  • 51. Data: 2013-09-11 07:37:06
    Temat: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Sep 2013 07:15:28 -0700 (PDT), Adam

    > Cos kolega Myjk zamilkl :)

    Ty najwyraźniej ślepy jesteś.

    --
    Pozdor Myjk

  • 52. Data: 2013-09-11 09:28:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 07:37:06 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ty najwyraźniej ślepy jesteś.

    Nie widze linka. Moze jestem slepy - wklej raz jeszcze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 53. Data: 2013-09-11 09:39:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 22:39:42 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Co za różnica ze nie w Chinach jak w Tajlandii albo Hondurasie.

    Jezdzisz Chinskim samochodem? Kupilbys sobie taki?
    Marzysz o takim? :D

    Ja wiem ze wiekszosc rzeczy klepie sie dzisiaj w Chinach ale jest roznica
    miedzy samym klepaniem elementow wedlug zasad, procedur i z materialow
    ustalonych przez "naszych" inzynierow, a miedzy wymysleniem i wyprodukowaniem
    w calosci przez chinska firme urzadzenia od podstaw. Ta pompa za 7,5k
    (1100$ w Chinach) dokladnie taka jest. Zatem jej jakosc, uzyte komponenty -
    i nie chodzi nawet o sprezarke - wyzsze modele z tej fabryki maja nawet
    copelanda na pokladzie, bo co mi po wypas copelandzie jak po 5 latach
    skoroduja wszystkie rurki, bo okaze sie ze byly miedziowane, a nie
    miedziane i grubosc scianki wynosila 0,1mm zamiast 1mm, a glupi chinczyk
    nie dal zabezpieczen i sprezarka sie zepsuje :) Najczestsze awarie
    sprezarek wynikaja z rozszczelnienia instalacji, one same z siebie raczej
    nie padaja. A instalacja w pompie chinskiej mysli technicznej - jezeli
    myslisz ze jest choc cien szansy, ze jest wykonana porzadnie i z
    dobrych materialow to jestes WIELKI optymista :))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2013-09-11 10:17:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Sep 2013 00:28:31 -0700 (PDT), Adam

    > Nie widze linka. Moze jestem slepy - wklej raz jeszcze.

    Jesteś ślepy, nawet zaślepiony. Linka nie ma i nie będzie, dopóki nie
    zrozumiesz, że pompy ciepła to rąbanie klientów w tyłek na samej tylko
    nazwie. Sam fakt, że kupiłeś najtańszą pompę glikol-woda na rynku, o niczym
    jeszcze nie świadczy. W każdym razie nie o tym, że nie może być taniej.
    Jeśli to jest twój argument -- rynek -- to wiesz gdzie się możesz schować.

    --
    Pozdor Myjk

  • 55. Data: 2013-09-11 10:58:43
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2013 09:39:02 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > myslisz ze jest choc cien szansy, ze jest wykonana porzadnie i z
    >
    > dobrych materialow to jestes WIELKI optymista :))

    Pierdolisz bzdury jam rzadko który. Kłamstwo że w Chinach robi się tandetę stało się
    prawdą. jak by robili taniej tylko dlatego że używają gorszych materiałów i są mniej
    staranni to by splajtowali. Większość rzeczy jakie mamy w domu zostało wyprodukowane
    w Chinach i działają niezawodnie wiele lat. Szybciej się je wymienia bo się
    zestarzały niż popsuły.

  • 56. Data: 2013-09-11 11:03:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 10:17:53 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > Jeśli to jest twój argument -- rynek -- to wiesz gdzie się możesz schować.

    No tak myslalem, tak myslalem. Wiem, ze wszystko mozna zrobic / miec taniej -
    robiac samemu. Mysle jednak ze w tym wypadku mijalo by sie to kompletnie
    z celem. Ja sobie moge zrobic sam schody w 4 dni, oszczedzajac ~7k pln
    na robociznie. Moge sobie zrobic taras w tydzien, oszczedzajac 5-6k pln
    na robociznie. Ale NIE widze sensu w tworzeniu pompy ciepla od podstaw, bo
    zajmie to pewnie 2-3 miesiace, a jak dlugo i z jakimi parametrami bedzie
    dzialac - wielka niewiadoma. Mozesz sobie drutowac instalacje elektryczna,
    instalacje nawadniania i inne pierdoly - ale jak Ci padnie ta pompa w
    srodku sezonu grzewczego i bedziesz 2 miesiace czekal na czesci, to wyjdzie
    ze grzanie w tym czasie pradem zniweluje calkowicie zysk (nie mowiac juz o
    stracie czasu podczas paru tygodni grzebania przy jej wykonaniu).

    Tak wiec - link do tanszej pompy gruntowej z gwarancja za <15k pln albo
    wiecej nie bredz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2013-09-11 11:03:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 10:58:43 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > materiałów i są mniej staranni to by splajtowali. Większość rzeczy jakie mamy w
    domu zostało wyprodukowane w Chinach i działają niezawodnie wiele lat. Szybciej się
    je wymienia bo się zestarzały niż popsuły.

    Wyprodukowane != zaprojektowane.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2013-09-11 11:36:18
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2013 11:03:48 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    domu zostało wyprodukowane w Chinach i działają niezawodnie wiele lat. Szybciej się
    je wymienia bo się zestarzały niż popsuły.

> [...]

    Według jakiejś dokumentacji robią do swoich odbiorców. Zapewne uważasz że przy każdym
    chińskim robotniku stoi nadzorca i pozwala mu patrzeć na rysunek techniczny w taki
    sposób żeby nic nie widział. A po robocie zabiera rysunki i wkłada do sejfu. Nie da
    się tak zrobic bo Chińczyków jest za dużo. Jak mają dokumentacje, materiały
    pracowników i maszyny to robią takie same pompy dla odbiorcy co swoje nalepki nalepia
    i dla siebie. Zaraz napiszesz ze na pewno używają gorszych materiałów. Logika
    podpowiada że materiały tanie i nie ma sensu robić z gorszych. Mnie wychodzi że
    elementem cenotwórczym jest nalepka z nazwą producenta. Ona nie tylko robi cenę ale i
    przedłuża żywotność i poprawia niezawodność.

  • 59. Data: 2013-09-11 11:44:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 11:36:18 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    elementem cenotwórczym jest nalepka z nazwą producenta. Ona nie tylko robi cenę ale i
    przedłuża żywotność i poprawia niezawodność.

    Tak tak, a markowy producent wklada kawal olowiu pod obudowe zeby jego
    produkt wazyl 150kg podczas gdy chinczyka - 75kg.

    PS. Zaden markowy producent (a przynajmniej nie widzialem / nie slyszalem /
    nie znalazlem) nie sprzedaje pomp w tej dokladnie obudowie. To po prostu
    tani chinski produkt gdzie zapewne wszystko jest obciete do granic mozliwosci
    zeby bylo taniej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 60. Data: 2013-09-11 12:18:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Sep 2013 02:03:01 -0700 (PDT), Adam

    > Mysle jednak ze w tym wypadku [...]

    Poczytaj lepiej o rynku (cen) i weź pod uwagę, że rynek (jak tutaj
    stawiasz) nie odzwierciedla faktycznej wartości (i jakości) towaru. Pompy
    ciepła to elemenarny przykład jak "nowinka" znana od 100 lat zakuta w nowe
    słowo i bełkot marketingowy dostaje kopa na rozpęd by wyssać kieszonki
    naiwniaków, zanim się spopularyzuje i dotrze pod przysłowiowe strzechy z
    adekwatną ceną.

    --
    Pozdor Myjk