  • 121. Data: 2017-07-05 20:56:31
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 lipca 2017 20:21:23 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Oczywiscie, ze jak ktos chce reku tylko dlatego zeby mu sie zwrocila kasa,
    > to masz racje :-) Nigdy nie pisalem, ze chce reku *tylko* dla oszczedzania
    > kasy. Nawet moje 400 pln / rok daje zwrot zainstalowania reku z instalacja
    > dopiero gdzies po 10-15-20 latach, czyli slabo :) Reku zapewnia jednak
    > duzo wyzszy komfort i o to przede wszystkim chodzi :-) Kasa to dodatek.
    Ty myślisz że amnezje mamy jakąś?
    Przez litość TERAZ się do archiwum nie cofnę bo az tak wredny nie jestem ale kto tam
    zechce to zweryfikuje Twoje wylczenia odnośnie zwrotu z reku itp. Teraz piszesz tak
    jak ja od początku że zwrot praktycznie nigdy ale archiwum nie znikneło;)

  • 122. Data: 2017-07-05 23:22:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 lipca 2017 20:56:33 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    tak jak ja od początku że zwrot praktycznie nigdy ale archiwum nie znikneło;)

    Nic nie zweryfikujesz - conajwyzej zmienisz zdanie :-)

    Zluzuj gacie - dla uproszczenia przyznalem Zenkowi racje. Po to, zeby nie
    wywolywac kolejnej gownoburzy. Nigdy argument, ze reku to inwestycja,
    ktora ma sie zwrocic nie byl dla mnie najwazniejszy - mozesz przeszukac
    cale archiwum i na pewno znajdziesz tylko informacje, ze mam reku dla
    komfortu, nie ekonomii. Zwrot rzeczywiscie moze byc krotszy jezeli wszystko
    sie dobrze policzy (kominy, nawiewniki etc) ALE MI SIE NIE CHCE :)
    Dla mnie temat zamkniety.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 123. Data: 2017-07-05 23:25:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 lipca 2017 20:42:52 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Tak się rodzą mity zgadza się
    > W życiu pewnie pzryczepy drewna nie pociełes porąbałeś i wrzucasz dane z googla
    expera udając

    A wlasnie pocialem wywrotke drewna. Palilem nim przez 6 sezonow,
    w tym roku mi sie wlasnie skonczylo :-)

    > Wiesz co- nie chce mi się z oczywistymi rzeczami dla mnie dyskutować.
    > Napiszę tak- różnym drewnem w róznych nieruchomościach od praktycznie urodzenia
    palę.

    Wiem, przeciez czesto w watkach nt. drewna, rabania i siekier sie
    udzielales. Ja to przeciez Kris wszystko wiem. 3 wywroty co sezon,
    "na podpalke" :-)))

    > A tak na marginesie WM to się w końcu zdecyduj- czy ilość m3 wymian zgodna z z
    normą czy z Twoim poczuciem komfortu czy pasujaca Tobie do obliczeń
    > Bo już lata tu siedzę i cyferki rózne padały;)

    150m3 jest zgodne z wszystkimi normami i komfortowe.
    dlugo 200m3, a ostatnio stanelo na 150m3. Nigdy nie wentylowalem ponizej
    100m3 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 124. Data: 2017-07-05 23:27:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 lipca 2017 20:46:11 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jak przyjmiesz wartość opałową węgka zgodną z tym co na workach z węglem podają a
    wartość opałową drewna gdzieś w necie znalezioną to ok;)

    To podaj wartosci jakie uwazasz za poprawne. Zweryfikuj moje obliczenia.
    Dawaj konkrety. Jak nie masz konkretow to nic nie pisz bo szkoda czasu
    na bajki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 125. Data: 2017-07-06 08:50:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 lipca 2017 23:25:22 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > 150m3 jest zgodne z wszystkimi normami i komfortowe.

