    From: on <o...@o...no>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: problem: spadający sufit
    Date: Sun, 05 Jul 2009 14:00:24 +0200

    Może ktoś się z tym zetknął... i doradzi co dalej.

    Jakiś czas temu oderwał mi się od sufitu kawał tynku (około. 1 x 2 m).
    Podobno 'odparzony'. Bez specjalnej przyczyny, nikt mnie nie zalał, ot
    tak po prostu znudziło mu się na suficie i spadł.
    Reszta trzymała się bardzo mocno.
    Po jakimś czasie zauważyłem, że tynk odkleja się dalej. Skutek jest
    taki, że co kilka tygodni (ostatnio bardzo przyspieszyło) muszę zerwać
    to co jest w powietrzu by nie spadło na głowę. Co ciekawe po zerwaniu
    reszta trzyma się naprawdę mocno ... przez kilka dni.

    - Co może być przyczyną takiego stanu? (podobno na samym początku bywały
    podobne problemy na osiedlu, ale po tylu latach...)

    - Dlaczego to się nadal odkleja i czy można to zatrzymać?

    - Czy jest szansa, że problem występuje tylko w jednym pokoju czy cała
    chata do remontu?

    - Co z tym zrobić? (szczególnie z innymi pomieszczeniami gdzie wszystko
    jest na razie OK)

    /dodatkowe informacje: to jest mieszkanie w budynku, budynek ma ponad 7
    lat, tynk ma grubość 2 cm i jest położony na jakąś brązową substancję
    naniesioną na beton. Po oderwaniu na suficie prawie nie ma białych
    śladów tynku, za to tynk nosi ślady tej substancji (brązowy od strony
    sufitu).