  • 71. Data: 2009-05-18 20:00:30
    Temat: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:gus0nn$fjd$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Jak robisz rozgałęźnikowo to przecież nie pociągniesz głównej gałęzi rurą
    > AluPex 16mm. Zatem musisz dać grubszą i droższą rurę np. 26 lub 32mm.
    > Trójniki o większych średnicach także są dużo droższe - dla przykładowa
    > cena trójnika redukcyjnego 26x16x26 mm kosztuje ponad 40zł w detalu, a do
    > każdego odgałęzionego punktu wodnego musisz dać 2 szt.
    > Jak podliczysz koszt związany z większymi średnicami i porównasz z kosztem
    > rozdzielaczy to szybko się przekonasz, że koszt wykonania metodą
    > rozdzielaczową nie jest dużo większy, a w niektórych przypadkach może być

    A gdzie w ukladzie rozdzielaczowym jest cyrkulacja??

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2009-05-18 20:13:11
    Od: a...@g...com

    On 18 Maj, 22:00, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > A gdzie w ukladzie rozdzielaczowym jest cyrkulacja??

    Na osobnym rozdzielaczu :) Woda z kazdego punktu musi wrocic do
    rozdzielacza gdzie sie laczy i wraca do zasobnika jednym "drutem" ;)

    BTW. Dzisiaj polozylismy instalacje na caly parter (w sumie okolo 12
    punktow + cyrkulacja) - naprawde nie wyobrazam sobie polozyc tego w
    PP, szczegolnie z otulina minimum ~9mm na kazdej rurze - to cza kuc, a
    tu przeszkadza np. kanaliza.. Szacun dla zgrzewaczy ;-) W pexie poszlo
    bardzo fajnie - da sie nagiac, podgiac, wywinac i jakos sie
    zmiescic :-) Oczywiscie baterie w aparacie zdechy, pokaze na koniec ;)

    BTW 2. Kto do chu** wymyslil srubunki bez oringow (akurat takie
    kupilem niewiedzac ze sa tez wersje z oringiem) ? W sobote 6h mi
    zeszlo na jezdzeniu po praktikerach i szukaniu uszczelek.. W koncu
    znajomy hydraulik poradzil ze mam sobie wyciac uszczeleczke z detki -
    wycialem, zacisnalem, trzyma jak ta lala -> wytrzymalo 48h testu pod
    cisnieniem 10bar wiec jest dobrze, moja zona krzywo patrzy ze cala
    instalacja wodna bedzie trzymala na detce ze starego roweru ;-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 73. Data: 2009-05-18 20:32:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Na osobnym rozdzielaczu :) Woda z kazdego punktu musi wrocic do
    > rozdzielacza gdzie sie laczy i wraca do zasobnika jednym "drutem" ;)

    Czyli wstawia sie trojniki gdzies przy baterii?

> [...]
    > PP, szczegolnie z otulina minimum ~9mm na kazdej rurze - to cza kuc, a
    > tu przeszkadza np. kanaliza.. Szacun dla zgrzewaczy ;-)

    Dwa dni, spokojnie dwa dni. Kotlownia od lazienki na dole oddalona ok. 14m.
    Po drodze dwie kompensacje. Do gory pion do lazienki. Nie daleko kotlowni
    kuchnia, nad kuchnia na gorze pralnia. Otuline zakladasz na zgrzana w jenym
    koncu rure i zgrzewasz z drugiej strony. Otuline trzeba sciagnac w dol. PP
    to zaden problem, pomysl jak kiedys robilo sie w gwintowanej stali. :-)

    > BTW 2. Kto do chu** wymyslil srubunki bez oringow (akurat takie
    > kupilem niewiedzac ze sa tez wersje z oringiem) ? W sobote 6h mi
    > zeszlo na jezdzeniu po praktikerach i szukaniu uszczelek..

    A po kiego kupujesz w jakichs go..nianych Praktikerach, nie macie tam
    normalnych hurtowni, sklepow z normalnymi ludzmi zainteresowanymi sprzedac
    dobry towar??

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2009-05-18 20:32:26
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > A gdzie w ukladzie rozdzielaczowym jest cyrkulacja??

    A tam, gdzie tylko ją chcesz mieć :)

  • 75. Data: 2009-05-18 20:43:15
    Od: a...@g...com

    On 18 Maj, 22:32, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Czyli wstawia sie trojniki gdzies przy baterii?

    Tak. Ja mam cztery punkty cyrkulacji na w sumie ~8 punktow cieplej
    wody.

