  • Data: 2010-03-28 10:47:02
    Temat: ogrzewanie C.O. gazowe i na opal staly PROBLEM
    Od: "StGo" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    mam problem, rok temu do ogrzewania gazowego (duze koszty uzytkowania)
    dodalem tradycyjne ogrzewanie na opal staly i zaczely sie problemy.
    Pokrótce opisze o co chodzi:
    -grzejac gazem, ustawiam temperature na piecu 60 C, grzejniki sa gorace i za
    chwile w domu jest komfortowo cieplo
    -grzejac koksem i weglem w kotlowni na dole ustawiam na piecu 70 C,
    grzejniki sa "cieplawe" i brak komfortu ciepla

    Instalacja wyglada nastepujaco:
    sa dwa systemy zamkniety i otwarty w kotlowni pietro nizej.
    1. piec 1,5m - 17,5 kW
    2. w ukladzie otwarym podlaczono mi "przeplywowy wymiennik ciepla typ JAD"
    (wielkosc 5.10)
    3. jest 13 grzejnikow wszystkie razem o mocy 25607 W

    Myslalem, ze po tej inwestycji bede mial cieplej w domu i taniej a okazalo
    sie ze KLAPA.
    Znajomy ma podobne rozwiazanie, a u nie go jest wszystko super.

    Podejrzewam, ze wina tkwi w slabej mocy "JAD-a" ,ale nie wiem co faktycznie
    jest przyczyna moich problemow.

    Moze ktos wie, co jest tego przyczyna
    PROSZE O POMOC
    Dziekuje i pozdrawiam