  • 31. Data: 2011-04-06 05:09:06
    Temat: Re: sezon grzewczy - moje podsumowanie
    Od: Tomisk <t...@w...pl>

    W dniu 2011-04-05 16:36, Amir pisze:

    > to cena dobra, ja jednak wolalem bardziej kaloryczny opa?, mnie roboty,
    > mniej
    > popio?u mia? 28kj, prosto z kopali przy zakupie oczywiscie 24T cena 410z?
    >
    > dom podobny wed?ug projektu 180 + piwnica

    410 zł ale piszesz o węglu polskim (loco kopalnia czy z dowozem)? Ja
    mieszkam w okolicy Torunia i jak zamawialiśmy czeski w sierpniu to tona
    kosztowała 220 zł loco kopalnia a 124 zł wyszedł transport. Paliłem
    wcześniej polskim eko i wychodziło około 4 tony. Także przy cenach na
    jesieni 2010 polski po 750 a czeski 344 warto było zaryzykować i
    spróbować palić czeskim. Kupiliśmy 24 t w 4 osoby i każdy jest
    zadowolony powoli zaczynamy się rozglądać z zakupem na najbliższą zimę.
    Narazie ceny 370-380zł.

    Pozdrawiam Tomek

  • 32. Data: 2011-04-06 06:44:30
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "marek"
    > W żołnierskim skrócie: 1.10-1.04 15 mp buka po 160pln plus tydzień walki
    > cięciem i rąbaniem. Dom piętrowy wolnostojący nieocieplony, 17-18 st.w
    > dzień w
    > nocy 16. CWU z podgrzewacza gazowego.

    mnie zastanawia jedno, po co ludzie buduja domy, skoro przez nastepne pół
    życia siedzą i marzną.
    I niech mi nikt nie gada, ze mozna sie przyzwyczaic.

    pzdr mar

  • 33. Data: 2011-04-06 06:48:03
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Tomisk"
    >U mnie do ogrzania 180m temp dzień 22 noc 20 piec na ekogroszek. Poszło 5t
    >czeskiego ekogroszku, kupiony na allegro wspólnie ze znajomymi 1t wyszła z
    >transportem 344 zł. Także całość 1720 zł.

    bardzo podobny wynik,
    dom 220 m2
    czeski eko - kupiony za 380 zł (z dowozem, nieworkowany) - 5 ton.
    sezon rozpoczęty w połowie pażdziernika - jeszcze trwa.
    Na początku miałem problem z ustawieniem piece, ale w koncu poradziłem
    sobie.

    Ściana 44cm - bez ocieplenia.
    Poddasze 20+5 cm wełny.

    Kominek palony zaledwie kilka razu bo brzdąc w domu.

    Temperatura 21-23 st.

    pzdr
    mar

  • 34. Data: 2011-04-06 08:19:40
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-06 08:44, Smerf pisze:
> [...]
    > życia siedzą i marzną.
    > I niech mi nikt nie gada, ze mozna sie przyzwyczaic.

    Sam się zastanawiam jak to jest - mam sąsiada, który twierdzi, że woli
    mieć w domu 18 st. i chodzić w polarku...
    Z pewnością nie są to jakieś względy ekonomiczne - bo faceta stać by
    mieć w domu nawet 25 st. ot ma taki kaprys. Za to jego żona to tylko
    przy kominku siedzi bo jej ciągle zimno :) - no ale ponoć 18 st to
    zdrowo :).

    Jak u mnie jest mniej niż 20 to marznę jak cho...
    Choć wszystko i tak zależy od wilgotności i aktywności.
    Po godzinie ciężkiej pracy to i te 18 wydaje się jak upał.

    Ariusz

  • 35. Data: 2011-04-06 08:24:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Kwi, 10:19, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Sam si zastanawiam jak to jest - mam s siada, kt ry twierdzi, e woli
    > mie w domu 18 st. i chodzi w polarku...
    > Z pewno ci nie s to jakie wzgl dy ekonomiczne - bo faceta sta by
    > mie w domu nawet 25 st. ot ma taki kaprys. Za to jego ona to tylko
    > przy kominku siedzi bo jej ci gle zimno :) - no ale pono 18 st to
    > zdrowo :).

