  • 61. Data: 2011-09-25 20:07:32
    Temat: Re: nudne, sztampowe domywszedzie - dlaczego?
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 9/25/11 9:51 PM, Andrzej Lawa wrote:

    > Bardziej chodziło mi o to, że kostka nie jest taka zła jak niektóre
    > skutki jej upiększenia ;->

    Ahso ;)
    Oczywiscie upiekszanie musi byc dokonane z rozwaga tak, aby nie wyszlo
    "upiekszanie"

    --
    pozdr
    wojtek

  • 62. Data: 2011-09-25 20:08:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Wrz, 14:24, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:

    > Może nie tyle wodny, co cieczowy. Ma jeszcze taki ficzer, że można łatwo
    > przełączyć punkt włączenia wymiennika w obieg powietrza - zimną przed
    > reku, latem PO reku - wtedy pracuje jako dochładzacz i można mieć
    > naprawdę chłodno.

    Wystarczy dac przed reku i miec w reku automatyczny bypass ktory w
    lato go wlaczy i powietrze bedzie omijalo wymiennik :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 63. Data: 2011-09-25 20:11:35
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 9/25/11 10:05 PM, Wojtek wrote:

    > dostepne tez inne niz domki typu:
    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/1576-gwarny-c39
    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/7123-granat-z-gar
    azem-1-stanowiskowym

    I mala uwaga, jesli akurat ktos takie buduje to prosze sie nie obrazac,
    ze przywolalem je jako te nieciekawe, moja ocena jest bardzo
    subiektywna :). Wiadomo jak to z gustami.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 64. Data: 2011-09-25 22:00:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2011 22:05, Wojtek pisze:

    > Ale przeciez w latach 70-tych tylko takie budowano (w moich okolicach,
    > wiec sie da)

    Wiele rzeczy "się da". Włącznie ze szklanymi domami ;->

    Tylko rodzi to problemy które sprawiają, że nie ma to większego sensu.

    [ciach]

    > Nad kosztami i technologia sie nie zastanawialem, chodzilo tylko o
    > pokazanie, ze oprocz typowych projektow sa tez ciut inne, wcale nie
    > jakies ekstrawaganckie a jednoczesnie sie wyrozniajace (zasluga dachu
    > kopertowego niezbyt popularnego w moim regionie)

    Ale koszta i technologia to dość zasadnicza kwestia!

    A każde udziwnienie technologiczne to kolejne koszta.

    Może masz nieograniczone fundusze ;-> ale większość niestety musi się
    zmieścić w budżecie.

    > Ten przyklad mial pokazac, ze dom, ktory moze spelniac warunki mpzp a
    > jednoczesnie wygladac inaczej niz sztampa. W moim odczuciu lepiej (o
    > gustach itd......)

    Inność za wszelką cenę rodzi przeważnie potworki ;)

    > Generalnie, te projekty przedstawione nie byly jakos szczegolnie dobrane
    > pod katem moich preferencji, chodzilo tylko o pokazanie, ze sa przeciez
    > dostepne tez inne niz domki typu:
    > http://www.twojprojekt.pl/projekty/1576-gwarny-c39

    To postaw sobie poniższą wyrzutnię rakiet i nie marudź ;->

    http://www.twojprojekt.pl/projekty/6224-wanda

  • 65. Data: 2011-09-26 12:01:07
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2011 13:08:45 -0700, Adam napisał(a):

    > Wystarczy dac przed reku i miec w reku automatyczny bypass ktory w lato
    > go wlaczy i powietrze bedzie omijalo wymiennik :) pozdr.

    No można, ale włączenie po reku jest termodynamicznie korzystniejsze
    (reku odzyska sporo zimna) i pozwala osiągnąć niższe temperatury.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 66. Data: 2011-09-26 12:38:45
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-09-25 21:48, Marek Dyjor pisze:
    > do czasu...

    ...aż?
    Zgubię zdjęcia?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 67. Data: 2011-09-26 17:34:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Wrz, 14:01, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:

    > No można, ale włączenie po reku jest termodynamicznie korzystniejsze
    > (reku odzyska sporo zimna) i pozwala osiągnąć niższe temperatury.

    Skad niby te zimno odzyska ? Jak na zewnatrz jest chlodniej a w srodku
    cieplej to tylko nawiew przez bypass ma sens, wlaczajac w to wymiennik
    spowodujesz ze chlodniejsze powietrze wpadajac do domu niepotrzebnie
    sie ogrzeje tym wywiewanym :) Mowie oczywiscie o lecie!

    W zimie oczywiscie tez przed - reku bedzie mial na wejsciu wyzsza
    temperature, inaczej bysmy ogrzane przez wymiennik wpadajace powietrze
    ochlodzili w tym GWC :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 68. Data: 2011-09-26 21:15:06
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Sep 2011 10:34:41 -0700, Adam napisał(a):

    > Skad niby te zimno odzyska ?
    Z powietrza wywiewanego ze środka na zewnątrz.

    > Jak na zewnatrz jest chlodniej a w srodku cieplej
    Tyle że latem jest na odwrót - na zewnątrz upał a w środku chłodek.

    > wlaczajac w to wymiennik
    > spowodujesz ze chlodniejsze powietrze wpadajac do domu niepotrzebnie sie
    > ogrzeje tym wywiewanym :)
    Jak ma się ogrzać od zimniejszego?

    > Mowie oczywiscie o lecie!
    Mógłbyś o tym pamiętać pisząc powyższe.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 69. Data: 2011-09-27 06:13:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Wrz, 23:15, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:

    > Z powietrza wywiewanego ze środka na zewnątrz.

    > Tyle że latem jest na odwrót - na zewnątrz upał a w środku chłodek.

    Ale po przejsciu przez GWC powietrze zawsze jest chlodniejsze od tego
    co mamy w srodku. Niech bedzie mialo 15stC - Ty to chcesz puszczac
    przez wymiennik, w domu 25stC. Co sie stanie ? Nawiewane do domu
    nagrzeje sie od wywiewanego. Chyba Ci sie zapomnialo ze mowimy o GWC
    ktore schladza powietrze :) Ja wole zeby mi w taki upal wialo z
    anemostatow 15stC niz ~22stC.

    > Mógłbyś o tym pamiętać pisząc powyższe.

    A Ty moglbys pamietac ze z GWC w lato nigdy nie poleci powietrze
    cieplejsze od tego co mamy w domu :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 70. Data: 2011-09-27 20:06:48
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Sep 2011 23:13:43 -0700, Adam napisał(a):

> [...]
    > od wywiewanego. Chyba Ci sie zapomnialo ze mowimy o GWC ktore schladza
    > powietrze :) Ja wole zeby mi w taki upal wialo z anemostatow 15stC niz
    Normalnie ręce opadają. Co ty, jakaś kolejna instancja Kogutka jesteś?
    Piszę o układzie, gdzie gorące powietrze z zewnątrz najpierw jest
    schładzanie w reku chłodnym powietrzem ze środka, a potem dochładzane w
    GWC. W ten sposób osiągniesz niższe temperatury niż puszczając najpierw
    przez GWC, bo do GWC trafi chłodniejsze już.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski