  • 111. Data: 2011-05-31 20:49:18
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-31 21:22, kiki pisze:

    > "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> wrote in message

    > Czy wibrowali w trakcie lania czy po wszystkim?

    > A prosiłem żebyś folię kupił. Kidy padać zaczęło? Twardy już był ?
    > Trochę go rozmyje od góry. Z,ieciesz centymetr miotełką jak wyschnie :-)

    Kiki. Ty to chyba rzeczywiście miałeś na tej budowie partaczy.
    "zmieciesz miotełką"? Stary, po takim czasie chcesz zmieść centymetr
    betonu? Albo miałeś takich partaczy, że ci ten beton się rozsypywał,
    albo miotełkę miałeś z udarem :-)

    M.

  • 112. Data: 2011-05-31 20:49:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-31 22:36, kiki wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=aXUarS4bIsA
    >
    > Podczas wibrowania betonu jeden pracownik idzie za drugim. Nie ma, że
    > najpierw zalewają całość, a później wibrują.

    Nie ustawie ich tak, nie jestem w stanie.
    Ale on szedł potem za tym co lał beton. Na początku tylko miał lekki
    falstart ;-/

    Dziś w ogóle wziąłem urlop i cokolwiek mogłem przypilnować ale następne
    roboty będą już szły beze mnie niestety.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 113. Data: 2011-05-31 21:01:17
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4de55450$1@news.home.net.pl...

    > Nie ustawie ich tak, nie jestem w stanie.

    Ja wiem - opierają się, a pracę wykonują jak za karę. Na tym filmie twoim
    widać. Powinien co 10 średnic wibratora wtykać go i nie tylko środkiem ale i
    przy szalunkach.
    Trzeba było samemu złapać za ten wibrator.

    > Ale on szedł potem za tym co lał beton. Na początku tylko miał lekki
    > falstart ;-/

    No szkoda, że mnie tam nie było :-) Na budowie różnych znajomych udawałem,
    że jestem inspektorem i mnie słuchali :-)
    Jak ss-man stałem za nimi :-) Nie znali mnie to mieli większy respekt :-)

    > Dziś w ogóle wziąłem urlop i cokolwiek mogłem przypilnować ale następne
    > roboty będą już szły beze mnie niestety.

    Ale odbioru zbrojeń stropu dopilnujemy :-)
    Pamiętaj żeby wiązali każdy pręt z każdym na skrzyżowaniu, a nie tylko co co
    2 czy 3 pręty jak mają w zwyczaju.

  • 114. Data: 2011-05-31 21:10:37
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-30 21:07, kiki pisze:

    > "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> wrote in message
    >
    > Zobacz. Dzisiaj jeden z dyskutantów dał swoje zdjęcia
    >
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=329
    >
    > Zobacz na narożniki i zakrety jak pięknie wykonane. Jak nie zostały
    > wygięte to masz na każdy pręt dołożyć drugi, razem 4 fajki czy to na
    > narożnik, skrzyżowanie czy zakręt

    A dlaczego pręty w 'lewej' ławie doprowadzone są do zewnętrznej krawedzi
    ławy, a w ławie 'pionowej' (na fotce) juz nie?
    "Tak wyszło" czy to jakaś zasada? ;)

    Michał

  • 115. Data: 2011-05-31 21:12:49
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "M" <M...@o...pl> wrote in message

    > Kiki. Ty to chyba rzeczywiście miałeś na tej budowie partaczy.

    Miałęm partaczy, bo nie pilnowałem. Nie sądziłem, że wyniknie takie
    oszustwo.

    Widzisz budują autostradę i w czasie odbioru okazuje się, że za słaba
    podbudowa. To taka branża.
    Ja się cieszę jak ktoś zrobi ławy jak należy i dopilnuje tych kilkunastu
    punktów z checklisty i na koniec ma chumor wracając do rodziny, że wszystko
    jest jak nalezy.

  • 116. Data: 2011-05-31 21:16:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Maj, 21:40, "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> wrote:

    > O 19.30.
    > Twardy był.
    > Lane było o 8.00.

    Masz dobrze zrobione lawy i piekna pogode - dobrze jakby jutro jeszcze
    caly dzien padalo u Ciebie (u mnie niekoniecznie bo dlubie dalej przy
    ogrodzeniu ;)
    Ten deszcz perfekt zaczal padac - jak bedzie padac to bron boze nie
    przykrywaj tych law folia - taki beton uwielbia wode - najlepiej jakby
    byl caly utopiony w wodzie, wtedy bedzie mial najwieksza
    wytrzymalosc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 117. Data: 2011-05-31 21:22:40
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-29 23:26, kiki pisze:

    > "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie słuchać ludzi z branży budowlanej wypowiadających się tutaj. Zamiast
    > powiedzieć co zrobić żeby nie było pęknięć to wmawiają, że tak jest
    > zawsze. A nie jest.
    > Może ty jesteś inny ale ja nie spotkałem żadnego wykonawcy, kierbuda czy
    > inspektora żeby czegoś nie zaniedbał :-)

    a inwestora by zapłacił tyle ile było w umowie.... ;).

    a co do 'powiedzenia':
    http://www.n-s.pl/betolit/betolit/porady/betonowanie
    .pdf

    metodę pielęgnacji przez natrysk preparatu błonkotwórczego możesz sobie
    darować- reszta dość przystepnie opisana, bez nadmiaru technicznych
    terminów trudnych dla laika....
    Michał

  • 118. Data: 2011-05-31 21:31:24
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-31 14:36, kiki pisze:

    > Dotknij ręką jak będziesz miał okazję tak po kilku godzinach. Jak masz
    > pirometr to jeszcze lepiej

    bedzie o kilka stopni cieplejsza od otoczenia. Napreżenia z tego tytułu
    w ławie są do zaniedbania.
    W odrównieniu od elementów masywnych gdzie ten przyrost wynosi
    kilkanascie, bywa i >30st. To juz wymoga uwzględnienia przy
    projektowaniu zbrojenia i doborze składników do betonu.
    Straszysz ludzi....

    Michał

  • 119. Data: 2011-05-31 21:35:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Maj, 23:10, MichałG <g...@w...pl> wrote:

    > A dlaczego pr ty w 'lewej' awie doprowadzone s do zewn trznej krawedzi
    > awy, a w awie 'pionowej' (na fotce) juz nie?
    > "Tak wysz o" czy to jaka zasada? ;)

    To moje lawy - nie pamietam czemu tak bylo - prawdopodobnie te co
    wychodza z lewej i dochodza do zewnetrznej krawedzi (prawej) to
    dodatkowe fajki (takie ok 1x1m pod katem 90st). A samo zbrojenie idzie
    od dolu i jest zagiete w lewo i tam sobie "idzie" dalej :) My sie
    staralismy tak giac zbrojenie zeby laczenie nie wychodzilo w narozach
    tylko na prostych odcinkach. I na naroza dokladane wtedy byly takie
    fajki dodatkowe. A proste odcinki oczywiscie z zakladem ok 60-80cm.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 120. Data: 2011-05-31 21:43:39
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
    On 31 Maj, 23:10, MichałG <g...@w...pl> wrote:

    > staralismy tak giac zbrojenie zeby laczenie nie wychodzilo w narozach
    > tylko na prostych odcinkach.

    Ja robiłem to samo... za drugim razem :-)
    Mędrcy zawsze powiedzą, że nie potrzeba, bo tak nigdy nie robimy i już :-)