  • 91. Data: 2011-04-10 20:08:22
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe - bezwładność
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    news:insmd2$rid$1@news.onet.pl...

    > Zrozum ze przykrycie podłogówki "dobrej" parkietem 22mm i dywanem to jak
    > zamontowanie grzejników od zewnatrz domu. Jak to zrozumiesz bedzie juz
    > latwiej... i nie ma znaczenia co to za podłogówka naprawde to tylko fizyka

    A jak przykryjesz parkietem 15mm to nie bedziesz mogl spac?

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2011-04-10 20:10:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Masz racje tysiace much nie moga sie mylic smacznego

    To jest argument. Moze pochwal sie jakimis wyliczeniami skoro twierdzisz ze
    jest inaczej a dziwnym trafem to u mnie np. dziala, bo do tej pory raczej
    potrzebny Ci psychiatra.

    Pozdro.. TK

  • 93. Data: 2011-04-10 20:14:41
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Masz racje tysiace much nie moga sie mylic smacznego

    Tocz żuczku swoją kuleczkę :)

  • 94. Data: 2011-04-10 20:20:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Wykład dla troli
    >
    > Uwzględniając oporność przewodzenia ciepła w pomieszczeniu, wynoszącą
    > średnio ok. 0,17 m2K/W (strata 6,8 st. C)

    To nie strata a powrot do kotla. Warto by uwzglednic zapotrzebowanie domu na
    cieplo, bo akurat moze byc OK a tego niestety nie uwzgledniles.

    > łatwo obliczyć, że po ułożeniu na ogrzewaniu podłogowym dębowej klepki
    > parkietowej grubości 22 mm ogólna strata ciepła wyniesie 11,2 st. C, co
    > oznacza konieczność rozgrzania jastrychu do 31,2 st. C w celu utrzymania w
    > pomieszczeniu temperatury 20 st. C.

    I co stopi sie? Co innego temp. zasilania a co innego temp. podlogi. Skoro
    jak piszesz jastrych trzeba rozgrzac bardziej a opor cieplny powoduje strate
    (??) to oczywiste jest, ze podloga nie osiagnie temp. jaka podajesz i dalej
    moze skutecznie grzac.

    > Wykorzystanie zaś dębowej mozaiki o grubości 8 mm (oporność przewodzenia
    > ciepła 0,040 m2K/W) wymaga rozgrzania jastrychu jedynie do 28,4 st. C. Jak
    > widać wybór grubszych elementów niż 15 mm obniży skuteczność ogrzewania, a
    > tym samym podniesie koszty.

    Dla czego podniesie koszty to ja kompletnie nie rozumiem. Poza tym ameryki
    to nie odkryles bo piszesz oczywiste rzeczy ktore znamy tu od lat. Przy
    okazji poczytaj archiwum. A co do tych 8mm to jakis dyskomfort dla Ciebie?
    Wiadome jest, ze klejenie parkietu 22mm moze byc problemem w bardziej
    energochlonnym domu.

    > Do drewna nie zaliczam "imitacji" jak barlinek.
    > Jak ktos kładzie na to dywan to albo lubi 15stopni w domu albo rozgrzewa
    > beton do 50 stopnii tak czy siak jest niezłym kretynem

    Napisz jeszcze, ze nie moze posadzki wykanczac sobie 10 centymetrowym
    styropianem jak dywan grubosci 5cm lezy u Ciebie od sciany do sciany. To Ci
    dopiero parkiet potrzebny.

    Pozdro.. TK

  • 95. Data: 2011-04-10 20:21:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Zapamietaj sobie raz na zawsze.... drewno ma izolacyjnosc
    > tylko 4 krotnie słabsza od styropianu i 4 krotnie gorsza od cegły
    > ceramicznej.... wiec ukladanie podłogowki pod drewnem i dywanem to jak
    > obudowanie kaloryfera styropianem :)

    Przekaze to mojej podlodze i termometrowi w pomieszczenu bo chyba o tym nie
    wiedza.

    Pozdro.. TK

  • 96. Data: 2011-04-10 20:28:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Jak niektorzy lubia ogladac wyskakujace deski i 20 stopni przy lekkiej
    > zimnie i 15 stopni przy -30 to juz jest ich problem. Zawsze mozemy im
    > wyslac swetry a moze teraz dodaja do podlogowek.

