  • 51. Data: 2011-08-28 11:00:13
    Temat: Re: szukam geodete ktory sie podstawi
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    news:j32ju1$q4o$1@news.onet.pl...

    > Wcale nie trudno... winien jest zawsze inwestor, bo to on miał dopilnować,
    > żeby jego budowla była na jego terenie, a nie na terenie sąsiada.

    to po co wogole zatrudnia sie geodete i za co on bierze kase?

  • 52. Data: 2011-08-28 12:09:55
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik stabillo napisał:
    > to po co wogole zatrudnia sie geodete i za co on bierze kase?

    To jest pytanie nie do mnie...

    Geodeta wytycza Ci budynek i wbija się w DB, ale co Ty zrobisz dalej i
    czy na swoim, czy na sąsiada terenie będziesz dalej działał, czy
    będziesz działał zgodnie z wytyczeniem przeprowadzonym przez geodetę, to
    już Twoja sprawa i trudno, żeby geodeta odpowiadał za Twoje dalsze
    działania.

    Budujesz, masz PnB na swoje nazwisko, to wszystko, co się z tym wiąże
    ciąży na Tobie łącznie z konsekwencjami przekroczenia granicy z sąsiadem.

    Ja wiedziałem, gdzie jest moja granica i tak ustaliłem sobie odległości,
    żeby był jeszcze margines, bo wiedziałem, że na mnie się potem skrupi
    moja własna niefrasobliwość.

    Naprawdę warto być świadomym inwestorem...

    pozdr.
    Robert G.

  • 53. Data: 2011-08-28 14:42:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sie, 14:09, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > będziesz działał zgodnie z wytyczeniem przeprowadzonym przez geodetę, to
    > już Twoja sprawa i trudno, żeby geodeta odpowiadał za Twoje dalsze

    Ale jak geodeta zle wytyczy to jest to tylko i wylacznie jego problem!
    No robercik bez jaj - po to on ma uprawnienia geodety, po to wyciaga
    te wszystkie mapy z urzedow, zeby wytyczyc prawidlowo. Skad inwestor
    ma wiedziec, czy wytyczone jest dobrze? Gdyby potrafil sam wymierzyc
    to po co by mu byl wogole geodeta? :) Ty patrzysz tylko pod katem ze
    to jeden z kolejnych na budowie wykonawcow - a to nie do konca tak. To
    jest ktorystam wykonawca tyle ze on w przeciwienstwie do murarza
    musial pokonczyc szkoly i zdac egzaminy w tym kierunku. Musial miec
    praktyki, musi miec caly czas wazne uprawnienia. I nie robi tego bo
    chce, tylko takie jest prawo. Jego zawod akurat reguluje prawo. I
    inwestor dzieki temu ma (powinien miec) pewnosc, ze wszystko co robi
    geodeta jest robione prawidlowo i zgodnie z litera prawa. I nawet nie
    powinien wogole miec prawa ingerowac, czy watpic w slusznosc tego co
    geodeta wyznaczyl. Powiedzialbym nawet ze geodeta dziala dla miasta/
    gminy, a inwestor go tylko oplaca. Dla mnie tak to wyglada. I jak ten
    baran cos zle wyznaczy to powinien poniesc wszelkie tego konsekwencje
    - inwestor NIE MUSI nic po nim sprawdzac, czy mierzyc :)

    Ja sobie oczywiscie sam wszystko wymierzylem plus minus, a geodeta
    potem tylko to potwierdzil (i lekko skorygowal). Ale sa inwestorzy
    ktorzy nie wiedza co to miarka, czy kat. Sa tacy co zlecaja budowe
    ekipie i ta wynajmuje swojego geodete, a inwestora guzik interesuje co
    ten geodeta wytyczy, bo jego moze nawet na tej budowie wogole nie byc
    (bo np. mieszka zagranica). I czemu niby taka ekipa mialaby jeszcze
    geodete sprawdzac ? W tym wypadku tez powiesz, ze winny inwestor bo
    nie bylo go na miejscu zeby sprawdzic i potwierdzic pomiary
    geodety ? :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 54. Data: 2011-08-28 15:36:54
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > W tym wypadku tez powiesz, ze winny inwestor bo
    > nie bylo go na miejscu zeby sprawdzic i potwierdzic pomiary
    > geodety ? :-)

    Wiesz co...
    Z jednej strony niby masz rację, ale... Geodeta sobie wytyczył i
    załóżmy, że jest to dobrze wytyczone. Po nim przyszli fachmajstrzy i...
    się zaczęło. Byli pijani i wykop pod fundament zaznaczyli na pi razy
    oko, koparkowy też był lekko wstawiony i wykopał na pi razy oko razy
    swoje oko. Fundament wylany i wchodzą chłopaki od ścian... jest
    fundament, a oni też lubią sobie co godzinkę piwko pociągnąć i... na
    fundamencie budują. Już zrobili, teraz trzeba toto ocieplić i otynkować.
    Okazuje się, że robotnicy dają w jednym miejscu 10 cm styro, a w innym
    20, bo ściana krzywa...

    Przy pomiarach do odbioru okazuje się, że budynek wchodzi o całe 30 cm w
    granicę i stoi - jak u wątkotwórcy - na działce sąsiada na całych 7 metrach.

    Kto winien?
    Geodeta? - przecież wytyczył dobrze !
    Fachmajstrzy od fundamentów? Niby trzymali się wytyczenia... ale paliki
    wylądowały gdzieś w rowie.
    Koparkowy...? W końcu ktoś mu wysypał to wapno i według tej linii kopał...
    Może murarze od ścian? Oni stawiali na istniejącym fundamencie.
    Chłopaki od elewacji...? No w końcu na minus 30 cm nie mogli skończyć
    tej elewacji.

