  • 1. Data: 2010-10-18 16:05:34
    Temat: rodzielacz CO inaczej
    Od: "wojciech" <s...@g...pl>

    Mam takie pytanie czy cośby z tego było gdybym zastosował rozdzielacz CO do
    CWU a mianowicie :

    mam kilka źródeł cieplej wody użytkowej tj. piec 2 funkcyjny , boiler
    elektryczny , boiler pojemnościowy ( w buforze dodatkowy zbiornik ze spiralą
    do CWU ) . w tej chwili wszystko się schodzi do jednej nitki i w zależności
    z czego chcę korzystać to zakręcam bądź odkręcam poszczególne zaworki.
    Chciałbym to zautomatyzować czyli odkręcając kran nie interesuje mnie skąd
    ona poleci czy z pieca boilera itd. Myślałem nad takim rozwiązaniem zeby
    wziąść rozdzielacz CO z siłownikami popodłaczać od dupy storny źródła energi
    a wejście rozdzielacza by w tym przypadku robiło za wejście. nie wiem czy
    takowe coś by miało rację bytu więc proszę o podpowiedź .

  • 2. Data: 2010-10-18 19:58:30
    Temat: Re: rodzielacz CO inaczej
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-10-2010 o 18:05:34 wojciech <s...@g...pl> napisał(a):

    > Mam takie pytanie czy co?by z tego by?o gdybym zastosowa? rozdzielacz CO
    > do
    > CWU a mianowicie :
    >
    > mam kilka 1/4 róde? cieplej wody u?ytkowej tj. piec 2 funkcyjny , boiler
    > elektryczny , boiler pojemno?ciowy ( w buforze dodatkowy zbiornik ze
    > spiral?
    > do CWU ) . w tej chwili wszystko sie schodzi do jednej nitki i w
    > zale?no?ci
    > z czego chce korzystaae to zakrecam b?d 1/4 odkrecam poszczególne zaworki.
    Dodaj do tych zaworów zawory zwrotne i po problemie, woda pójdzie ci
    tylko w jednym kierunku np z bojera przez nitke do kranu a nie cofnie
    się gdzie indziej bo jej zawór zwrotny nie przepusci.

    > Chcia?bym to zautomatyzowaae czyli odkrecaj?c kran nie interesuje mnie
    > sk?d
    > ona poleci czy z pieca boilera itd. My?la?em nad takim rozwi?zaniem zeby
    > wzi??ae rozdzielacz CO z si?ownikami popod?aczaae od dupy storny 1/4 ród?a
    > energi
    > a wej?cie rozdzielacza by w tym przypadku robi?o za wej?cie. nie wiem czy
    > takowe co? by mia?o racje bytu wiec prosze o podpowied 1/4 .
    Rozdzielacze dadzą ci to samo co ta twoja nitka czyli nic.
    Musisz założyć tak jak ci pisałem na każdym źródle ciepłej wody zawór
    zwrotny.

    --
    Pozdr
    JanuszK