  • 41. Data: 2010-04-14 09:14:30
    Temat: Re: pompa ciepla - podsumowanie z 2och lat.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Kwi, 18:51, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    > Kwestia indywidualnej estetyki, ale podlogowka chyba jednak wychodzi drozej.

    Liczylem to kiedys i u mnie wychodzi praktycznie na zero. Oczywiscie
    liczylem markowe kalafiory, nie jakies marketowe z promocji - w koncu
    maja nam posluzyc kilkanascie / dziesiat lat :)

    > Drozsze rozdzielacze nie zawsze tu gdzie sie chce, wiecej rury, betonu i
    > dodatki do niego. Inaczej sprawa moze wygladac jak trzeba osiagac jak
    > najnizsze temp. zasilania.

    Akurat wylewki u mnie robia bez wzgledu na grubosc - 4-5cm bez
    podlogowki i 7cm z podlogowka. U mnie kasuja 30 pln / m2 i tyle -
    zbrojenie, tasmy dylatacyjne etc wszystko w cenie :-) Wiec tu zadnych
    oszczednosci bym sie nie doszukiwal. Rozdzielacze upchnac to chyba
    zaden problem - ja nie mialem zadnego, na parterze mam schowany w
    duzej szafie, na poddaszu - w pralni, a w piwnicy w kotlowni. Mnie
    cala podlogowka wyszla tak z grubsza liczac ok. 6k pln (rurki wavin,
    rozdzielacze polskie ale b. porzadne, folie, spinki), przy czym
    ogrzewam tym ok 360m2 i w sumie (liczac z korytarzami) blisko 20
    pomieszczen - wychodzi srednio 300 pln / kaloryfer - mysle, ze ciezko
    by bylo kupic cos porzadnego za tyle :) A trzebaby jeszcze odliczyc
    rurki i rozdzielacze do kaloryferow.. Jestem ZA jezeli chodzi o
    podlogowke! ;D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2010-04-14 09:16:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Kwi, 22:16, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > w sypialniach i pracowniach stawiam na kalafiory.

    PO CO ? ;) Przemysl sprawe, nie ma sensu tak mieszac. Moj kumpel
    chcial zrobic tak samo ale mu to z glowy wybilem - robi wszedzie
    podlogowke. Cala zime nad tym myslal i doszedl do wniosku ze to lepszy
    pomysl :-)

    > Ale u mnie w grę wchodzi kocioł stałopalny... więc wymiennik i
    > rozdzielacze oraz zawór trójdrożny... :-)

    Wymiennik 500 pln, zawor trojdrozny z silownikiem 500-600 pln, do tego
    sterownik pogodowy 200 pln i masz kotlownie wyposazona :) Dasz
    kalafiory to tylko sobie skomplikujesz instalacje i regulacje tego.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2010-04-14 09:21:26
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Kwi, 00:17, zbooY <z...@g...com> wrote:

    > 200m2 parterowki z dzialka bez gazu mozna w ciemno wchodzic w PC
    > ewentualnie policzyc czy II taryfa sama uciagnie (akumulacja i COP...)
    > sprezarka bym sie nie martwil - lepiej nizszej mocy z 20cm lub wiecej
    > styropianu na scianach, za 10lat sprezarki beda duzo tansze ;-)

    II taryfa to raczej w suuuuuper bardzo energooszczednych. Trzeba
    przeliczyc. Mnie w tym roku ogrzewanie wyszlo jakies 5-6k pln (musze
    sprawdzic licznik). Ale grzalem w I taryfie i to jest CO+CWU+kuchenka
    elektryczna i cala reszta (przez cala zime chodzil praktycznie non
    stop halogen 500W na zewnatrz, ze 300W zarowek w piwnicy i tak dalej -
    nie bylo energooszczednie ;D No i w tym roku jeszcze dzialala u mnie
    "przypadkiem" wentylacja grawitacyjna (mialem otwarty kanal z komina i
    pelno wielkich otworow - pod drzwiami, bramami etc), duzo mostkow...
    Licze, ze w II taryfie w drugim sezonie zszedlbym do tych 3k pln /
    rok. Tylko ze PC obnizy mi to do 1k pln, czyli 2k pln / rok do przodu,
    a dolne zrodlo + PC to dla mnie ok 16-17k pln. Zwrot po 8 latach.. PC
    licze, ze pochodzi 20 lat, czyli da zarobic na siebie - potem wymieni
    sie sprezarke za grosze (teraz 3-4k pln, za 20 lat pewnie ceny spadna
    4-5 x w dol :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2010-04-14 09:35:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    d.googlegroups.com...

> [...]
    >chcial zrobic tak samo ale mu to z glowy wybilem - robi wszedzie
    >podlogowke. Cala zime nad tym myslal i doszedl do wniosku ze to lepszy

    Popieram, podłogówke rób gdzie sie da.
    Ja bede musiał chyba dac przewymiarowane kaloryfery na pietrze, bo strop mam
    drewniany i nie za bardzo jest jak go obciążyć betonem dla podłogówki. Ale
    gdyby sie dało to też bym dał :)

    b.

  • 45. Data: 2010-04-14 09:39:32
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > podlogowki i 7cm z podlogowka. U mnie kasuja 30 pln / m2 i tyle -
    > zbrojenie, tasmy dylatacyjne etc wszystko w cenie :-) Wiec tu zadnych

    No ja kupowalem material sam, ekipa za chyba 12zl/m zrobila wylewki.

    > Rozdzielacze upchnac to chyba
    > zaden problem - ja nie mialem zadnego, na parterze mam schowany w
    > duzej szafie,

    Ja musialem w srodku domu, znaczy hol na dole. Grzejniki moglem smialo z
    kotlowni. Doszlo zatem podlaczenie samego rozdzielacza kilka metrow od
    kotlowni, wiec rury, robota i takie tam.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2010-04-14 09:42:02
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >Wymiennik 500 pln, zawor trojdrozny z silownikiem 500-600 pln, do tego
    >sterownik pogodowy 200 pln i masz kotlownie wyposazona :) Dasz
    >kalafiory to tylko sobie skomplikujesz instalacje i regulacje tego.

    Tym barziej, ze przy stalopalnym i tak musi to instalowac. Przy gazowym sama
    podlogowka wyszla by jeszcze taniej, bo w ogole nie potrzebowalby zadnych
    mieszaczy.

    Pozdro.. TK