    I teraz bądź tu mądry !!!

    A ja wracam uparcie do tematu inwestora. Gdzie on był??? Toż on
    odpowiada za wszystko co dzieje się z jego inicjatywy. Czy uważasz, że
    proces budowy jest inicjowany przez kogoś innego, a nie przez inwestora???

    No jaj sobie nie rób :-) Ty wiedziałeś gdzie ma stać Twój dom, ja też,
    ale masa ludzi właśnie myśli takimi kategoriami, że odpowiedzialność się
    gdzieś rozmyje, ale w starostwie i nadzorze budowlanym stoi jak byk:
    'Pozwolenie na budowę wydano dla XXX YYY zam....'

    To nadzór teraz będzie latał po fachmajstrach i geodetach skoro w DB
    stoi jak byk, że budynek wytyczono zgodnie z projektem...???

    Za portki inwestora, a ten niech sobie już szuka winnych.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 55. Data: 2011-08-28 15:42:44
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-08-28 17:36, robercik-us pisze:

    > To nadzór teraz będzie latał po fachmajstrach i geodetach skoro w DB
    > stoi jak byk, że budynek wytyczono zgodnie z projektem...???
    >
    > Za portki inwestora, a ten niech sobie już szuka winnych.

    Wniosek prosty - wprowadzić obowiązek inwentaryzacji geodezyjnej wylanej
    ławy fundamentowej.
    Fakt - kolejna kasa do wydania ale w tym miejscu można by uznać
    odpowiedzialność geodety, bo faktycznie tak jak jest teraz to nie bardzo.

    Jak u mnie był geodeta to właśnie rozmawialiśmy na ten temat - co by
    było jakbym sobie później te "ławki" poprzesuwał. Jakoś nie bardzo
    wiedział...

    --
    M.

  • 56. Data: 2011-08-28 16:45:29
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 28.08.2011 17:36, robercik-us pisze:
    > A ja wracam uparcie do tematu inwestora. Gdzie on był??? Toż on
    > odpowiada za wszystko co dzieje się z jego inicjatywy. Czy uważasz, że
    > proces budowy jest inicjowany przez kogoś innego, a nie przez inwestora???

    W tym przypadku? Przeciez napisal, ze geodeta tylko sie na papierze
    podpisal... czyli wiemy kto "wytyczal". A skoro geodeta sie juz raz
    podlozyl to moze i drugi raz to zrobi, zeby ratowac tylek?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 57. Data: 2011-08-29 09:16:59
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RadekNet napisał:

    > W tym przypadku? Przeciez napisal, ze geodeta tylko sie na papierze
    > podpisal... czyli wiemy kto "wytyczal". A skoro geodeta sie juz raz
    > podlozyl to moze i drugi raz to zrobi, zeby ratowac tylek?

    Jeżeli w papierach stoi jak wół, że geodeta wytyczył prawidłowo - bo
    inaczej nie sądzę, żeby napisał - to w terenie... konia z rzędem temu,
    kto udowodni geodecie, że słupki stały źle. Nie udowodnisz mu, że się
    podłożył. Nie sądzę natomiast, żeby projektant wrysował budynek
    wchodzący na działkę sąsiada, bo takie coś absolutnie nie przejdzie przy
    procedurze PnB.

    Jak dla mnie to prawdopodobnie geodeta wytyczył dobrze i projektant też,
    tylko wykonawcy po pijaku jednym okiem patrząc zrobili jak im się
    widziało, a inwestor nie przypilnował... i problem gotowy.

    Geodecie, ani architektowi nic nie udowodnisz... kiebudowi raczej też,
    bo on bazuje na wpisach osób uprawnionych - geodety.

    A teraz taka mnie naszła refleksja... Całkiem możliwe, że geodeta
    wytyczył budynek po obrysie, a wykonawca się nie dogadał i wziął te
    linie za osie fundamentów. Stąd ta rozbieżność. Ale to tylko moje dywagacje.

    pozdr
    Robert G

  • 58. Data: 2011-08-29 09:33:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Skimir" napisał w wiadomości grup

    >Wniosek prosty - wprowadzić obowiązek inwentaryzacji geodezyjnej wylanej
    >ławy fundamentowej.

    Ale przecież kierbud za coś tez kase bieże więc powinien dopilnować aby ławy
    wylane były zgodnie z wytyczeniem geodety.

  • 59. Data: 2011-08-29 09:57:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wiadomości news:j34rp5$n3r$1@inews.gazeta.pl...

    > to jest ogólna zasada

    Ano.

    > i w prawie budowlanym są na nią wyjątki, se weź i poczytaj :-)

    Pewnie, że są, ale ja się właśnie o te różne szczegóły dopytuję.

  • 60. Data: 2011-08-29 16:09:01
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 29.08.2011 11:16, robercik-us pisze:

> [...]
    > inaczej nie sądzę, żeby napisał - to w terenie... konia z rzędem temu,
    > kto udowodni geodecie, że słupki stały źle. Nie udowodnisz mu, że się

    Masz racje. Chyba, ze maja jakas korespondecje mailowa itp.

    > Nie sądzę natomiast, żeby projektant wrysował budynek
    > wchodzący na działkę sąsiada, bo takie coś absolutnie nie przejdzie przy
    > procedurze PnB.

    Zgadzam sie w 100%

    > tylko wykonawcy po pijaku jednym okiem patrząc zrobili jak im się
    > widziało, a inwestor nie przypilnował... i problem gotowy.

    Jakby nie bylo - niezazdroszcze.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk