  • 1. Data: 2010-08-07 08:53:26
    Temat: szpachlowanie, siatka i narozniki = jaka kolejnosc
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    witam
    troche wczoraj zglupialem. pewna ekipa konczy mi remont domu i w
    przeciwienstwie do poprzednikow (ktorzy jakis czas temu robili remont
    pierwszej polowy) klada narozniki (takie z cienkiej blaszki z otworkami,
    wybaczcie nie wiem jak sie to fachowo nazywa) pod siatka. poprzenicy kladli
    je na siatke. ktos mi podpowie jak jest wlasciwie ? mam watpliwosc czy
    narozniki pod siatka maja sens ale zanim sie w sprawie w poniedzialek
    wypowiem chcialbym wiedziec ze mam racje. narazie zrobili tak tylko jeden
    otwor na drzwi wiec ewentualnych poprawek bylo by niewiele.
    --
    Robert CyberM

  • 2. Data: 2010-08-07 11:33:18
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-08-07 10:53, cyber_no_@_spam_sarocom.net pisze:
> [...]
    > wypowiem chcialbym wiedziec ze mam racje. narazie zrobili tak tylko jeden
    > otwor na drzwi wiec ewentualnych poprawek bylo by niewiele.

    Jak na mój gust dziwnie to robią.
    Przecież po to sie daje narożnik aby idealną krawędź uzyskać. Z siatką
    na wierzchu będzie ciężko i raczej krucho.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2010-08-07 12:26:20
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Uzytkownik <cyber_no_@_spam_sarocom.net> napisal w wiadomosci
> [...]
    > wypowiem chcialbym wiedziec ze mam racje. narazie zrobili tak tylko jeden
    > otwor na drzwi wiec ewentualnych poprawek bylo by niewiele.
    Daje sie pod siatke , ale te narozniki to rozumiem z taka siateczka sa?

  • 4. Data: 2010-08-07 12:31:56
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości
    > Jak na mój gust dziwnie to robią.
    > Przecież po to sie daje narożnik aby idealną krawędź uzyskać. Z siatką na
    > wierzchu będzie ciężko i raczej krucho.
    Prosto to ma być już przed narożnikiem ,póżniej pojdzie tynk to znowu
    narożnik żeby prosto było ? :)
    Narożnik jest po to by wzmocnić narożnik a nie po to by coś prostować.

  • 5. Data: 2010-08-07 13:26:34
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    <cyber_no_@_spam_sarocom.net> wrote in message
> [...]
    > wypowiem chcialbym wiedziec ze mam racje. narazie zrobili tak tylko jeden
    > otwor na drzwi wiec ewentualnych poprawek bylo by niewiele.

    Narozniki powinny byc wtopione jako pierwsze, a na to dopiero siatka
    wlasciwa. Narozniki powinny byc specjalne do styropianu z przytwierdzona
    siatka. Te Alu z dziurkami to sa do plyt KG.
    Narozniki pod siatka maja wielki sens, bo tynk strukturalny trzyma sie do
    siatki, a nie do metalu.

    Pytanie tylko czy narozniki wtapiali czy przylozyli i zasmarowali. Jak nie
    wtopili to mina. Wykruszy sie tynk.

  • 6. Data: 2010-08-07 13:29:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote in message

    > Jak na mój gust dziwnie to robią.
    > Przecież po to sie daje narożnik aby idealną krawędź uzyskać. Z siatką na
    > wierzchu będzie ciężko i raczej krucho.

    Nie masz racji. Ja na tym zjadłem zęby i wywaliłem ostatnią ekipę.

    1. Szlifujemy styropian tarką
    2. Nakładamy klej na róg
    3. Przykładamy narożnik specjalny do styropiany (metal + po 5cm siatki)
    4. Wmasowujemy go
    5. Na to ponownie klej
    5. Na to siatka
    6. Wmasowujemy siatkę w klej

    NIE WOLNO PRZYKŁADAĆ SUCHEJ SIATKI I PRZECISKAĆ KLEJU PRZEZ OCZKA !!!

  • 7. Data: 2010-08-07 14:26:44
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > Daje sie pod siatke , ale te narozniki to rozumiem z taka siateczka sa?
    tak, dokladnie takie... domyslam sie ze dopiero na to pojda te zwykle
    narozniki przy koncowej obrobce gipsem. dobrze mysle ? mowimy o wnetrzu
    mieszkania.
    --
    Robert CyberM

  • 8. Data: 2010-08-07 19:21:43
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    > tak, dokladnie takie... domyslam sie ze dopiero na to pojda te zwykle
    > narozniki przy koncowej obrobce gipsem. dobrze mysle ? mowimy o wnetrzu
> [...]
    wszyscy tu pisalismy o scianach na zewnatrz, a jaka siatke ty bedziesz kladl
    w srodku na sciany ?

  • 9. Data: 2010-08-07 19:32:30
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > wszyscy tu pisalismy o scianach na zewnatrz, a jaka siatke ty bedziesz
    > kladl w srodku na sciany ?
    dlatego doprecyzowalem ze chodzi o wnetrze. nauczony doswiadczeniem kazalem
    na wszystkich powierzchniach wkleic siatke (wczesniej szpachlowane sciany
    maja sporo pekniec). teraz prace sa na etapie wykonczenia. czyli: jest tynk,
    na to siatka topiona w goldbandzie i na to ma przyjsc gladz gipsowa.
    poprzednia ekipa nie wtapiala tej siatki, byl tynk i gladz gipsowa na to. to
    jednak mnie nie zadowala stad tez siatka i goldband. siatka jest taka sama
    jak do styropianu, cienka taka ala plastikowa. zewnetrzne narozniki sa
    zabezpieczone stalowym (?) naroznikiem z siateczka, domyslam sie ze po tym
    jak naloza na to gladz gipsowa przyjdzie na to taki naroznik bez siateczki.
    dobrze rozumuje, tak powinno byc ?
    --
    Robert CyberM

  • 10. Data: 2010-08-07 19:42:39
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > zabezpieczone stalowym (?) naroznikiem z siateczka, domyslam sie ze po tym
    > jak naloza na to gladz gipsowa przyjdzie na to taki naroznik bez
    w takim wypadku albo bym nie dawal tych narozników pod siatka albo bym
    zrobil tak jak piszesz