  • 11. Data: 2011-04-04 18:31:58
    Temat: Re: płyty g-k ile warstw
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "lukas" <l...@w...pl> wrote:

    > dodam jeszcze od siebie, że ma to być przedścianka, a nie ściana działowa

    No to tym bardziej podwójne płytowanie i to najlepiej płytą czerwoną. Jeśli to
    jest przedścianka, to płyta będzie zamocowana z jednej strony profili.
    Pojedyncze płytowanie tej konstrukcji nie usztywni.
    A jeśli ma tam wisieć coś na stelażach (kibelek, bidet, umywalka) to
    bezwzględnie należy dać 2 warstwy.

    --
    Bartek

  • 12. Data: 2011-04-05 07:10:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    Bo masz;))Kasa juz wywalona więc czemu masz byc niezadowolony;))

    > Różnica między pojedynczym płytowaniem a podwójnym w cenie jest znaczna,
    ale to
    > i tak pikuś przy cenie ścian murowanych.

    Że co??
    e m2 ściany z płyt G-K jest tańszy od m2 ścian murowanych(np gazobeton
    12cm)?

    Krzysiek

  • 13. Data: 2011-04-05 08:04:21
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Bo masz;))Kasa juz wywalona więc czemu masz byc niezadowolony;))

    Wiesz, ja potrafię się przyznać do błędu i staram się aby rodzina i znajomi
    uczyli się na moich błędach, a nie na swoich. Wśród moich znajomych i rodziny
    obecnie buduje się mnóstwo osób i wszystkim radzę zrobienie ścian... takich
    jakie są w projekcie.
    A jeśli chcą tanio, to GK.

    > ale to
    >
    > Że co??
    > e m2 ściany z płyt G-K jest tańszy od m2 ścian murowanych(np gazobeton 12cm)?

    Jakieś 15-30%, w zależności od tego czy robi się tynk cem-wap. i potem gładź,
    czy gipsowy.
    Ponadto można zrobić cieńszy i tańszy strop.
    A jeśli się zrobi te ściany samemu, to można zaoszczędzić jeszcze z 30%.

    --
    Bartek

  • 14. Data: 2011-04-05 08:25:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > Ponadto można zrobić cieńszy i tańszy strop.
    > A jeśli się zrobi te ściany samemu, to można zaoszczędzić jeszcze z 30%.

    a co to ma wspólnego z podwójną płyta GK?? Twierdzimy ze wydałeś bez sensu tą kase
    :-) Tam gdzie miałeś za miękko to pewnie stelaż pod GK miałes spitolony.

    b.

  • 15. Data: 2011-04-05 08:30:09
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > a co to ma wspólnego z podwójną płyta GK?? Twierdzimy ze wydałeś bez sensu tą
    > kase :-) Tam gdzie miałeś za miękko to pewnie
    > stelaż pod GK miałes spitolony.

    Robiłeś kiedyś ściany z gk? co można spitolić w stelażu? :)
    Do takiej roboty gibona w pół godziny można przyuczyć.
    Profile CW rozkłada się co 60cm i co 40cm w pomieszczeniach mokrych. Płyta
    gipsowa na tych 60cm się po prostu ugina i nie ważne jest czy wsadzi się tam
    płytę zwykłą, zieloną czy czerwoną.

    --
    Bartek

  • 16. Data: 2011-04-05 08:54:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > gipsowa na tych 60cm się po prostu ugina i nie ważne jest czy wsadzi się

    To ja nie wiem co ty masz za płyty. Bo ja u siebie na poddaszu mam
    kilkadziesiąt metrów jak nie kilkaset metrów poddasza zrobione z płyt i nic
    sie nie ugina.
    A dawanie podwójnie płyt czy nawet dawanie czerwonych płyt tam gdzie one nie
    potrzebne to skromnie mówiac rozutność i to niczym niczym nie uzasadniona
    Najczęstszym argumentem mającym uzasadnić ekonomicznie bezsensowne wydatki
    jest słowo "komfort" Ale w przypadku podówjnego płytowania to nawet to
    magiczne słowo nie uzasadnia wydawania kasy.
    Ale kazdy robi jak uważa

    Krzysiek

  • 17. Data: 2011-04-05 09:04:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > czy gipsowy.

    Przy podwójnych płytach i na dodatek jeszcze drogich czerwonych róznica
    pewnie będzie niezauwazalna. A moim zdaniem sciana murowana na głowe bije
    ściany g-k. Praktycznie żadnych zalet w porównaniu do murowanej g-k nie mają

    > Ponadto można zrobić cieńszy i tańszy strop.

    Zwykle strop lany ma ok 14 cm i wiekszości wypadków wystarcza. Sciany z
    suporeksu nie sa az tak ciązkie

    > A jeśli się zrobi te ściany samemu, to można zaoszczędzić jeszcze z 30%.

    A ściany murowanej nie mozna zrobic samemu?
    Chyba nawet prostsza robota jak kombinowanie ze stelazami, łączeniami płyt,
    szpachlowaniem, gipsowaniem itp.

    Porównanie
    Ściana z gazobetonu 12cm:
    -7szt bloczków *3zł=21zł + zaprawa więc przyjmijmy 25zł za mkw
    -Tynk- 20zł m2
    Dobrze połozony tynk wystarczy pomalowac, nie trzeba szpachlowac itp.
    Razem 45zł

    Ściana z G-k
    Płyta zwykła cena- 7 zł mkw/podwójna 14zł, czerwona 10zł, podwójnie czerwona
    20zł
    Wełna 10cm- min 10zł
    Stelaże- pewnie tez 10zł trzeba liczyć
    Taśmy, unifloty, szpachel itp i dochodzimy do ceny ściany murowanej.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2011-04-05 13:15:26
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > będzie niezauwazalna. A moim zdaniem sciana murowana na głowe bije ściany g-k.
    > Praktycznie żadnych zalet w porównaniu do murowanej g-k nie mają

    Owszem, zalety są. Cena, szybkość i czystość montażu, wygłuszenie, łatwość
    mocowania przedmiotów, możliwość kształtowania ścian...

