  • 1. Data: 2009-09-28 13:48:45
    Temat: średnie dzienne zużycie mediów
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mieszkam sobie już w nowym domu kilka miesięcy (dokładnie dziewięć) i
    wczoraj zacząłem podliczać średnie dzienne zużycia różnych mediów.
    Dom 160 m2 użytkowej powierzchni, kubatura coś koło 500m3, (garażu nie
    liczę, bo nie ogrzewany), wentylacja mechaniczna z reku, dobrze ocieplony,
    gotujemy na prądzie, gazem tylko CUW I CO.

    Wyszło mi mniej więcej tak:
    prąd 9-10 kWh/dzień
    woda ~0,3 m3/dzień
    gaz 0,6 (lato) do 6,2 (zima) m3/dzień

    Dużo to czy mało? Jak u Was?

    Adam

  • 2. Data: 2009-09-28 14:40:38
    Temat: Re: średnie dzienne zużycie mediów
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    > Wyszło mi mniej więcej tak:
    > prąd 9-10 kWh/dzień
    > woda ~0,3 m3/dzień
    > gaz 0,6 (lato) do 6,2 (zima) m3/dzień
    >
    > Dużo to czy mało? Jak u Was?
    >
    > Adam

    he he zapomniałeś podać na ile osób
    pzdr Adam

  • 3. Data: 2009-09-28 16:37:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Adam" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > he he zapomniałeś podać na ile osób

    No zapomniales, zapomniales...

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-09-28 17:24:42
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    > Użytkownik "Adam" <k...@o...pl> napisał w wiadomoœci

    > No zapomniales, zapomniales...

    JA zapomniałem :) Po mailu widać, że jeden Adam i drugi Adam to dwie osoby
    :)
    Dwójka dorosłych i dziecko, i pies (ale pies ma dietę BARF, więc nie gotuję
    tylko je surowiznę :)

    Adam

  • 5. Data: 2009-09-28 17:29:40
    Od: "JS" <m...@g...com>

    U mnie jest podobnie z tym, że 1,5 x więcej zużywamy wody (rodzina 2+1). Nie
    liczę tu wody do ogródka, bo ta ma osobny licznik.
    Jacek

  • 6. Data: 2009-09-28 18:18:07
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >U mnie jest podobnie z tym, że 1,5 x więcej zużywamy wody (rodzina 2+1).
    >Nie liczę tu wody do ogródka, bo ta ma osobny licznik.

    Uuuuaa, ale nie śmierdzimy, to znaczy że wody zużywamy wystarczająco :)
    A będąc przy temacie wodnym - centralny zmiękczacz, to jest jedna z rzeczy
    bardzo potrzebnych. Na prawdę polecam.
    A do podlewania mam wodę ze studni chłonnej, płacę tylko za prąd do pompy
    (1,8 kW, na godzinę pompuje 4m3 wody)

    Adam

  • 7. Data: 2009-09-28 19:06:14
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > A będąc przy temacie wodnym - centralny zmiękczacz, to jest jedna z rzeczy
    > bardzo potrzebnych. Na prawdę polecam.

    A co wnosi bo się zastanawiam czy wydać dodatkowe 2,5 kzł

    --
    Mariusz

  • 8. Data: 2009-09-28 19:07:42
    Od: "JS" <m...@g...com>

    a propos "śmierdzimy" to kawał z taaaką brodą:
    Dziadek zobaczył wnuczkę w minispódniczce i woła do niej:
    wnusiu, d..ę to trza myć a nie wietrzyć!
    Jacek

  • 9. Data: 2009-09-29 19:28:02
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > A co wnosi bo się zastanawiam czy wydać dodatkowe 2,5 kzł

    Nie wiem jak w Twojej okolicy, ale u nas woda średnio twarda, a nie ma
    żadnych placków z kamienia na różnych łazienkowo-kuchennych powierzchniach -
    te co są, to tylko osad z mydła - ściera się to wszystkimi dostępnymi
    materiałami. Poza tym - faktycznie o wiele mniej trzeba
    mydła/proszku/szamponu żeby uzyskać efekt taki jak bez zmiękczacza.
    Że nie wspomnę już o czajniku - grzałka (z nierdzewki) nie ma śladu kamienia
    (przy normalnej wodzie to kwestia miesiąca i jest ładnie zarośnięta).

    Adam

  • 10. Data: 2009-09-29 19:28:42
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    >a propos "śmierdzimy" to kawał z taaaką brodą:
    > Dziadek zobaczył wnuczkę w minispódniczce i woła do niej:
    > wnusiu, d..ę to trza myć a nie wietrzyć!
    > Jacek

    Ja znam tak:
    wnusiu, to się myje, nie wietrzy!
    dziadku, to się pie...y a nie wącha!