  • 31. Data: 2009-12-17 17:14:47
    Temat: Re: pompa ciepła z odwiertem pionowym..
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 11 Gru, 18:12, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Bazowanie na podlogowce w drugiej taryfie moze byc zbyt optymistyczne, a
    > piece elektryczne w kazdym pokoju to srednia co najmniej ozdoba.

    a slyszał o taryfie weekendowej? 9 godzin w nocy i caly weekend
    np
    http://www.enea.pl/index.php?page_id=53

    co do reku - zawsze mozna siedziec w cieplym smrodku, to bedzie
    najtaniej
    jednak za cos sie placi - za kontrolowana wymiana powietrza
    najmniejszym kosztem jesli chodzi o straty
    tak samo w druga strone z klimatyzacja
    reku nie musi chodzic na 100% mozliwosci tylko zaleznie od zuzycia

    to tak samo jak z samochodem - mozesz jezdzic bez klimatyzacji bo
    taniej i otwierac okna i wychodzic w oblepionym spoconym podkoszulku,
    przeciez sie i tak codziennie pierze, tak?

    wentylacja jest taką samą podstawową instalacją jak kazde inne i robi
    sie w tym samym czasie co hydraulike i elektryke
    a ze mozna przy okazji zapobiec ucieczce ciepla/chlodu to tylko na
    plus

    z.

  • 32. Data: 2009-12-17 18:27:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    >a slyszał o taryfie weekendowej? 9 godzin w nocy i caly weekend
    >np
    >http://www.enea.pl/index.php?page_id=53

    No ale co ta weekendowa taryfa zmienia?? Nagrzejesz na caly tydzien??
    Co do podlogowki elektrycznej i pisanym gdzies wyzej przylaczu elektrycznym,
    ze moze byc nie tak znowu wielkie, bo dom energooszczedny. Ciekawe jak
    przyjdzie rozgrzac zimny dom z jakichs tam powodow majac do dyspozycji
    przylacze kilka razy mniejsze niz moc podlogowki. Nie ma co siac popeliny,
    ze koszty przylacza moga byc normalnie wzglenie male, a gaz to hoho.

> [...]
    >tak samo w druga strone z klimatyzacja
    >reku nie musi chodzic na 100% mozliwosci tylko zaleznie od zuzycia

    Piszesz o komforcie czy zyskach z wentylacji??
    Bywam u roznych ludzi nie majacych wentylacji mechanicznej i jakos smrodku
    nie czuje. Od czasow jaskin nie montuje sie powszechnie wentylacji
    mechanicznej i ludzie wielkich problemo nie maja i wszyscy jak jeden maz nie
    smierdza. Jak widac zyc bez tego sie da przeszlo kilka tysiecy lat mowiac
    ogolnie. Natomiast wciskanie ludziom, ze to dzis niezbedny element dzieki
    ktoremu oszczedza sie na ogrzewaniu bo wentylacja to 80% strat ciepla jest
    zwyklym naciaganiem podobnym do toczonej nizej dyskusji o wylewkach
    radiestezyjnych. To wciskanie ludziom kitu na zasadzie garnkow zeptera by
    ktos dobrze na tym zarobil. Marketing jak pewnie wiekszosc wie opiera sie na
    podstawowej koncepcji czterech "p": product, price, place, promotion, a
    ostatnio nawet 7p. Pierwsza z nich - product okresla poza oczywistymi
    cechami jak jakosc, marka, asortyment, takze tworzenie potrzeb. Rekuperator
    to wlasnie nic innego jak tworzenie potrzeb ktory nawet dziala. Od tysiecy
    lat ludzie nie potrzebowali wiatrakami powietrza ganiac az tu nie dawno to
    podobno koniecznosc, a tym czasem jego relatywne zyski mozna sobie wsadzic w
    .. A zatem jak ktos montuje to sobie dla komfortu to owszem bedzie mial z
    tego pozytek. Sprawa otwarta jest jak cenny jest ten komfort, nie tylko
    instalacyjnie, ale rowniez uzytkowo, bo myszki tego nie zasilaja.

    >to tak samo jak z samochodem - mozesz jezdzic bez klimatyzacji bo
    >taniej i otwierac okna i wychodzic w oblepionym spoconym podkoszulku,
    >przeciez sie i tak codziennie pierze, tak?

    Porownywanie klimatyzacji do rekuperatora jest jak piesc do oka..

> [...]
    >sie w tym samym czasie co hydraulike i elektryke
    >a ze mozna przy okazji zapobiec ucieczce ciepla/chlodu to tylko na

    No jasne, mozna i tak. W koncu brak wentylacji mechanicznej pozbawia Cie
    powietrza w domu w ogole zupelnie tak samo jak brak instalacji elektrycznej
    pradu, hydraulicznej wody i CO ogrzewania. Niezle Cie tam urobili, tylko jak
    dozyles do tej pory??