    > Zwykle strop lany ma ok 14 cm i wiekszości wypadków wystarcza. Sciany z
    > suporeksu nie sa az tak ciązkie

    Na pewno są cięższe niż GK, więc na stropie można zaoszczędzić.

    > A ściany murowanej nie mozna zrobic samemu?
    > Chyba nawet prostsza robota jak kombinowanie ze stelazami, łączeniami płyt,
    > szpachlowaniem, gipsowaniem itp.

    Jak ktoś chce być murarzem i tynkarzem to wszystko można :)
    Wraz z kolegą 75m2 (liczac jedną stronę) ścian na poddaszu postawiłem w 2
    weekendy. Jedno pomieszczenie (hall) na poddaszu ma z 20 narożników, z czego
    tylko część ma kąt prosty. Pozostałe 4 pomieszczenia mają ściany pod kątem 45
    stopni, łukowe, obudowane słupy itp. Szpachlowanie zajęło o ile pamiętam 2 dni.
    Oprócz jednej ściany, wszystkie mają podwójne płytowanie z obu stron.
    Spróbuj we dwóch choć wymurowac 75m2 ścian działowych w tym czasie.

> [...]
    > Wełna 10cm- min 10zł
    > Stelaże- pewnie tez 10zł trzeba liczyć
    > Taśmy, unifloty, szpachel itp i dochodzimy do ceny ściany murowanej.

    Proszę, szacunkowy koszt 100m2 ściany z GK i siporeksu:
    Płyty siporex
    Materiał na ściany 1923 2000
    Profil UW75 600 0
    Profil CW75 1660 0
    Profil UA75(4 drzwi) 320 0
    Uniflott 200 0
    Gładź 120 240
    Taśma wygłuszająca 100 0
    Taśma do spoin 100 0
    Wełna 5cm 500 0

    Wkręty 100 0
    Zaprawa mur-tynk. 0 1000
    Murowanie 0 100*30
    Tynkowanie 0 200*20
    Gładzenie 0 200*20
    Montaż płyt g-k 100*40 0
    ===================================
    9623zł 14240zł

    To średnie ceny jakie mi się udało zgromadzić podczas budowy.
    Jeśli odrzucisz gładzenie, to będziesz mniej więcej na poziomie płyt GK.

    --
    Bartek

  • 19. Data: 2011-04-05 13:49:26
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    Porównywalne z murowaniem

    > szybkość i czystość montażu,

    Na etapie budowy bez znaczenia. Przy przebudowach ok to ułatwienie

    >wygłuszenie, łatwość mocowania przedmiotów, możliwość kształtowania
    >ścian...

    Murowane chyba lepiej wygluszają no i na nich znacznie łatwiej cos montowac
    jesli juz.
    Odnioośnie kształtowania to pewnie płytami łatwiej jakies ciuda porobic
    jesli ktos tzw kurzochwyty lubi.

    > Na pewno są cięższe niż GK, więc na stropie można zaoszczędzić.

    Teoretycznie. W praktyce tak sie nie robi

> [...]
    > obu stron.
    > Spróbuj we dwóch choć wymurowac 75m2 ścian działowych w tym czasie.

    Ale piszesz o jakims specyficznym pomieszczeniu gdzie byc może g-k lepiej
    sie nadaja. Ale budując dom bym nawet nie pomyslał o scianach działowych z
    g-k
    Jesienią zaczynam adaptacje strychu w bloku na dwa mieszkania po 50mkw i tez
    jak przeliczyłem i przemyślałem to robie tradycyjne ściany.

    > Proszę, szacunkowy koszt 100m2 ściany z GK i siporeksu:
> [...]

    Gładzenie - 4tys
    Porównujesz sciane murowaną 12 cm do sciany z GK z 5 cm ociepleniem. Mozna i
    tak ale taka ściana w domu mieszkalnym to chyba nie bardzo. U siebie w
    biurze mam wyciszenie 10cm wełny i jest i tak beznadziejnie.
    Na 100mkw ściany z podwójnym płytowaniem potrzebujesz ok 130płyt* 17zł to
    jest ok 2200zł liczac zwykłe białe płyty. Ty gdzies tam polecałes czerwone a
    to juz ponad 3500zł
    Robocizne przy płytach liczysz 40zł na gotowo za mkw ściany. Jesli takie sa
    strawki to ok jest to conajmniej porównywalne jak nie droższe z wymurowaniem
    i wytynkowaniem ściany z bloczków

    > To średnie ceny jakie mi się udało zgromadzić podczas budowy.
    > Jeśli odrzucisz gładzenie, to będziesz mniej więcej na poziomie płyt GK.

    Jak więc sam widzisz cenowo porównywalnie ale sciana z płyty ma mniej zalet
    niestety i większe kłopoty w eksloatacji

    Krzysiek

  • 20. Data: 2011-04-05 14:47:28
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Jak więc sam widzisz cenowo porównywalnie ale sciana z płyty ma mniej zalet
    > niestety i większe kłopoty w eksloatacji

    Świetnie, że przygotowujesz się do budowy :)
    Jak skończysz, nie zapomnij wrócić na grupę i pochwalić się cenami.

    --
    Bartek