  • 111. Data: 2023-05-20 16:13:10
    Temat: Re: sezon grzewczy
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 20.05.2023 o 11:54, 1634Racine pisze:
    > Akustyczne "promieniowanie tla" nie przeszkadza mi w ogole.
    Ok.
    --
    Janusz

  • 112. Data: 2023-05-20 19:16:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-05-2023 o 09:08, Janusz pisze:

    > Nie wiem, ale szybki rzut oka w internet daje ceny porównywalne z blachą
    > czyli około 50zł/m2, same dachówki.

    Ponoć knyf nie tkwi w przemnożeniu przez metry, bo koszt robi
    wykończeniówka w przypadku dachówek....
    Ale 50 zł za ceramikę i tak brzmi dobrze.

  • 113. Data: 2023-05-20 19:43:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 16:06 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

> [...]
    > są przecież "roboty" odkurzające. Po pracy cały dzień przed TV z miską
    > chipsów i cocacolą i jedyny ruch jaki mają to z kanapy do lodówki i z
    > powrotem, a w przerwach pomiędzy serialami w TV, pisanie głupot na
    > grupach dyskusyjnych :)
    > Później są efekty: otyłość, nadciśnienie, zawały, udary, cukrzyca,
    > nieruchomość i bolesność stawów, dna moczanowa tzw. podagra i na skutek
    > ww chorób szereg innych powikłań np. niewydolność serca, nerek,
    > amputacja stóp i nóg cukrzycowych.
    >
    > Za pół godziny wsiadam na rower i jak każdego dnia jadę się zmęczyć

    Nie przeczytałeś całego wątku i wyciągasz mylne wnioski.
    Mateusz napisał na starcie, że każda praca fizyczna może być przyjemna,
    kwestia organizacji i narzędzi. I od tego zdania zaczęła się "gównoburza"
    :-)
    To co Ty podajesz za przykłady (koszenie, sprzątanie, ogródek, dojenie
    owiec) nie łapią się pod kategorię ciężkiej pracy fizycznej w tym wątku.
    To normalna aktywność człowieka, który ma ogródek/gospodarstwo.
    Jako ciężką pracę fizyczną degradującą zdrowie podałem brukarstwo i
    pilarstwo (wycinka i zrywka drzew w lesie). Podałem takie przykłady bo mam
    sąsiadów, którzy się tym parają zawodowo i codziennie ich widuję widuję.
    Resztę jak Cię interesuje to sobie doczytaj - nie będę już tu tego
    powtarzał.

    Co do reszty pełna zgoda.
    Dzisiaj od rana zrobiłem ponad 15 tys. kroków nie wychodząc poza posesję
    :-)

    TG

  • 114. Data: 2023-05-20 20:11:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 20.05.2023 o 19:16, Cavallino pisze:

    > Ponoć knyf nie tkwi w przemnożeniu przez metry, bo koszt robi
    > wykończeniówka w przypadku dachówek....

    Ale to tak zawsze jest w przypadku dachówek, musisz poszukać jakiegoś
    taniego producenta.

    > Ale 50 zł za ceramikę i tak brzmi dobrze.
    Jeśli odejmiesz od tego że przez x lat nie musisz nic z dachem robić to
    te ceny zupenie inaczej wyglądają, tylko kup sobie zapas dachówek, w
    razie W, bo te wszystkie gąsiory są w miarę dobrze mocowane i dość
    odporne na np grad, dachówki już mniej.
    Ja mam zapas ponad 300szt betonowych brassa, no i nadal można je
    dokupić, robiłem daszek nad tarasem dokupiłem gąsiory bez problemu.

    --
    Janusz

  • 115. Data: 2023-05-20 20:50:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Mateusz napisał na starcie, że każda praca fizyczna może być przyjemna,
    > kwestia organizacji i narzędzi. I od tego zdania zaczęła się

    Którą sam wszczynasz - jak byś nie zauważył :)
    Prawda jest taka, że każda praca może być przyjemna i tutaj w 100%
    zgadzam się z Mateuszem.

