  • 91. Data: 2009-07-15 19:36:37
    Temat: Re: pompy ciepła - mały absurd?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4348210a-66ff-4912-a81d-

> [...]
    >>> rozwiazan.

    E tam, pelno tego w sieci. Jeszcze rok temu sam zastanawialem sie nad pompa
    ciepla dla siebie i czytalem te rozniste madrosci. W koncu zdecydowalem sie
    na gaz i przestalo to mnie w ogole interesowac. Ogolnie to taka jest teoria,
    czy sluszna??

    >Czyli chcą przez to powiedzieć że te 1,5 metra ziemi to taka super
    >fantastyczna izolacja co latem przepuszcza ciepło a jesienią jest
    >super izolatorem i przez te kilka miesięcy to ciepło nie zdąży sobie
    >uciec z powrotem... hmmm ciekawe ...

    Nie ulega watpliwosci, ze metrowa warstwa ziemi ma jakas tam pojemnosc
    energetyczna. Nie zamarznie to przeciez przez tydzien silnych mrozow. Mysle,
    ze jest w tym wszystkim pewne uogolnienie stosowane na potrzeby marketingu,
    by przyslowiowy Kowalski mogl lepiej to zrozumiec. Faktem jest, ze w roznych
    opracowaniach na ten temat pisze sie o odradzaniu sie gruntu czy jakos tak.

    >Cały czas spada jak ciepło intensywnie pobierasz... Kwestia tylko
    >intensywności eksploatacji (i intensywności przenikania strumienia
    >ciepła z wnętrza ziemi).

    A no wlasnie, jesienia tego ciepla jest sporo, pod koniec zimy najmniej.
    Raze ze eksploatuje sie kolektorem, dwa ze zima zabrala.

    >Kolektor pionowy czerpie cieplo z przeplywajacych wod gruntowych
    > a COP nie spada. Tak pisza i mowia.

    >A te wody gruntowe to gdzie sobie tak cały czas płyną? A skąd sobie
    >biorą to ciepło?

    W duzej mierze chyba plyna caly czas, tak mniej wiecej dzialaja studnie.
    Poza tym woda jest pewnie lepszym przewodnikiem ciepla niz suchy grunt.

    > Przeczy temu też trochę tzw. doświadczenie syberyjskie... Chodzi o to
    [...]

    A dalej nie wycialem cytatu z roztargnienia, sorry.

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2009-07-15 21:20:53
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > pupa tam prawda, kto nei miał indukcyjnej kuchni ten nie wie co to wygoda
    > gotowania. Teraz byśmy nie zamienili tej kuchnia gazową. Po pierwsze to
    > przestrzeń, kuchnia gazowa to zmarnowane miejsce na blacie, po drugie
    > czyszczenie kuchenki gazowej to koszmar, a płytę tylko przecierasz szmatką
    > i masz czyściutko. Można spokojnie operować nad garnkami bez smrodu
    > przypalonego włosia na rękach można garnki brać rękawiczkami bez ryzyka
    > podpalenia.

    Nie wspominając o syfie (tłusty kurz), który osiada na meblach, ścianach i
    kratkach wentylacyjnych od gazu.

  • 93. Data: 2009-07-16 06:41:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To prawda, sam takowej uzywam i nie chce gazu.

    Mowicie pewnie o wygodzie, a ja o skutecznosci gotowania. Pogadaj z
    zawodowymi kucharzami.

  • 94. Data: 2009-07-16 06:54:32
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Mowicie pewnie o wygodzie, a ja o skutecznosci gotowania. Pogadaj z
    > zawodowymi kucharzami.

    Też odczuwam, że woda na indukcji gotuje się mało skutecznie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 95. Data: 2009-07-16 07:21:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To prawda, sam takowej uzywam i nie chce gazu.

    BTW
    1. W czym w sensie wygody indukcyjna jest lepsza od np. ceramicznej?
    2. Czy na indukcyjnej mozesz gotowac w dowolnych naczyniach?

  • 96. Data: 2009-07-16 07:54:19
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Lip, 09:21, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > BTW
    > 1. W czym w sensie wygody indukcyjna jest lepsza od np. ceramicznej?

    Od ceramicznej to akurat jest dużo lepsza... bez porównania.
    Przede wszystkim nie ma takiej bezwładności jak ceramiczna. Czyli jak
    wyłączysz grzanie to natychmiast przestaje grać, a ceramiczna grzeje
    dalej ...

    > 2. Czy na indukcyjnej mozesz gotowac w dowolnych naczyniach?

    Tendencyjne pytanie ....
    :-))))))
    Na ceramicznej też nie możesz grzać w dowolnych naczyniach ... np. w
    kubkach styropianowych się nie da.
    ;-)
    A na serio to do indukcyjnej można użyć każdego garnka do którego
    przyczepia się magnes (łatwy test). Oczywiście najlepsze są garnki z
    grubym dnem, ale każdy żelazny garnek jest OK.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 97. Data: 2009-07-16 08:12:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

> [...]
    >Przede wszystkim nie ma takiej bezwładności jak ceramiczna. Czyli jak
    >wyłączysz grzanie to natychmiast przestaje grać, a ceramiczna grzeje

    Nie o to pytalem, poza tym, patrz nizej.

    > 2. Czy na indukcyjnej mozesz gotowac w dowolnych naczyniach?

    >Na ceramicznej też nie możesz grzać w dowolnych naczyniach ... np. w
    >kubkach styropianowych się nie da.
    >;-)

    Huehuehuehuhue

    >A na serio to do indukcyjnej można użyć każdego garnka do którego
    >przyczepia się magnes (łatwy test). Oczywiście najlepsze są garnki z
    >grubym dnem, ale każdy żelazny garnek jest OK.

    Grube dno dziala podobnie jak ceramika, ktora nie stygnie natychmiast.

  • 98. Data: 2009-07-16 08:38:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >A na serio to do indukcyjnej można użyć każdego garnka do którego
    >przyczepia się magnes (łatwy test).

    Niby tak a jednak nie. Mam komplet garnkow do ktorych dna przyczepia sie
    magnes i niestety kuchenka sie nie wlacza. Czy malo tam zelaza to nie wiem,
    ale na magnes to dziala.

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2009-07-16 08:42:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > 1. W czym w sensie wygody indukcyjna jest lepsza od np. ceramicznej?

    Nigdy nie uzywalem ceramicznej, ale jezeli dzialaja podobnie jak takie
    jednopalnikowe elektryczne ze spirala to z cala pewnoscia indukcyjna
    uzytkowo moim zdaniem bedzie lepsza. Glownie przez brak bezwladnosci no i
    oszczednosci energii. Jes bezpieczniejsza i nic sie nie przypala.

    > 2. Czy na indukcyjnej mozesz gotowac w dowolnych naczyniach?

    Stare zelazniaki sprawdzaja sie doskonale, tanie srebrne stalowe serie
    niestety w wiekszosci odpadaja.

    Pozdro.. TK

  • 100. Data: 2009-07-16 08:58:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > uzytkowo moim zdaniem bedzie lepsza. Glownie przez brak bezwladnosci no i
    > oszczednosci energii. Jes bezpieczniejsza i nic sie nie przypala.

    Czyli czas nagrzewaia - bezpieczenstwo i oszczednosc tez, ale nie o to
    pytalem. Jednak zaciekawiles mnie z tym nic sie nie przypala - przy tak
    niskiej bezwladnosc trzeba byc jednak bardziej swiadomym i uwaznym
    kucharzem.