    From: "J23" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podloga na gruncie
    Date: Fri, 30 Jan 2009 11:59:14 +0100

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:glt8gj$8hr$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy podłoge na gruncie lepiej położyć po wymurowaniu ścian fundamentowych
    > czy też po ustawieniu ścian i położeniu stropu. Wynikła róznica zdań z
    > moim wykonawcą. Z tego co widze obecnie na budowach raczej kładzie sie
    > podłogę wcześniej tylko jak rozumioem trzeba wtedy zgrać hydraulika.

    No cóż jak zrobisz wcześniej teoretycznie masz mniej kucia.
    Ja podłogę robiłem później. Najpierw stan surowy otwarty, tj. ściany + dach.
    Jakbym robił jeszcze raz to zrobiłbym tak samo.
    Co do terivy to stemple nie są tak mocno obciążone jak przy lanym stropie.
    Stemple ustawiane były na ziemi, bez problemu można wyregulować wysokość -
    albo łopata, albo np. bloczek bet. pod spód. Może jeśli grunt jest bardzo
    luźny to takie rozwiązanie nie jest dobre, ale u mnie była glina.
    Dopóki nie ma posadzki, grunt ładnie dosycha.
    Chudziaka zrobiłem przed tynkami a można by było i po tynkach, ważne aby
    grunt zebrać na odpowiednią wysokośc.
    Jak zrobisz po tynkach to łatwiej ci będzie uprzątnąć.
    Jeśli masz wcześniej posadzkę to nie masz elegancko dotynkowane do spodu, a
    ewentualne ruchy posadzki będą wykruszać tynk.
    Jeszcze jeśli chodzi o instalacje zwłaszcza kanalizacyjną to musiałbyś ją
    wcześniej zrobić, a czasami żona może zmienić koncepcję kuchni czy łazienki.
    Jeśli nie ma posadzki możesz się bawić w architekta wnętrz, a instalację
    zrobić gdy kupisz białą ceramikę tj. kebelki, wanny, umywalki itd. Ja np. w
    łazience mam obniżoną posadzkę w miejscu brodzika dzięki czemu wchodzę pod
    prysznic jak do pokoju (na stare lata bedzie jak znalazł).

    Czy wiesz już co będzie na posadzce? Jeśli chcesz mieć wszędzie ten sam
    poziom (zero progów) to w zależności od tego trzeba dograć wysokość. Płytki
    i panele podobnie, parkiet potrzebuje 10-15mm więcej, a podłoga na legarach
    przynajmniej 50-60mm więcej

    Aha jeszcze jedno - jak zrobisz posadzkę gdy jeszcze nie ma stropu i zaraz
    po wylaniu posadzki zacznie padać deszcz to będziesz miał na niej fajne
    wzorki albo nawet fale dunaju.
    Gdy zrobisz posadzkę póżniej to masz gładziutko i od razu można kłaść
    kafelki, parkiet, czy co ci się podoba.

    Pozdro
    J23