  • 61. Data: 2009-09-05 23:49:31
    Temat: Re: straciłem buka
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    XL wrote:

    > Tej może nie, ale lubię, kiedy drzewa pokazują w czasie zawiei, którędy
    > przebiega droga :-)

    Idzie Janko lasem, kukucka mu kuka,
    Prosta jego droga łod buka do buka...

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 62. Data: 2009-09-07 11:06:42
    Od: Melisa <a...@w...pl>

    XL pisze:
> [...]

    Drzewa przy drodze to właśnie to: (a chciała ominąć psa?)

    http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    090904/POWIAT0203/931436600

    M.

  • 63. Data: 2009-09-07 11:14:31
    Od: Melisa <a...@w...pl>

    XL pisze:
> [...]

    http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/gallery?Site=ED
    &Date=20090904&Category=GALERIA12&ArtNo=780553325&Re
    f=PH&Params=Itemnr=5

    m.

  • 64. Data: 2009-09-08 18:48:09
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Michal Misiurewicz pisze:

    > Czy możesz wytłumaczyć? Nie całkiem rozumiem, o co Ci chodzi.

    > No cóż, musiałbym konkretne przypadki zobaczyć...

    Wycięto od groma drzew na drogach lokalnych i krętych na których szybka
    jazda (tzn. ok. 60 km/godz.) i tak w dobrych warunkach była ryzykowna.
    Ci co je znali z reguły jeździli (do czasu) ok. 90.
    A wyprzedzanie z ocieraniem się o korę drzew było na porządku dziennym.
    Mnie możesz chyba zaufać.
    ;-)

    --
    pozdr. Jerzy

  • 65. Data: 2009-09-08 19:18:01
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Maciej S. pisze:

    > To jest twoje zdanie. Są ludzie którzy uważają że brzoza to chwast.
    > A ja uważam że brzoza to piękne, dekoracyjne i polskie drzewo.

    Polskie?
    Pojechałeś po bandzie.
    ;-)

    --
    pozdr. Jerzy

  • 66. Data: 2009-09-08 19:25:04
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Moon pisze:

> [...]
    > przeciwka bez zjechania na pobocze, a w zimie to zawsze grozi łupnięciem
    > w drzewo. Na przykład droga z Wieruszowa w stronę Kalisza to kuriozum,
    > podobnie droga z Mikołajek do Orzysza (16), również szosa na Poddębice z
    > Sieradza - to są wszystko ścieżynki dla rowerków, a nie drogi.
    > Jak ktoś chce przyrody i szuka odpoczynku to jedzie do lasu, a nie
    > wychodzi na szosę.
    > Ale u nas wszystko jest jak zwykle popieprzone - jak ktoś mówi o działce
    > - to wiadomo, chodzi o tereny w centrum miasta, a bloki stawiano już
    > nawet w najmniejszych wsiach, wszystko na opak...

    Sam widzisz, że to nie drzewa winne tylko ludzie co przesiedli się do
    bryk rozwijających nawet 200 km/h i nie mogących sie powstrzymać od pędu.
    Przeciętny polski samochód ma 11-12 lat i wartość 10 tys. zł.
    A stan techniczny?
    Sam zgadnij.
    --
    pozdr. Jerzy

  • 67. Data: 2009-09-09 21:55:50
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    JerzyN wrote:

    > Sam widzisz, że to nie drzewa winne tylko ludzie co przesiedli się do
    > bryk rozwijających nawet 200 km/h i nie mogących sie powstrzymać od
    > pędu.

    drzewa, jako RZECZY nigdy nie będą winne. One są po prostu w niewłaściwym
    miejscu.
    dlatego trzeba je wyciać, a obsadzić nimi tereny pod lasy.

    moon

  • 68. Data: 2009-09-10 19:35:32
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    > Lubię jeździć lokalnymi drogami - często są wysadzane po bokach lipami,
    > debami. Wolę takie drogi od najlepszej i najszybszej autostrady, którą
    > mknie się w kawalkadzie innych samochodów, w upale bez odrobiny cienia i w
    > oślepiającym świetle słonecznym...

    Takie drogi mają swój urok, ale nie zapominaj o efekcie stroboskopu -
    zachodzące/wschodzące słońce z rosnącymi drzewami daje na przemian cień i
    światło - dla kierowcy to zabójcze działanie. Szczerze powiedziawszy -
    wolałbym krzaki przy drogach - zawsze to bardziej miękkie lądowanie niż na
    pniach starych drzew...

    Adam

  • 69. Data: 2009-09-11 00:56:58
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Adam wrote:

    > Takie drogi mają swój urok, ale nie zapominaj o efekcie stroboskopu -
    > zachodzące/wschodzące słońce z rosnącymi drzewami daje na przemian cień
    > i światło - dla kierowcy to zabójcze działanie.

    ... jeżeli kierowca jest chory na epilepsję.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 70. Data: 2009-09-11 10:08:40
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Polskie?
    > Pojechałeś po bandzie.
    > ;-)

    OK, może jeśli chodzi o pochodzenia to powninienem napisać że
    euroazjatyckie.
    Co nie zmienia faktu że jest to pospolite drzewo w Polsce i każde dziecko je
    rozpoznaje.

    MS