  • 71. Data: 2011-09-27 20:55:23
    Temat: Re: nudne, sztampowe domywszedzie - dlaczego?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Wrz, 22:06, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:

    > Normalnie ręce opadają. Co ty, jakaś kolejna instancja Kogutka jesteś?
    > Piszę o układzie, gdzie gorące powietrze z zewnątrz najpierw jest
    > schładzanie w reku chłodnym powietrzem ze środka, a potem dochładzane w
    > GWC. W ten sposób osiągniesz niższe temperatury niż puszczając najpierw
    > przez GWC, bo do GWC trafi chłodniejsze już.

    No w porzadku - tu masz racje. Jak bedzie chlodniej (np w nocy) to
    wlaczy sie bypass i wtedy polozenie tego gwc nie ma znaczenia.
    Aczkolwiek moznaby sie spierac czy to rzeczywiscie ma sens i ile
    pojedynczych Watow zaoszczedzi, bo to samo GWC przy schlodzonym przez
    reku powietrzu bedzie mialo mniejsza moc przez mniejsza roznice
    temperatur. Bo problem jest w zimie - jak chcesz zmienic polozenie
    tego GWC na "przed reku" ? Rury mam fi200 wiec bypassy, elektryczne
    przepustnice i takie tam cuda zajma mi pol garazu i beda kosztowac
    pare stowek ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 72. Data: 2011-09-27 21:12:59
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 13:55:23 -0700, Adam napisał(a):

> [...]
    > GWC na "przed reku" ? Rury mam fi200 wiec bypassy, elektryczne
    > przepustnice i takie tam cuda zajma mi pol garazu i beda kosztowac pare
    Dwie chłodnice samochodowe ze szrotu, kilka zaworów i trochę rurek :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 73. Data: 2011-09-28 05:30:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Wrz, 23:12, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:

    > Dwie chłodnice samochodowe ze szrotu, kilka zaworów i trochę rurek :)

    Tzn. chcesz wstawic na stale dwa wymienniki w instalacje ? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 74. Data: 2011-09-28 14:24:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jaroslaw Berezowski wrote:

> [...]
    > w GWC. W ten sposób osiągniesz niższe temperatury niż puszczając
    > najpierw przez GWC, bo do GWC trafi chłodniejsze już.

    GWC daje sie jako element czerpni powietrza...

    w lecie mamy powietrze schłodzone a w zimie wstepnie podgrzane.

  • 75. Data: 2011-09-28 14:38:37
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > GWC daje sie jako element czerpni powietrza...
    > w lecie mamy powietrze schłodzone a w zimie wstepnie podgrzane.

    A robiłeś gruntowy wymiennik powietrza dla czerpni ? Albo widziałeś jak to
    było zrobione i jakie koszty?

  • 76. Data: 2011-09-28 17:37:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Wrz, 16:38, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > A robiłeś gruntowy wymiennik powietrza dla czerpni ? Albo widziałeś jak to
    > było zrobione i jakie koszty?

    A Tys kiki od wczoraj na grupie jest?;) Czy omijales tematy zwiazane z
    GWC? Bo my to tu juz nie raz omawialismy od deski do deski :)

    Wymiennik (obliczony na 3kW dla danych parametrow) to ok. 1k pln. Do
    tego glikol 200-300 pln, pompka 200 pln i jakies proste sterowanie -
    od paru do parudziesieciu pln. No i musisz zakopac ok 100mb rury PE
    25/32, rura to 150-200 pln, zakopanie - jak tam se zalatwisz, mnie tam
    np. zakopanie 100mb kosztuje 60 pln :D Od soboty zakopuje wymiennik
    pompy ciepla ktory wyglada dokladnie tak samo i mam narazie zakopane
    350mb co kosztowalo mnie razem z rura niecaly 1 tys pln ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 77. Data: 2011-09-28 18:47:36
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    z.googlegroups.com...
    On 28 Wrz, 16:38, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    >A Tys kiki od wczoraj na grupie jest?;) Czy omijales tematy zwiazane z
    >GWC? Bo my to tu juz nie raz omawialismy od deski do deski :)

    Omijałem i chyba nie zanotowałem, że było omawiane :-)
    Nie czytam wszystkiego :-)

  • 78. Data: 2011-09-28 18:53:02
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    z.googlegroups.com...

    > Od soboty zakopuje wymiennik
    > pompy ciepla ktory wyglada dokladnie tak samo i mam narazie zakopane
    > 350mb co kosztowalo mnie razem z rura niecaly 1 tys pln ;)

    Ja się tylko zastanawiam czy jest sens robić pompę ciepła jeżeli można mieć
    tani piecyk na gaz i przepuszczanie powietrza pod ziemią do rekuperatora.
    Ja się zastanawiam co by sie stało gybyby czerpnię do kotłowni z rury fi 180
    jaką mam wpuścić w dół pod ogród tak z 50-70 metrów.
    Gdyby w kotłowni podnieść temperaturę zasysanego powietrza to już by były
    wymierne oszczędności gdy temperatura spada mocno poniżej zera.

  • 79. Data: 2011-09-28 19:36:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Wrz, 20:53, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > Ja si tylko zastanawiam czy jest sens robi pomp ciep a je eli mo na mie
    > tani piecyk na gaz i przepuszczanie powietrza pod ziemi do rekuperatora.

    Nie mam i nie bede mial gazu - gdybym mial to moze bym rozwazal gaz.
    Acz eksploatacja pompy jest mimo wszystko duzo tansza. Pompa 9kW
    kosztuje dokladnie 13,5k pln brutto. Dolne zrodlo robie sobie sam z
    uwagi na to ze mam duza dzialke i mozliwosc zrobic to bardzo tanio
    (500mb bedzie mnie kosztowac 1000 pln rury + 300-400 ich zakopanie
    plus glikol nie wiem ile - cos kolo tysiaka, plus jeszcze 500 pln
    rozdzielacz :) Czyli w sumie pompa + dolne zrodlo = niecale 16,5k pln.
    Eksploatacje szacuje na 1,5k / sezon za CO + CWU. Gaz to by bylo
    pewnie kolo 3k pln plus koszty przylacza, piecyka etc.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 80. Data: 2011-09-29 00:45:16
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...

> [...]
    > Eksploatacje szacuje na 1,5k / sezon za CO + CWU. Gaz to by bylo
    > pewnie kolo 3k pln plus koszty przylacza, piecyka etc.

    A ile masz metrów domu i kubature? Same podlogówki ?