  • 1. Data: 2009-07-04 11:59:47
    Temat: ogrzewanie - gaz, prąd?
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Cześć,

    patrzę na rachunek gazowy z przerażeniem, do każdego rachunku informacja o
    podwyżce, ręce opadają, a gro kosztów to opłaty przesyłowe i abonamentowe(!)
    + oczywiście serwisowanie pieca i ciągłe problemy

    Zastanawiam się czy zamiast jakiś bzdurnych opłat przesyłowych nie przejść
    na elektrykę tylko, dlatego mam pytania do osób, które mają ogrzewanie
    elektryczne:
    - jakie są miesięczne koszty ogrzewania w miesiącach zimowych? (oczywiście
    rząd wielkości bo zależy od metrażu i instalacji)
    - czy są jakieś urządzenia elektryczne co można zamiast pieca gazowego
    włączyć do instalacji - taki piec elektryczny?
    - jaka jest Wasza opinia?

    Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniem.

  • 2. Data: 2009-07-04 13:42:25
    Temat: Re: ogrzewanie - gaz, prąd?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - czy są jakieś urządzenia elektryczne co można zamiast pieca gazowego
    > włączyć do instalacji - taki piec elektryczny?

    Tak - kotły elektrycze

    > - jaka jest Wasza opinia?

    Gaz ziemny jest dziś najtańszym bezobsługowym nośnikiem energii. Prąd w II taryfie
    masz o 20% droższy, dzienny o 400%.

    > Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniem.

    Może trzeba docieplić dom ?

  • 3. Data: 2009-07-04 14:51:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 4 Jul 2009 13:59:47 +0200, R napisał(a):

    > Zastanawiam się czy zamiast jakiś bzdurnych opłat przesyłowych nie przejść
    > na elektrykę tylko, dlatego mam pytania do osób, które mają ogrzewanie
    > elektryczne:

    Znaczy chcesz płacic jeszcze więcej opłat przesyłowych?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2009-07-04 16:47:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    R wrote:
> [...]
    > - czy są jakieś urządzenia elektryczne co można zamiast pieca gazowego
    > włączyć do instalacji - taki piec elektryczny?

    piece elektryczne wyjdą drogo w ekploatacji.

    pompa ciepła do ukłądu pod gaz sie nie sprawdzi, chyba z Daikin wypuści w
    końcu swoją pompe powietrze woda na wysokie parametry wyjściowe. ale ta
    ppompa tania nie bedzie podejżewam.

  • 5. Data: 2009-07-06 05:43:33
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Dzięki wszystkim za informacje i podzielenie się opiniami i doświadczeniem.
    Wygląda na to, że jednak prąd odpada :-(

    Dzięki jeszcze raz, pozdrawiam. R.

  • 6. Data: 2009-07-07 11:20:04
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

> [...]
    > - jakie są miesięczne koszty ogrzewania w miesiącach zimowych? (oczywiście
    > rząd wielkości bo zależy od metrażu i instalacji)
    Za I półrocze rachunek za prąd u mnie 2800zł. W tym ciepła woda i w ogóle
    całe zużycie 'bytowe'. Powierzchnia ogrzewana 250m2. Dodatkowo 8mp drewna
    (kominek). Temp. w zimie w domu 20-21*C.

    > - czy są jakieś urządzenia elektryczne co można zamiast pieca gazowego
    > włączyć do instalacji - taki piec elektryczny?
    np. Kospel.
    http://www.kospel.pl/index.php?s=pl/produkty/elek_ko
    tly_cent_ogrz

    > - jaka jest Wasza opinia?
    Pozytywna. Ma być GZ w przyszłym roku, ale nie podłączam się.

    Pzdr.
    Adam

  • 7. Data: 2009-07-07 11:21:55
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Dzięki wszystkim za informacje i podzielenie się opiniami i
    > doświadczeniem. Wygląda na to, że jednak prąd odpada :-(
    To sobie pogadałeś ze 'ślepym o kolorach'....

    Pzdr.
    Adam

  • 8. Data: 2009-07-07 11:23:50
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > całe zużycie 'bytowe'. Powierzchnia ogrzewana 250m2. Dodatkowo 8mp drewna
    > (kominek). Temp. w zimie w domu 20-21*C.
    Te 8mp to na sezon od października do maja.

    A.

  • 9. Data: 2009-07-07 11:34:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Te 8mp to na sezon od października do maja.

    Jeśli spalasz zima 8mp drewna to bez sensu ogrzewanie pradem dodatkowo.
    Kocioł na paliwo stałe i newiele wiekszą iloscia drewna ogrzejesz chałupe
    cała zime. Ja tak mam.
    A czy rabiesz do kominka czy do kotła to bez znaczenia,

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-07-07 11:39:48
    Od: "R" <n...@w...pl>

    dokładnie też uważam jak kris, jak kupujesz 8 mp * ok. 150 to masz dodatkowo
    1,2k zł + jak piszesz McBeth 2,8k za I-półrocze + powiedzmy skromnie 1,2k za
    II-półrocze = suma sumarum ponad 5k zł za rok - to ja dziękuję...