  • 31. Data: 2011-11-15 14:44:19
    Temat: Re: ocieplenie od wewnątrz
    Od: luzb <l...@g...com>

    Witam,
    Nie będę zakładał nowego wątku bo temat jest podobny. Też powinienem
    docieplić ściany od środka jednak mam inną sytuacje bazową.
    Aktualnie ściana od zewnątrz wygląda tak:
    deska świerk 18mm
    deska świerk 20 mm
    bal kwadratowy świerk 200mm (bez uszczelnienia między balami)
    suprema ok 80mm
    tynk 20mm

    Dom ma ponad 100 lat i w takim układzie nic się nie dzieje żadnego
    grzyba itp.
    Niestety ściana północna jest zacieniona i wyraźnie zimniejsza od
    pozostałych.

    Chciałbym położyć na nią ok 100mm wełny na ruszcie a na to płytę
    kartonowo gipsową.

    Co wy na to ? W sumie domy z bali obecnie budowane też się ociepla od
    środka (tylko że tam nie ma supremy)
    Wentylacja ściany będzie raczej od wnętrza na zewnątrz (bale nie są
    szczelne a pokrywają je powypaczane deski)

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2011-11-15 17:10:21
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-11-2011 o 15:44:19 luzb <l...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > pozostałych.
    >
    > Chciałbym położyć na nią ok 100mm wełny na ruszcie a na to płytę
    Tylko pamiętaj aby dać pomiędzy płytę a wełnę folię paroszczelną (żółta)
    co prawda ta wełna będzie miała wentylację od tyłu ale to nie zaszkodzi.

    > Co wy na to ? W sumie domy z bali obecnie budowane też się ociepla od
    > środka (tylko że tam nie ma supremy)
    > Wentylacja ściany będzie raczej od wnętrza na zewnątrz (bale nie są
    > szczelne a pokrywają je powypaczane deski)
    Nie wiem jaką masz szczelną tą supremę, jak jest sitko to dałbym pomiędzy

    supremę a wełnę membranę dachową, ona parę przepuszcza ale wiatru nie, nie
    będzie ci tak ciepła wywiewało z wełny.

    --
    Pozdr
    JanuszK