  • 21. Data: 2011-11-14 08:01:43
    Temat: Re: ocieplenie od wewnątrz
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Lis, 08:41, Albercik <n...@g...pl> wrote:
    [...]
    > Lecz po niedługim czasie wyszedł problem, pojawił się grzyb, z tym że
    > nie na tym kawałku gdzie był przyklejony styropian, a dookoła niego, na
    > suficie i na ścianach prostopadłych. Widać tam ściana była ochłodzona i
    > miała ciągły dostęp do wilgotnego powietrza z mieszkania.

    Ano.. Para wykropli sie na kazdej chlodnej powierzchni.

    http://www.muratorplus.pl/images/3317.jpg

    Przy temperaturze 20stC i wilgotnosci 50% punkt rosy wystepuje przy
    ~9stC, a sciana przechodzac z calkiem chlodnej (ocieplonej) do calkiem
    cieplej (nieocieplonej) w ktoryms miejscu musi miec te 9stC i stad
    problem :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 22. Data: 2011-11-14 08:03:20
    Temat: Re: ocieplenie od wewnatrz
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Lis, 23:54, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:
> [...]
    > cian a by by bez szans eby to zrobi z zewn trz to by tak zrobi jak
    > wynika z Twojego opisu?. A wynika z niego e jak zrobi cian od wewn trz
    > eby nie przepuszcza a wilgoci to mo na j potem ociepli od wewn trz na
    > przyk ad styropianem. Pytam bo mam tak cian . Bez szans na ocieplenie z
    > zewn trz. Oczywi cie nie u ywa bym wynalazk w z zakresu budownictwa a wzi
    > farb epoksydow . Pomalowa cian z trzy razy i w ten spos b uzyska bym stu
    > procentow barier dla wody i wilgoci pomi dzy ciep ym i wilgotnym powietrzem
    > wewn trz a cian . Ze styropianem te bym nie szala i da ze dwa centymetry.

    A wentylacji tez nie masz szans zrobic ? Powietrzem z zewnatrz
    oczywiscie. Czyli izolacja na jakims ruszcie oddalona o ten 1-2cm od
    sciany, a na scianie od dolu i od gory pare otworkow. Wtedy bedzie
    pewnosc ze nic nie urosnie. Bez wentylacji to IMHO loteria :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 23. Data: 2011-11-14 08:10:51
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 12, 12:05 pm, <news> wrote:
> [...]
    > nie robi, że ocieplenie powonno być na zewnątrz, to wszystko wiem, ale muszę
    > jedną małą ścianę ocieplić od wewnątrz,
    > ocieplenie w postaci 5cm styropianu będzie klejone do otynkowanej ściany,
    > dlatego interesuje mnie co się konkretnie będzie dziło niedobrego pod tym
    > styropianem, czy będzie się tam gromaziła woda, będzie rósł grzyb, czy co
    > tam jeszcze i w jaki sposób zminimalizować te zjawiska?
    > ktoś robił takie ocieplenie to niech sioę podzieli doświadczeniami.
    >
    > czym najlepiej kleić styropan do tynku?
    > wszelakie pienki rozprężne raczj się nie danają.

    U siebie mialem kiedys sufit ocieplony styropianem.
    Mialem go 10 cm i mocowany na kołkach bez zadnego kleju.
    Przez 3 lata bylo ok. Potem robilem remont i calosc zerwalem. Pod
    spodem zero grzyba.
    Od siebie zasugeruję zbudowanie całości tak aby od czasu do czasu
    mozna bylo to rozebrac i zobaczyć co sie dzieje. Rady jakie tu ludzie
    podaja jak zrobic taka izolacje sa ok ale wiekszosc efektu "anty
    grzybowego" zalezy od wykonania. Jesli jednak powietrze z pomieszczen
    sie dostanie pod spod izolacji to grzyb wyrosnie spory.

    I po 2-4 latach oszczedzisz 300-900zl na ogrzaniu a stracisz
    2000-4000zl na remoncie sciany.

  • 24. Data: 2011-11-14 18:01:31
    Od: <news>

    Dnia 14-11-2011 "Adam" napisal(a):
> [...]
    > i wilgotne powietrze ze srodka pomieszczen. Zrobi sie szczelinka,
    > para sie przedostanie i bedzie sie wykraplac na chlodnym murze.

    czyli wychodzi ze jak sie ten styropian dobrze zabezpieczy to powinno byc
    ok, folia raczej nie peka, dzieki.

  • 25. Data: 2011-11-14 18:05:38
    Od: <news>

    Dnia 14-11-2011 "kogutek" napisal(a):
    > wewnątrz a ścianą. Ze styropianem też bym nie szalał i dał ze
    > dwa centymetry. A na to płytę gipsową. Jak to widzisz?

    dwa centymetry to szkodza zachodu, koszta ogromne w stosunku do zysku,
    styropian nie jest aż taki drogi żeby żeby nie dać spokojnie 5-10cm,
    robocizna, farby i karton gipsowy cię więcej wyniosą.

