
    > tam wpuszczać coś na zasadzie czyszczenia klimy w aucie, co pewien czas.
    > Trzeba sprawę rozeznać ale termodynamicznie to ma sens. Jedynie formy życia
    > są przeszkodą.

    Juz kilka razy pisalem ze lepiej (pod kazdym wzgledem) wyjdzie zrobic
    wymiennik z rury PE z zamknietym obiegiem i wymiennikiem woda-
    powietrze. I w przypadku rur REHAU - taki wymiennik wyjdzie
    znaaaacznie taniej. Rehau = bardzo droga sprawa.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 60. Data: 2011-09-25 20:05:56
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 9/25/11 12:59 PM, Andrzej Lawa wrote:

    > Jakieś mauzoleum albo inne centrum handlowe...
    >
    > Poza tym w naszym klimacie płaski dach to dość głupi pomysł, zwłaszcza
    > zimą.
    Ale przeciez w latach 70-tych tylko takie budowano (w moich okolicach,
    wiec sie da)

    I często także nielegalny ;) z uwagi na miejscowe plany
    > zagospodarowania.
    A to juz inny problem, z watku juz wiem, ze to czesto jest przeszkodą i
    ograniczeniem

> [...]

    > masz praktycznie "gratis".
    >
    > Pytanie dodatkowe: czy ja dobrze widzę, że parter ma być murowany a

    Nad kosztami i technologia sie nie zastanawialem, chodzilo tylko o
    pokazanie, ze oprocz typowych projektow sa tez ciut inne, wcale nie
    jakies ekstrawaganckie a jednoczesnie sie wyrozniajace (zasluga dachu
    kopertowego niezbyt popularnego w moim regionie)

    > Jak dla mnie strasznie pokraczny - ten dach to takie ni przypiął ni
    > przyłatał.

    Ten przyklad mial pokazac, ze dom, ktory moze spelniac warunki mpzp a
    jednoczesnie wygladac inaczej niz sztampa. W moim odczuciu lepiej (o
    gustach itd......)

    Generalnie, te projekty przedstawione nie byly jakos szczegolnie dobrane
    pod katem moich preferencji, chodzilo tylko o pokazanie, ze sa przeciez
    dostepne tez inne niz domki typu:
    http://www.twojprojekt.pl/projekty/1576-gwarny-c39
    http://www.twojprojekt.pl/projekty/7123-granat-z-gar
    azem-1-stanowiskowym

    POdejrzewam jednak, gdyby w krajobrazie dominowaly te "moje" to wtedy
    zatesknilbym za tymi obecnie popularnymi ;)

    --
    pozdr
    Wojtek