    Moze popraw kolege Adama wlasnymi przeliczeniami zamiast glosic amatorskie
    farmazony?
    Jak podniesie temp. zasilania powyzej 30C to moc podlogi wzrosnie. Czym Ty
    kleisz te deski, ze do gory lataja?

    Pozdro.. TK

  • 97. Data: 2011-04-10 20:31:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Zanim zrobisz z siebie durnia policz izolacyjnosc drewna i wełny dywanu a
    > potem zamontuj kaloryfer na zewnatrz domu... efekt podobny

    Ja durnia? Panie mam to przeliczone zanim te podloge zrobilem uwzgledniajac
    to wszystko co wypisujesz. Wez sie doszkol bo pierdzielisz jak potluczony.
    Zachowujesz sie jak fryzjer ze zle wybrana droga zyciawa ktoremu cos tam sie
    wydaje.

    TK

  • 98. Data: 2011-04-10 20:42:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >W dniu 2011-04-10 07:16, robercik-us pisze:

    > Ale policzyles ilosc wody potrzebnej do ogrzania.... bo czasami mam
    > wrazenie iz zwolennicy podłogowki wagarowali z fizyki.
    >
    > I prosze bez farazonów iz woda w podłogówce lepiej grzeje... bo wie ze
    > plynie w podlogowce

    Oho, kolega ten od wiekszej ilosci wody i potrzebnej wiekszej energii do
    ogrzania. Zostaw te foldery reklamowe grzejnikow i przemysl temat jeszcze
    raz. Wode rozgrzewasz zwykle raz w sezonie od jakichs 20C, ale to nic.
    Wieksza ilosc wody a tym samym wieksza ilosc energii bedzie oddawana dluzej
    niz przy mniejszej ilosci wody, tak jakbys rozgrzewal szklanke wody i wanne
    wody. Tylko zeby ogrzac dom szklanka wody to trzeba ja ciagle podgrzewac a
    wanna po prostu dluzej stygnie. Nie mniej ilosc energii bedzie ta sama. To
    Twoje banialuczenie po prostu koncowo sie zbilansuje. Proponuje nastepnym
    razem zanim palniesz tu jakas odkrywcza teze to albo najpierw pytaj, albo
    doszkol sie wczesniej zanim zawrocisz nam cztery litery tematem do
    dyskutowania.

    TK

  • 99. Data: 2011-04-10 20:45:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No prosze czy chcesz powiedziec iz pod blacha/dachowka masz termos ?
    > No to fajnie... szkoda ze mlodo umrzesz

    No, nie ma jak dach bez ocieplenia. I podlogowka nie da rady.. :-)) O
    wentylacji abiturient nie slyszal?

    TK

  • 100. Data: 2011-04-10 20:56:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Jak niektorzy lubia ogladac wyskakujace deski i 20 stopni przy lekkiej
    > zimnie i 15 stopni przy -30 to juz jest ich problem. Zawsze mozemy im
    > wyslac swetry a moze teraz dodaja do podlogowek.

    Chłopie podłogówkę sie liczy, pod drewno też. Powierzchnia nie może
    przekraczać 26 stopni, taki jest limit.

    zapotrzebowaie liczymy dla średniej minimalnej dla danego rejonu. Tylko że
    takie obliczenia uwzględniają też zapotrzebowanie na straty z wentylacji
    (zwykle to jest ok 50% zapotrzebowania) czyli spokojnie gdy przez kilka
    godzin tzw spado nawet do 30 stopni wystarczy zmniejszyć wietrzenie i
    utrzymamy temperature normatywną.

    W moim domu mam salon o wysokości w szczycie ok 6m, 3/4 podłogi to barlinek
    1/4 ceramika. moce sa tak zróznoważone aby nie przegrzewac drewna a dogrzać
    tą ceramiką (kóra może być ciepła bo to jest komunikacja a nie strefa gdzie
    sie siedzi. W tamtym roku było kilka dni z solidnymi mrozami (w tym też)
    nigdy nie miałem problemu z dogrzaniem, przy najgorszych mrozach miałem
    20-21 stopni.

    Dodam że przez tę kubaturę podłgoówka jest policzona na styk, bez zapasu i
    wystarcza. W normalnym pomieszczeniu gdzie h=2.5 czy nawet 2.7 spokojnie
    grzała by podłoga w całości drewniana.

    Ty tak sobie pitolisz a ja to policzyłem i zrealizowałem i to działa.