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2009-12-18 04:14:11
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Gru, 19:27, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > ogolnie. Natomiast wciskanie ludziom, ze to dzis niezbedny element dzieki

    Ale w jaskiniach byly przeciagi, a stolarka okienna sprzed kilku lat
    byla totalnie nieszczelna :) Tu akurat masz nietrafiony totalnie
    argument. Obecnie montujesz super szczelna stolarke, grube ocieplenie
    nie przepuszczajace pary i tylko obserwujesz jak rosnie plesn na
    oknach gdzie najmocniej sie skrapla para wodna ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2009-12-18 08:07:03
    Temat: Re: pompa ciepla z odwiertem pionowym..
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    b.googlegroups.com...
> [...]
    > nie przepuszczajace pary i tylko obserwujesz jak rosnie plesn na
    > oknach gdzie najmocniej sie skrapla para wodna ;)

    Oj nie przesadzaj. Wzesniej dobra stolarka drewniana tez byla szczelna a
    obecnie przeciez pomieszczenia tez sie wentyluje.
    A kogo stac to montuje sobie mechaniczna 9+ rekuperator.
    Za luksus i fanaberie trzeba placic- tak bylo jest i bedzie. A
    mechaniczna+rekuperator kosztuje juz na starcie + pózniej eksploatacja. A
    oszczednosci z tego nie ma zadnych, sa tylko koszty mniejsze lub wieksze-
    jak ktos zdecydowal sie je ponosic to niech ponosi i tyle. Kazdego
    indywidualna sprawa. Ja mieszkalem juz w 3 domach i 2 mieszkaniach. Nigdzie
    tam nie bylo wentylacji mechanicznej ale tez nie bylo smrodku czy plesni.
    Z tym smrodkiem to tak jak z brudem- jak ktos nie sprzata to ma brudno, jak
    ktos nie wietrzy to ma smrodek.

    Krzysiek

  • 35. Data: 2009-12-18 08:48:40
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 18 Gru, 09:07, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Z tym smrodkiem to tak jak z brudem- jak ktos nie sprzata to ma brudno, jak

    No to jak wietrzy i nie ma smrodka to ma i straty. Jak ma straty to
    może je ograniczyć. Może więc mu się to wszystko opłacać.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 36. Data: 2009-12-18 09:03:34
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    .>No to jak wietrzy i nie ma smrodka to ma i straty. Jak ma straty to
    >może je ograniczyć. Może więc mu się to wszystko opłacać.

    Pod warunkiem że mniej ciepła ucieknie mechaniczną niz grawitacyjna.
    A mechaniczne chyba troszkę więcej wymian na godzine robia niz grawitacyjne.

    Krzysiek

  • 37. Data: 2009-12-18 10:22:12
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 18 Gru, 10:03, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Pod warunkiem że mniej ciepła ucieknie mechaniczną niz grawitacyjna.
    > A mechaniczne chyba troszkę więcej wymian na godzine robia niz grawitacyjne.

    Mechaniczną sobie możesz regulować. I może być mniej (ze smrodkiem),
    tyle samo (bez smrodku). lub więcej (bez smrodku i bólu głowy).
    Grawitacyjna w zasadzie regulacji nie ma.
    ;-)

  • 38. Data: 2009-12-18 10:47:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > nie przepuszczajace pary i tylko obserwujesz jak rosnie plesn na
    > oknach gdzie najmocniej sie skrapla para wodna ;)

    Adam, to wcale nie jest jakies zjawisko powszechne. Od kilkunastu lat buduje
    sie szczelne domy w ktorych tez bywam jak wszyscy i nie zauwazylem ani
    smrodku ani wody na scianach. Chcecie montujcie dla wlasnego komfortu, ale
    nie ma co wciskac kitu ze z tego to cieplej i taniej bedzie. Tyle juz
    napisalem, ze nie bede wiecej podejmowal tego tematu. Polecam bardziej
    otwarte oczy, wiecej wlasnych przemyslen, wlasnych wnioskow i mniej wiary w
    dzisiejsze niezbedne technologie przy tworzeniu ktorych wiekszy udzial ma
    glowna ksiegowa niz technolog.
    Dzisiejszy marketing patrzac po dyskucjach jest bardzo skuteczny, pewnie
    nawet sprzedawcy wierza w to co sprzedaja, dzieki czemu moga byc bardziej
    przekonujacy. Nie ma w sumie co sie dziwic, bo udzial psychologii w
    marketingu jest przeciez coraz wiekszy. No i okazuje sie, ze podstawowa
    znajomosc ekonomii nie tylko tej fizycznej (kW, Jule i procenty) moze sie w
    zyciu przydac.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-12-18 10:55:28
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Mechaniczną sobie możesz regulować. I może być mniej (ze smrodkiem),
    >tyle samo (bez smrodku). lub więcej (bez smrodku i bólu głowy).
    >Grawitacyjna w zasadzie regulacji nie ma.

    I za te regulacje masz potrzebe zaplacic kilkanascie tysiecy zlotych na
    dzien dobry i co miesiac po kilkadziesiat zlotych??
    Dobra mialem nie pisac. EOT

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-12-18 11:17:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >tyle samo (bez smrodku). lub więcej (bez smrodku i bólu głowy).
    >Grawitacyjna w zasadzie regulacji nie ma.

    Czyli żeby miec bez smrodku i bólu głowy musi byc więcej wymian jak w
    grawitacyjnej. Więcej wymian= wiecej uciekającego ciepła.
    A w grawitacyjnej jest bez smrodku i bólu głowy i bez nakładów finansowych
    niezbędnych przy mechanicznej;))

    Krzysiek