  • 131. Data: 2011-06-02 06:59:44
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    news:is7al7$rq9$1@opal.futuro.pl...

    > "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > 1000 na 5m3 betonu może i mniej.

    1kzł na beton, wykonawcy trzeba zapłacić za przerabianie szalunku, zdaje sie ze
    zbrojenia tez kazałeś przerabiać - za darmo nikt tego nie zrobi. Weź to pod uwagę
    doradzając - chciales dobrze ale naraziłbyś człowieka na duze, niepotrzebne koszty.

    b.

  • 132. Data: 2011-06-02 07:35:53
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-06-02 08:59, Budyń pisze:
> [...]
    doradzając - chciales dobrze ale naraziłbyś człowieka na duze, niepotrzebne koszty.

    OK Panowie, szalunki zdjęte - rzyćcie okiem co z tego wyszło.
    Na moje dyletanckie oko jest dobrze.

    www.elipsa.proste.pl/_test/fundamenty/1.JPG
    www.elipsa.proste.pl/_test/fundamenty/2.JPG
    www.elipsa.proste.pl/_test/fundamenty/3.JPG
    www.elipsa.proste.pl/_test/fundamenty/4.JPG
    www.elipsa.proste.pl/_test/fundamenty/5.JPG
    www.elipsa.proste.pl/_test/fundamenty/6.JPG
    www.elipsa.proste.pl/_test/fundamenty/7.JPG

    Pozdr.
    www.elipsa.info
    Sprzedam poddasze w Szczecinie http://tinyurl.com/3kjff77

  • 133. Data: 2011-06-02 08:41:28
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message

    > OK Panowie, szalunki zdjęte - rzyćcie okiem co z tego wyszło.
> [...]

    Jest dobrze.
    Przy stropie złap sam za wibrator jak będą się ociągać. Nie bedzie tych
    dziurek jak tu po bokach
    Raków nie ma.
    Możesz sie napić piwka z ulgą :-)

    Wpisz w wyszukiwarkę peknięte ławy czy popękane i zobacz ilu mówi o tym
    problemie. Ty masz i zbrojenie i podstawki i prawie dobrze zawibrowane.
    Wypij za moje zdrowie :-)

  • 134. Data: 2011-06-02 08:47:03
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message

    Te pęknięcia w związku z otulinami betonu i brakiem wibrowania lub za
    późnego wibrowania wychodzą tego samego dnia. I nie są to żadne skurczowe
    tylko od źle zrobionego zbrojenia i niedopasowanego do ław.

  • 135. Data: 2011-06-02 09:00:00
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-06-02 10:41, kiki pisze:
    > Jest dobrze.
    > Przy stropie złap sam za wibrator jak będą się ociągać. Nie bedzie tych
    > dziurek jak tu po bokach

    W sumie stropu nie będę miał, bo poddasze nieużytkowe i wiązary będą
    konstrukcja stropu ale będzie wieniec i okna narożne - trzeba będzie
    przypilnować :-)

    > Wypij za moje zdrowie :-)

    chapeau bas!

  • 136. Data: 2011-06-02 09:07:24
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > W sumie stropu nie będę miał, bo poddasze nieużytkowe i wiązary będą
    > konstrukcja stropu ale będzie wieniec i okna narożne - trzeba będzie
    > przypilnować :-)

    Wieniec szczególnie trzeba dopilnować. Tam trzeba solidnie zawibrować i
    dobrze narożniki. Dobrze jest tak je wygiąć żeby nie potrzeba było fajek

    I trzeba już teraz się zastanowić nad ociepleniem. Z czego budujesz i jakie
    ocieplenie? Nie rób z porothermu. To gówno jakich mało. Nie ma stropu, małe
    naciski to zrób z gazobetonu. Nie będzie wiało z gniazdek i ściana nie
    będzie przewiewać środkiem.
    Ja mam porotherm i nikomu go nnie polecam. Żadnej takiej ceramiki
    poryzowanej.
    Trzeba już wiedzieć jak dojść do wysokości pod parapety żeby pod parapet dać
    najcieplejszy YTONG.

  • 137. Data: 2011-06-02 14:25:09
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-02 11:07, kiki wrote:
    > Wieniec szczególnie trzeba dopilnować. Tam trzeba solidnie zawibrować i
    > dobrze narożniki. Dobrze jest tak je wygiąć żeby nie potrzeba było fajek

    Tego wygięcia przypilnuję bo teraz dawali mi fajki ale wygięcie
    faktycznie jest mądrzejszym rozwiązaniem.

> [...]
    > poryzowanej.
    > Trzeba już wiedzieć jak dojść do wysokości pod parapety żeby pod parapet

    24cm bk + 15cm styro. Ceramiki nie chcę.
    Bk mam jakiś niemiecki - mieszkam przy granicy, więc jest tu dostępny w
    dobrej cenie. Trochę tańszy niż ytong. Wygląda ładnie, ma też uchwyty,
    pioro-wpusty, na m2 wchodzi 6,4szt. a ytonga 8,3 bodaj, więc mniej kleju
    pójdzie.

  • 138. Data: 2011-06-02 15:48:22
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4de79d43@news.home.net.pl...
    > On 2011-06-02 11:07, kiki wrote:

    > Tego wygięcia przypilnuję bo teraz dawali mi fajki ale wygięcie faktycznie
    > jest mądrzejszym rozwiązaniem.

    Fajki były w fundamencie OK tylko tobie o mały włos ich nie zrobili :-)

> [...]
    > dobrej cenie. Trochę tańszy niż ytong. Wygląda ładnie, ma też uchwyty,
    > pioro-wpusty, na m2 wchodzi 6,4szt. a ytonga 8,3 bodaj, więc mniej kleju

    Czyli dobrze. Mimo to sprawdź gęstość i przenikalność ciepła. W razie czego
    dokupisz kilkanaście sztuk ytonga pod parapety - żeby miał najlepszy
    współczynnik, żeby zimno nie przełaziło po parapecie.
    Czyli jak bedą dochodzić do planowanej wysokości otworów okiennych to
    ostatnia warstwa z najlepszego materiału w otworze okiennym.

  • 139. Data: 2011-06-02 18:12:47
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-06-02 10:47, kiki pisze:
    > Te pęknięcia w związku z otulinami betonu i brakiem wibrowania lub za
    > późnego wibrowania wychodzą tego samego dnia. I nie są to żadne
    > skurczowe tylko od źle zrobionego zbrojenia i niedopasowanego do ław.

    Z betonem poszło całkiem dobrze ale papę to mi położyli fest:
    https://picasaweb.google.com/quent75/20110517_budowa
    _domu#5613680797086264418

    to i kolejne fotki :-(

    ławy z góry i po bokach posmarowane a na to 2x papa - przyklejona to ona
    jest ogólnie ale jest masę miejsc gdzie jest tak jak na fotkach. Ta
    druga warstwa papy to chyba tylko leży sobie.
    I co teraz? Wykonawca twierdzi, że to będzie przyciśnięte z góry więc
    jest dobrze.

  • 140. Data: 2011-06-02 22:11:25
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4de7d298$1@news.home.net.pl...

    > Z betonem poszło całkiem dobrze ale papę to mi położyli fest:
    > https://picasaweb.google.com/quent75/20110517_budowa
    _domu#5613680797086264418

    Ty ale papę to ci mieli kłaść za tydzień. Teraz to tylko odpadnie razem z
    mleczkiem.

    Słuchaj. czas na nich chyba. Niech postawią ściany fundamemntowe i szukaj
    nowych. Nie wolno trzymać jednej ekipy za długo.