    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: płyty g-k ile warstw
    Date: Tue, 5 Apr 2011 15:49:26 +0200

    news:inf4lf$8a0$1@news.onet.pl...
    > "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    >> > Owszem, zalety są. Cena,

    Porównywalne z murowaniem

    > szybkość i czystość montażu,

    Na etapie budowy bez znaczenia. Przy przebudowach ok to ułatwienie

    >wygłuszenie, łatwość mocowania przedmiotów, możliwość kształtowania
    >ścian...

    Murowane chyba lepiej wygluszają no i na nich znacznie łatwiej cos montowac
    jesli juz.
    Odnioośnie kształtowania to pewnie płytami łatwiej jakies ciuda porobic
    jesli ktos tzw kurzochwyty lubi.

    > Na pewno są cięższe niż GK, więc na stropie można zaoszczędzić.

    Teoretycznie. W praktyce tak sie nie robi

    > Jak ktoś chce być murarzem i tynkarzem to wszystko można :)
    > Wraz z kolegą 75m2 (liczac jedną stronę) ścian na poddaszu postawiłem w 2
    > weekendy. Jedno pomieszczenie (hall) na poddaszu ma z 20 narożników, z
    > czego tylko część ma kąt prosty. Pozostałe 4 pomieszczenia mają ściany pod
    > kątem 45 stopni, łukowe, obudowane słupy itp. Szpachlowanie zajęło o ile
    > pamiętam 2 dni. Oprócz jednej ściany, wszystkie mają podwójne płytowanie z
    > obu stron.
    > Spróbuj we dwóch choć wymurowac 75m2 ścian działowych w tym czasie.

    Ale piszesz o jakims specyficznym pomieszczeniu gdzie byc może g-k lepiej
    sie nadaja. Ale budując dom bym nawet nie pomyslał o scianach działowych z
    g-k
    Jesienią zaczynam adaptacje strychu w bloku na dwa mieszkania po 50mkw i tez
    jak przeliczyłem i przemyślałem to robie tradycyjne ściany.

    > Proszę, szacunkowy koszt 100m2 ściany z GK i siporeksu:
> [...]

    Gładzenie - 4tys
    Porównujesz sciane murowaną 12 cm do sciany z GK z 5 cm ociepleniem. Mozna i
    tak ale taka ściana w domu mieszkalnym to chyba nie bardzo. U siebie w
    biurze mam wyciszenie 10cm wełny i jest i tak beznadziejnie.
    Na 100mkw ściany z podwójnym płytowaniem potrzebujesz ok 130płyt* 17zł to
    jest ok 2200zł liczac zwykłe białe płyty. Ty gdzies tam polecałes czerwone a
    to juz ponad 3500zł
    Robocizne przy płytach liczysz 40zł na gotowo za mkw ściany. Jesli takie sa
    strawki to ok jest to conajmniej porównywalne jak nie droższe z wymurowaniem
    i wytynkowaniem ściany z bloczków

    > To średnie ceny jakie mi się udało zgromadzić podczas budowy.
    > Jeśli odrzucisz gładzenie, to będziesz mniej więcej na poziomie płyt GK.

    Jak więc sam widzisz cenowo porównywalnie ale sciana z płyty ma mniej zalet
    niestety i większe kłopoty w eksloatacji

    Krzysiek