    Podlicz Twoje apartamenta zgodnie z poniższym i daj znać ile wyszło;)

    "...Strumień objętości powietrza wentylacyjnego w budynku mieszkalnym jest określony
    przez sumę strumieni powietrza usuwanego z pomieszczeń pomocniczych. Strumienie te
    powinny wynosić co najmniej :
    w kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę gazową lub węglową - 70 m3/h
    w kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę elektryczną - 30 m3/h w
    mieszkaniu do 3 osób, - 50 m3/h w mieszkaniu dla więcej niż 3 osób
    w kuchni bez okna zewnętrznego wyposażonej w kuchnię elektryczną - 50 m3/h
    w łazience ( z WC lub bez) - 50 m3/h
    w wydzielonym WC - 30 m3/h
    w pomocniczym pomieszczeniu bezokiennym - 15 m3/h
    w kuchni bez okna zewnętrznego, wyposażonej w kuchnię gazową, obowiązkowo z
    mechaniczną wentylacją wywiewną - 70 m3/h
    dla pokoju mieszkalnego oddzielonego od pomieszczeń kuchni, łazienki i WC więcej niż
    dwojgiem drzwi lub pokoju znajdującego się na wyższym poziomie w wielopoziomowym domu
    jednorodzinnym lub w wielopoziomowym mieszkaniu domu wielorodzinnego - 30 m3/h
    Zaleca się ponadto projektowanie urządzeń wentylacyjnych umożliwiających okresowe
    zwiększanie strumienia objętości powietrza do co najmniej 120 m3/h...."

  • 126. Data: 2017-07-06 09:13:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 lipca 2017 08:50:17 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    zwiększanie strumienia objętości powietrza do co najmniej 120 m3/h...."

    1 kuchnia "elektryczna" -> 30m3
    dwie łazienki -> 2 x 50m3
    WC -> 30m3

    Suma - 160m3/h.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 127. Data: 2017-07-06 09:22:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 lipca 2017 09:13:22 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    zwiększanie strumienia objętości powietrza do co najmniej 120 m3/h...."

    A w sypialni smrodek;)

  • 128. Data: 2017-07-06 09:27:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 lipca 2017 09:22:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    domu jednorodzinnym lub w wielopoziomowym mieszkaniu domu wielorodzinnego - 30 m3/h "

    Wiesz jak dziala wentylacja mechaniczna w ogóle? :)

    W sypialniach sa NAWIEWY, w kuchni / łazienkach - WYCIĄGI. Normy liczysz
    dla WYCIĄGÓW. Żaden pokój nie jest u mnie oddalony więcej niż dwoma
    drzwiami od łazienki, więc norma jest spełniona (no dobra, o 10m3/h
    za mało wentyluje :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 129. Data: 2017-07-06 10:52:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 lipca 2017 09:27:47 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Wiesz jak dziala wentylacja mechaniczna w ogóle? :)

    > W sypialniach sa NAWIEWY, w kuchni / łazienkach - WYCIĄGI. Normy liczysz
    > dla WYCIĄGÓW.
    "...oraz usuwanie powietrza zużytego z kuchni, łazienki, oddzielnego ustępu,
    ewentualnego pomocniczego pomieszczenia bezokiennego (składzik, garderoba), pokoju
    oddzielonego od tych pomieszczeń więcej niż dwojgiem drzwi, pokoju znajdującego się
    na wyższym poziomie w wielopoziomowym domu jednorodzinnym ..."

    >Żaden pokój nie jest u mnie oddalony więcej niż dwoma
    > drzwiami od łazienki,

    Znaczy parterówke masz;)
    "...lub pokoju znajdującego się na wyższym poziomie w wielopoziomowym domu
    jednorodzinnym"
    Ze 100m2 piwnicy+garaże znikneły;) Nie pisz więc proszę że wentylujesz zgodnie z
    normą bo zgodnie z norma wentylujesz kilka razy za mało
    I tylko tego się czepiam.

  • 130. Data: 2017-07-06 12:54:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    150 to moze i jest komfortowe i tak trzeba liczyc, ale z normami zgodne nie jest

    b.