> [...]
    > mam sąsiadów, którzy się tym parają zawodowo i codziennie ich widuję
    > widuję. Resztę jak Cię interesuje to sobie doczytaj - nie będę już tu

    Ale Mateusz rozpoczął tę dyskusję od tego, że dla zdrowia zajmuje się
    samemu przygotowywaniem opału na sezon grzewczy.
    Ty zaś odniosłeś się bezpośrednio do jego ww stwierdzenia, podając przy
    tym przykłady brukarstwa, pilarstwa czy budownictwa, jako te, które
    degradują zdrowie. I tutaj właśnie stwierdzenie Mateusza, ze każda praca
    może być przyjemna i jest to kwestia organizacji i narzędzi.
    Aby nie być gołosłownym daję przykłady.

    Brukarstwo:
    https://youtu.be/bu_XHTCUibA?t=155

    Pilarstwo:
    https://youtu.be/IBaEgWmQKas?t=9
    https://youtu.be/1LfYjOcjKzc?t=46

    Budownictwo:
    https://youtu.be/Ek4lRs_BHQw?t=49
    https://youtu.be/eJhnmoqYF4Y?t=8

    Można robić tak: https://youtu.be/lgftLgrZOG0?t=12 czy tak:
    https://www.youtube.com/shorts/khBUCvmTsU0
    https://www.youtube.com/watch?v=cqO3s6jXLFw
    ale można też używać narzędzi zgodnie z ich przeznaczeniem :)

  • 116. Data: 2023-05-20 22:02:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 17 May 2023 09:13:24 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Ogrzewanie odpalone w połowie września, działa do dzisiaj. Jak żyć panie
    > premierze...

    Miesiąc temu wyłączyłem, dzisiaj po raz pierwszy już klimę
    na chwilę nawet odpaliłem bo było 26sC na poddaszu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 117. Data: 2023-05-21 08:15:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-05-2023 o 20:11, Janusz pisze:

> [...]
    > te ceny zupenie inaczej wyglądają, tylko kup sobie zapas dachówek, w
    > razie W, bo te wszystkie gąsiory są w miarę dobrze mocowane i dość

    To jakoś mi się kłóci z "nie musisz nic robić".

  • 118. Data: 2023-05-21 10:51:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 21.05.2023 o 08:15, Cavallino pisze:

    > To jakoś mi się kłóci z "nie musisz nic robić".

    Jak nie będzie gradu wielkości piłki tenisowej to nie musisz nic robić,
    taki grad zniszczy każdy dach, dachówki czy cementowe czy ceramiczne są
    kruche.

    --
    Janusz

  • 119. Data: 2023-05-21 13:16:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-05-2023 o 10:51, Janusz pisze:

    >wszystkie gąsiory są w miarę dobrze mocowane i dość

    > Jak nie będzie gradu wielkości piłki tenisowej to nie musisz nic robić,

    Nie ma "jeśli".
    Albo muszę, albo nie muszę.
    Przez 18 lat gontu palcem nie dotknąłem.
    Mocno wiało, walił grad, nic nie musiałem naprawiać.

    > taki grad zniszczy każdy dach, dachówki czy cementowe czy ceramiczne są
    > kruche.

    Ale gont i blacha już mniej jak rozumiem?

  • 120. Data: 2023-05-21 15:30:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 21 maja 2023 o 13:16:32 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    >.
    > Ale gont i blacha już mniej jak rozumiem?
    Kilka lat temu w mojej rodzinnejiejscoeosci w lipcu spadł grad wielkości.pilek
    pingpongowych.
    Blachodachówka na dachu szwagra do wymiany( kilka lat miał).
    Fotki tu wówczas wstawiałem.
    100 m dalej poniemieckie gospodarstwo mojej babci( z 1000m2 dachow) dom, stodoły
    obory kryte dachówką betonowa.
    Prawdopodobnie jeszcze poniemiecka, pamiętam tylko że w latach 70/ 80 na
    domu.przekladana była.
    Żadnych większych uszkodzeń.