    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: twistedme <t...@o...pl>
    Subject: polepszanie jakości wody z kranu - jak to ugryźć?
    Date: Mon, 4 Apr 2016 09:11:41 +0200

    Witajcie,

    Już kiedyś pisałem o moim problemie z kamieniem kotłowym - mieszkam 5
    lat, po 3 latach miałem wymieniony wymiennik w piecu 2-funkcyjnym z
    powodu dziury zawinionej kamieniem. Po 1,5 roku od poprzedniej naprawy
    było to samo.

    Żeby zobrazować - tak wygląda dzisiaj odkręcone sitko kranu, który był
    czyszczony przed 3 tygodniami.

    http://pokazywarka.pl/h50jtv/

    Dojrzałem już do decyzji montażu zmiękczacza/stacji uzdatniania i
    zacząłem od tego, że kupiłem w Leroy jakieś paski do sprawdzenia jakości
    wody i wyszło, że jest między twarda, a bardzo twarda, co mnie nie
    dziwi, PH jest ok, żelaza nie ma. Zaniepokoił mnie test na obecność
    manganu, bo zrobił się żywo pomarańczowy. Co niby oznacza, że woda jest
    niezdatna do picia (!). Co prawda nie wchodził w róż/fiolet, ale żółty
    też na pewno nie był. Nie wiem na ile można ufać tym testom.

    W każdym razie chciałem kupić i zamontować stację Denver 30 plus, ale
    teraz znowu mam dylemat, może lepiej zlecić zbadanie wody i dobranie
    złoża komuś kto się tym profesjonalnie zajmuje, żeby nie wywalić kasy w
    błoto?

    Jest w ogóle sens iść do wodociągów? Nie sądzę, żeby puszczali w krany
    wodę nie zdatną do picia...

    Co najciekawsze w tej historii, to rozmawiałem z sąsiadami i nikt się za
    bardzo nie skarży. Facet, który mieszka koło mnie w bliźniaczym domu,
    budowanym przez tą samą firmę prawie w tym samym czasie potwierdził, że
    owszem woda jest twarda, bo "jak fachowiec czyścił mu piec (po 6 latach
    użytkowania), to mówił, że jest bardzo zakamieniony" no ale awarii
    żadnej nie miał z tego powodu (piec ma taki sam jak ja). Teść mieszka
    600m ode mnie i poszedłem do niego, żeby odkręcił sitko w kranie -
    twierdzi, że z 10 lat tego nie ruszał - zupełnie czyste.

    Czy to możliwe, że w mojej instalacji został popełniony jakiś błąd w
    sztuce i stąd te problemy?

    Jak ten temat ugryźć, żeby załatwić raz na zawsze? Zostaje chyba jeszcze
    kwestia późniejszego wypłukania kamienia z instalacji... Ehhh

    Podpowiecie coś?