  • 26. Data: 2011-11-14 18:12:08
    Od: <news>

    Dnia 14-11-2011 "robertr" napisal(a):
    > Jedyny problem widzę w miejscach zakończenia ocieplenia
    > po wewnętrznej stronie domu - tu będzie kontakt zimnego
    > muru z powietrzem i wykraplanie się wody. Chyba jakąś
    > farbą nieprzepuszczającą wilgoci trzeba to pomalować.

    dokładnie tak samo to widzę, po prostubędzie trzeba te zakończenia
    ocieplenia pomalować tą folią w płynie z jakomś 20cm naddatkiem, no i
    oczywiście ocieplenie trzeba robić latem, kiedy mur jest suchy i ciepły,
    żeby ta warstwa kleju do styropianu miała szanse ładnie wyschnąć.

  • 27. Data: 2011-11-14 18:49:44
    Temat: Re: ocieplenie od wewnątrz [OT] garaż w bryle
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 12:16:52 +0100, janusz_kk1 napisał(a):

    Witam,

    > Opowiadasz, ja obkleiłem tym cały dom i to dwie warstwy styro na mijankę
    > i dla równej ściany wychodziło mi po 12-15m2.

    Może dlatego, że ja obklejałem fundamenty, choć kładłem warkocz chyba
    trochę cieńszy niż na filmie instruktażowym. Dodatkowo dawałem cienki pasek
    na frez. Ze 2 puszki rzeczywiście wyszło po 8 m2, ale licząc po całości
    zużyłem jednak trochę więcej. Zobaczymy jak to będzie w przyszłym roku, na
    prostej ścianie z BK na klej pewnie będzie można rzeczywiście dawać
    cieniej.

    > styropiqan wytrzymał na ścianach 1,5roku bez kleju i siatki w terenie
    > górzystym i mocno wietrznym. Styro nie kołkowałem bo to zbędne.

    Potwierdzam trzyma bardzo dobrze. Na próbę przykleiłem kawałek, to na
    następny dzień odkruszył się styropian a klej został.

    > I mocujemy płytę, ja miałem BK to dwoma gwoździami 15cm przybijałem ją do
    > ściany, robimy to po to że pianka rośnie trochę płytę odsuwa od ściany,
    > normalnie to po 15 min trzeba ją docisnąć, jak się zapomni to kalpa,

    Ja przykładałem paletę i zapierałem kołkiem - dociska po całości. Nie
    używałem kołków ani gwoździ, aby nie dziurawić powłoki przeciwwilgociowej.

    Pracuje się tym przyjemnie i szybko, jedyne co mi przeszkadzało, to spadek
    ciśnienia. Tak po połowie puszki leciał klej zdecydowanie wolniej niż na
    początku. Nawet czyściłem w międzyczasie pistolet. W lecie przy wyższej
    temp. na dworze pewnie to nie jest tak dokuczliwe, bo przy temp nieco
    powyżej zera daje się odczuć.

    scruffty

  • 28. Data: 2011-11-14 19:01:00
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 12:22:34 +0100, janusz_kk1 napisał(a):

    > Ja dałem 5, wystarczy a nie zmniejsza drastycznie pow garażu.

    A dawałeś folię w płynie na bloczki, czy nie trzeba? Chyba warto
    posmarować.

    scruffty

  • 29. Data: 2011-11-14 21:09:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-11-2011 o 20:01:00 scruffty <s...@z...pl> napisał(a):

    > A dawałeś folię w płynie na bloczki, czy nie trzeba? Chyba warto
    > posmarować.
    Nie nie malowałem, nie trzeba.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 30. Data: 2011-11-14 21:21:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-11-2011 o 19:49:44 scruffty <s...@z...pl> napisał(a):

    > Potwierdzam trzyma bardzo dobrze. Na próbę przykleiłem kawałek, to na
    > następny dzień odkruszył się styropian a klej został.
    Też robiłem próbę, styropian się rozrywała klej nie puścił.

    > Ja przykładałem paletę i zapierałem kołkiem - dociska po całości. Nie
    > używałem kołków ani gwoździ, aby nie dziurawić powłoki
    > przeciwwilgociowej.
    Dlatego ja piwnicę kleiłem na zwykły klej, tutaj akurat się to łątwiej
    robiło
    niż ściany z rusztowania gdzie miejsca mało a trzeba jeszcze styropianem
    manewrować.

> [...]
    > początku. Nawet czyściłem w międzyczasie pistolet. W lecie przy wyższej
    > temp. na dworze pewnie to nie jest tak dokuczliwe, bo przy temp nieco
    Ja grzałem puszkę opalarką, ale tak z czuciem aby była ciepła ale nie za
    gorąca,
    wtedy się dobrze robiło, było odpowiednie ciśnienie.

    --
    Pozdr
    JanuszK