> [...]
    > koncu rure i zgrzewasz z drugiej strony. Otuline trzeba sciagnac w dol. PP

    Nie chodzi o sam fakt jak technicznie polozyc otuline - to jest proste
    jak drut. Tylko o to jak ukryc instalacje zeby nie trzebabylo dawac
    5cm tynku ;) Przeciez taki PP 20 + otulina ~9mm to rura srednicy
    prawie 4cm! Ja mam teraz i kanalize i cala instalacje wodna schowana w
    bruzdach (pozostala czesc oczywiscie leci po podlodze) - styknie 2cm
    tynku i bedzie cacy :)

    > to zaden problem, pomysl jak kiedys robilo sie w gwintowanej stali. :-)

    No.. Moj ojciec to sie nie moze nadziwic jakie to teraz cuda wymyslaja
    i jak to szybko idzie, caly czas to powtarza ;-)

    > A po kiego kupujesz w jakichs go..nianych Praktikerach, nie macie tam
    > normalnych hurtowni, sklepow z normalnymi ludzmi zainteresowanymi sprzedac
    > dobry towar??

    Akurat to kupilem w normalnym, dosc dobrze zaopatrzonym (ale cholernie
    drogim) sklepie! Tylko sobota byla, 17-sta godzina, wiec juz pozostaly
    markety jak sie okazalo, ze dokonalem zlego wyboru i kupilem wersje
    bez oringa ;-) Zeby bylo smieszniej to cala rozdzielke z pionami
    mialem juz pozgrzewana, a wersja z oringiem jest o pare cm dluzsza -
    musialbym wszystko robic od nowa :) Aaale.. Hydraulik z ~35 letnim
    stazem dal slowo, ze bedzie szczelne na lata wiec mu wierze :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2009-05-18 20:45:43
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Czyli wstawia sie trojniki gdzies przy baterii?

    Dokładnie
    Szkoda, że jeszcze żaden producent nie wpadł na pomysł produkcji przyłączy
    bateryjnych z cyrkulacją czyli z dwiema złączkami dla ciepłej wody. A może
    po prostu jeszcze się z nimi nie spotkałem ?

  • 77. Data: 2009-05-18 20:54:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A tam, gdzie tylko ją chcesz mieć :)

    Technicznie Jacku, technicznie. Probuje sobie wyobrazic jak to ma dzialac.
    Z tego co pisze Adam potrzebne beda trzy rozdzielacze. Sama cyrkulacja jak
    podejzewam wymaga wstawienia trojnika gdzies przed bateria?
    Probuje to dopasowac do mojego domu i powiem szczerze, ze nie wyglada to
    zachecajaco. Adam ma blisko podejscia od miejsca gdzie zamontowal szafke,
    czyli w kuchni pod zlewozmywakiem. Ja musial bym robic co najmniej jedna
    szafke w lazience, inaczej potrzebna ilosc rury byla by co najmniej
    nieekonomiczna. Szafka w lazience to same problemy obrobkowe. Wniosek jak
    zwykle ten sam: rozwiazanie dobre, ale nie dla kazdego tak samo. :-)

    Pozdro.. TK

  • 78. Data: 2009-05-18 21:05:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > prawie 4cm! Ja mam teraz i kanalize i cala instalacje wodna schowana w
    > bruzdach (pozostala czesc oczywiscie leci po podlodze) - styknie 2cm

    A w pexie masz cieniej??
    Jak zakladalem otuline na pexa w CO to wychodzilo podobnie, jakies 3 - 4cm
    jedna rurka z otulina.

    > No.. Moj ojciec to sie nie moze nadziwic jakie to teraz cuda wymyslaja
    > i jak to szybko idzie, caly czas to powtarza ;-)

    Podobnie moj tescio stary budowlaniec, tylko glowa krecil. :-)

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2009-05-18 21:08:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > bateryjnych z cyrkulacją czyli z dwiema złączkami dla ciepłej wody. A może
    > po prostu jeszcze się z nimi nie spotkałem ?

    A bo to jest sens? Trojnik przy baterii to przeciez zaden problem, a rurka
    do samej baterii tez nie zawsze pewnie zechce sie zmiescic jak miejsca nie
    za wiele, nie trza psuc. :-)

    Pozdro.. TK

  • 80. Data: 2009-05-18 21:14:24
    Od: a...@g...com

    On 18 Maj, 23:05, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > A w pexie masz cieniej??
    > Jak zakladalem otuline na pexa w CO to wychodzilo podobnie, jakies 3 - 4cm
    > jedna rurka z otulina.

    No podobnie ale chodzi o mozliwosc upchniecia go w tych bruzdach! Tu
    sie troche podegnie, tam wcisnie i fajnie siedzi - ale linii prostych
    to nie trzyma ni cholery :) Jak teraz mialbym kombinowac jakimi
    ksztaltkami PP to wyprofilowac, zeby wlazlo w bruzde i pomiescilo sie
    tam gdzie chcialem to bym to tydzien zgrzewal :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.