    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: ocieplanie fundamentów - zmienna grubość warstwy
    Date: Fri, 2 Sep 2011 10:19:23 +0200

    Witam,

    zastanawiam się jak skutecznie ocieplić ścianę fundamentową. Ma ona ok.
    120cm wysokości, z czego ok. 30cm będzie ponad poziomem gruntu. Wstępnie
    założyłem, że warstwa ocieplenia (styroduru lub styropianu) będzie miała
    grubość 10cm. Jednak wiadomo, że im głębiej tym cieplej i może warto wyżej
    dać grubszą warstwę, zaś niżej cieńszą?

    Czy złym pomysłem byłoby danie na górnej połowie ściany fundamentowej 15cm
    ocieplenia, zaś na dolnej części 5cm? Materiału wyjdzie dokładnie tyle samo,
    zaś na chłopski rozum ocieplenie powinno być skuteczniejsze. A może 12/8?

    Czy ma to sens? Ktoś tak robił?

    Pozdrawiam,
    BWP