    Ja tez wole zdecydowanie chlodniej. W salonie i pokojach trzymam
    20stC, czasem 19stC. W sypialni 16-18stC. Powyzej nie da sie zasnac :)
    PS. Mowa o podlogowce (czyli jak masz kaloryfery to sobie do tego
    dolicz z przynajmniej +2-3stC bo tyle bedzie wynosil odpowiednik).
    Naprawde w chlodnym spi sie jak zabity - polecam sprobowac :-) 25stC
    to moze miec woda w basenie ale nie powietrze w domu !! Sahara
    normalnie ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 36. Data: 2011-04-06 08:29:42
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "marek"
    >
    > mnie zastanawia jedno, po co ludzie buduja domy, skoro przez nastepne pół
    > życia siedzą i marzną.
    > I niech mi nikt nie gada, ze mozna sie przyzwyczaic.

    Bez przesady 16 w nocy to ja nie marznę. W dzień mam 20st dla komfortu a 23
    to już dla mnie za gorąco. Mam podłogowe ogrzewanie wiec to tez bardzo dużo
    daje. U rodziców przy 23 w nogi jest mi zimno a w głowę gorąco:)
    Z tą temperaturą to też w zależności od tego na jakiej wysokości i w jakim
    miejscu domu jest termometr, jak daleko od okna, od grzejnika itp.

  • 37. Data: 2011-04-06 14:07:58
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 5 Kwi, 12:20, Adam <a...@g...com> wrote:

    > To moze ja wkleje wyniki domu mojego kumpla, ktoremu robilem dolne
    > zrodlo w zeszlym roku, a ktory uzytkuje pompe ciepla ecopol-system
    > 8kW. Grzeje 150m2 parter+poddasze plus 65m2 piwnice. Temperatury
    > wysokie - 21-22st bo ma male dzieci. Start - 1.11, koniec - 1.04,
    > czyli rowne 6 m-cy. Wskazania prosto z podlicznikow. CO + CWU:
    >
    > 1T=1394,2 kwh = 38% = 761 pln
    > 2T=2275,3 kwh = 62% = 670 pln
    > suma=3669,5 kwh = 1431 pln
    >
    > Prad z Vattenfalla, dom stoi w okolicy Rybnika na Slasku :)
    >
    > Fajnie? IMHO nawet wiecej, niz fajnie ;) Pompa 12-13k pln.
> [...]

    Czytac sie nie chce. Ktos klamie ?
    Wychodzi ze wydaje na mc 733,8 kWh przy kubaturze 700 m3
    to daje jakies 10 kwh/m3 miesiecznie
    dzienie (31 dni) 0.3225 kwh/m3 dzienie (1.161.000 J /m3)
    cieplo wlasciwe powietrza
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciep%C5%82o_w%C5%82a%C5
    %9Bciwe
    1005 J/kg K na kazy stopien roznicy
    1 m3 = 1 kg
    1005 J/(m3 K )

    roznica temp w domu 10 stopni
    1005 *10 = 10050 J/m3

    czyli trzeba dostarczy domowi o kubaturze 700 m3
    7 035 000 J

    czyli dostarczyl 7 razy mniej
    - wniosek
    siedzial zimno
    skrecil reku na min - brak wentylacji
    dogrzewal kominkiem
    dogrzewal swiatlem
    dogrzewal cala rodzina siedzac w domu

  • 38. Data: 2011-04-06 16:17:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kudlaty napisał:

    > - wniosek
> [...]
    Albo... :-)))

    ma w piwnicy domowej roboty reaktor atomowy, tylko o tym nie mówi, bo by
    go łapli...
    Teraz ściemnia, że ma energooszczędny dom :-))

    pozdr
    Robert G.

  • 39. Data: 2011-04-07 17:51:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Kwi, 16:07, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

    > Czytac sie nie chce. Ktos klamie ?

    Zuzyl blisko 3700kWh czyli z COPem 3,5 = 13 tys kWh. Ja grzejac pradem
    znacznie wiekszy dom zuzylem 16 tys kWh. 100% realne. Przypuszczam ze
    w drugim i kolejnych sezonach zejdzie jeszcze nizej.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 40. Data: 2011-04-07 17:53:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Kwi, 16:07, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

    > czyli trzeba dostarczy domowi o kubaturze 700 m3
    > 7 035 000 J

    A mozesz teraz jasniej czego wogole tycza sie te obliczenia !? Po co
    wogole liczysz cieplo wlasciwe powietrza ? Jakies z czapy te
    obliczenia - nie ma nawet temperatury na zewnatrz, wewnatrz,
    uwzgledniania ocieplenia etc... :)
    pozdr.

    --
    Adam