  • 11. Data: 2009-03-19 12:59:30
    Temat: Re: sluzebnosc drogi - prosba o porade
    Od: _a_r_t_e_c_ <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Mlody napisał:

    > zapis w akcie tyczacy sie poprzednich wlascicieli
    > "...są włascicielami na zasadzie ustawowej
    > wspolnosci majatkowej, nieruchomosci polozonej w X stanowiaca niezabudowana
    > dzialke oznaczona numerem XYZ"
    > oraz
    > ... XXX zapewniaja ze przedmiotowa nieruchomosc stanowiaca
    > dzialke oznaczona numerem XYZ.... ma dostep do drogi publicznej ..."

    Sprawdz stan księgi wieczystej działki będącej własnoscią tej Matki.
    Jeżeli w księdze wieczystej nie ma zapisu o obciążeniu służebnością
    przejścia i przejazdu, to Twoja działka faktycznie nie posiada dostępu
    do drogi.
    A to oznacza, że zostałeś mówiąc wprost orżnięty na kupę kasy.

    Jest to sprawa na tyle poważna, że nie staralbym się jej zalatwiac na
    zasadzie porad na grupie tej czy innej, albo straszenia sprzedawcy czy
    innych prób "dogadania się".
    Tego typu sprawy ciągną sie w sądach nieraz latami, dlatego na Twoim
    miejscu od razu bym szukał dobrego prawnika, i oficjalnie jak
    najszybciej kierował do sądu. A prawnik już Ci podpowie, czy miało
    miejsce poświadczenie nieprawdy, czy było to wyłudzenie, czy oszustwo
    czy co tam jeszcze.

    Sam nic nie zdziałasz, bo już widać że dobrej woli drugiej strony nie
    ma, bo nie dosyć że Cię oszukali, to jeszcze chcą wyłudzić 10 tys.
    Prawnik i sąd na pewno wyjdzie taniej, zmieścisz się w 2-3 tys. tylko
    potrwa troche.

  • 12. Data: 2009-03-21 11:01:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boombastic wrote:
> [...]
    >
    > Że sprzedają ci działkę. Nie widzę słowa budowlaną. Nie każda
    > sprzedawana działka jest budowlana. A jak nie ma dostępu do drogi to
    > nie jest to działka budowlana. Trochę dałes ciała nie sprawdzając
    > tego przy zakupie.

    > Skoro masz zapis że ma dostep do drogi publicznej to proponuję udać
    > się do byłej właścicielki i poinformować ją, że oszukała ciebie
    > poświadczając nieprawdę w akcie notarialnym i ty żądasz zwrotu rónicy
    > pomiędzy wartością działki budowlanej a niebudowlanej lub wpłynięcia
    > na matkę by ustanowiła służebność.Inaczej sprawę kierujesz do sądu z

    oszustwo sie zgłasza do prokuratury chyba bo jest scigane z urzędu a nie z
    powóztwa (tak mi sie coś zdaje)

  • 13. Data: 2009-03-21 12:24:26
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > oszustwo sie zgłasza do prokuratury chyba bo jest scigane z urzędu a nie z
    > powóztwa (tak mi sie coś zdaje)

    Skrót myślowy. Najpierw prokuratura, potem sąd.