  • 1. Data: 2009-04-27 19:14:37
    Temat: Parapet zewnętrzny - ile powinien wystawać
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam.
    Planuję parapet z płytek klinkierowych. Jakie długie powinienem kupić
    płytki, jeżeli odległość okna od fasady (tzn. grubość styropianu) wynosi 10
    cm?

    Jednym słowem, ile powinien wystawać parapet poza fasadę budynku?

    Acha! I pod jakim kątem go kleić? Czy spadek musi być duży?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2009-04-28 10:06:08
    Temat: Re: Parapet zewnętrzny - ile powinien wystawać
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jednym słowem, ile powinien wystawać parapet poza fasadę budynku?
    >
    > Acha! I pod jakim kątem go kleić? Czy spadek musi być duży?

    Z reguly jest to 4 cm (okolo) Czyli powinienies to policzyc tak: 10 cm + 4
    cm + 2 cm Ten ostatni wymiar to tyle wypadaloby wsadzic pod okno. Generalnie
    pod oknem powinna byc listwa do ktorej dosuwasz ten okapnik i wtedy wiesz
    ile dokladnie wchodzi pod spod.
    Co do pochylenia to mi sie nie podoba duzy kat, wole bardziej plasko. Ja mam
    powiedzmy na 20 cm z 1 cm pochylenia. Stawiam tam teraz skrzynki z kwiatami
    a zona zima wystawia jakies gary do wystudzenia i nie ma obawy ze sie cos
    zsunie.

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / II Artur II