  • 1. Data: 2011-08-24 09:08:48
    Temat: wyrównanie poziomów - klej czy wylewka samopoziomująca
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    Witam,
    chce wyrównać poziomy podłóg pomiędzy deską podłogową a płytkami,
    chodzi o 1 cm. Tam gdzie będzie podwyzszany poziom jest podłogówka.
    Wiem, że można to wykonac albo wylewką samopoziomującą albo
    specjalnymi klajami do płytek. Moje pytanie jest takie: które
    rozwiązanie bedzię bezpieczniejsze ze względu na trwałość, bo nie chce
    żeby mi się to potem odspoiło? Przy robieniu wylewki samopoziomującej
    to już będzie razem 3 warstwy (wylewka zwykła, wylewka samopoziomująca
    i klej do płytek). Chyba, że nie ma różnicy, to wtedy można wybrać
    tansze rozwiązanie.
    Z góry dziękuje za wypowiedzim pozdrawiam.

    P.S.
    Czy wylewka samopoziomująca KREISEL jest była by dobra?

  • 2. Data: 2011-08-24 09:40:20
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-24 11:08, Andrzej pisze:
> [...]
    > Z góry dziękuje za wypowiedzim pozdrawiam.
    >
    > P.S.
    > Czy wylewka samopoziomująca KREISEL jest była by dobra?

    1 cm to naprawdę nie wiele noga tego nie wyczuje. Można było delikatny
    spadek na ostatnich płytkach zrobić + podnieś panele np.

    Jeżeli to połączysz listwą to na listwie zgubisz ten 1 cm.

    Tylko skąd ten 1 cm różnicy. Płytka + klej to około 1,5 cm. Deska
    podłogowa to z podkładem 2 cm - no możesz mieć inną.

    Masz już położone płytki, czy nie? jeżeli nie to spokojnie wykonawca na
    kleju ci ten 1 cm zrobi.

    Jak masz płytki to są różnego rodzaju listwy łączące jak chcesz połączyć
    np. korkiem to musisz wyrównać na zero. POd deskę o ile to ona wychodzi
    Ci niżej możesz dać grubszy podkład - ale nie te gąbki, a sztywne płyty,
    są chyba nawet 1 cm.

    U mnie na progu zgubiłem 3 cm - nikt się nie potyka, nie zauważa.

    Ariusz

  • 3. Data: 2011-08-24 10:05:49
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    W otwartym salonie na kuchnie i korytarz będę miał litą deskę
    podłogową o grugości 2 cm. Z tą podłogą będą sie stykały płytki
    wlaśnie z kuchni i korytarza. Stąd jest ten uskok 1 cm, bo płytka ma
    grubość ok. 8 mm + 2mm kleju.
    Zastanawiałem się nad listwą maskującą, ale raczej chce z nij
    zrezygnować. To będzie przestrzeń gdzie będzie się często chodziło i
    myśle że będzie to niewygodne.
    Płytki nie sa jeszcze położone.

  • 4. Data: 2011-08-24 10:35:59
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:
    > Płytki nie sa jeszcze położone.

    Eee... nie przesadzaj... :-)
    1 cm to naprawdę niewiele. Pisali Ci już, że
    kafelkarz/płytkarz/fliziarz... jak kto woli :-) tą różnicę zniweluje i
    nic nie będzie widać, ani czuć pod stopami... gdyby chodziło o 5 cm, to
    pewnie byłby problem, ale 1...

    pozdr
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-08-24 10:51:46
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-24 12:05, Andrzej pisze:
> [...]
    > Zastanawiałem się nad listwą maskującą, ale raczej chce z nij
    > zrezygnować. To będzie przestrzeń gdzie będzie się często chodziło i

    No to pole do popisu dla płytkarza - spokojnie 1 cm na kleju ci
    podniesie - może na kilku płytkach zrobić lekki spadek - nie zauważysz
    gołym okiem, a dalej już normalnie.
    Z tym spadkiem to uważaj by ci nie wyszedł pod meblami :).

    Jeżeli to otwarta przestrzeń nie powinno być problemu z tak małym
    spadkiem, a nawet jakby miał na wszystkim podnieś na kleju ten 1 cm to
    nie tragedia - choć klej jest drogi.

    Pamiętaj o dylatacji dla płytek - nie wiem jak masz rozwiązany ten salon
    jaka podłoga - ale przypuszczam, że podłoga dość wielka więc natnij
    wylewkę na styku z deskami i wszędzie tam, gdzie kończą się płytki.

    Ariusz

  • 6. Data: 2011-08-24 12:36:09
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > i klej do płytek). Chyba, że nie ma różnicy, to wtedy można wybrać
    > tansze rozwiązanie.
    > Z góry dziękuje za wypowiedzim pozdrawiam.

    Jeśli jest to reprezentacyjne miejsce w domu to nie kombinuj tylko zrób tak
    jak powinno się to zrobić. Twoja decyzja będzie właściwie już nieodwracalna.
    Spadki i wszelkie ucieczki z wysokością, zwłaszcza na połączeniu desek i
    płytek będzie widać.
    Wyrównaj to klejem takim który można kłaść w warstwie powyżej 1cm lub pomyśl
    o warstwie wyrównującej.
    Nie jestem specjalistą więc nie będę nic konkretnego radził. Ale zawsze
    możesz pogadać z kimś z Atlasa co ni by proponowali w takiej sytuacji.

    Sam robiłem wylewkę samopoziomującą pod deski. Łączenie deski i gresu cięty
    korek. Wyszło b.dobrze.

  • 7. Data: 2011-08-24 18:36:22
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "nacocito" <n...@c...to> wrote in message news:j32r9a$su1$1@news.onet.pl...

> [...]
    > nieodwracalna.
    > Spadki i wszelkie ucieczki z wysokością, zwłaszcza na połączeniu desek i

    Oczywiście że tak. Płytek nie można podnosić klejem, bo bedą wyglądać
    paskudnie. Nie będą w płaszczyźnie, niektóre się zapadną o milimetr i już
    będzie to czuć i denerwować.
    Trzeba wylać samopoziom i kleić na możliwie cinką warstwę kleju. Inaczej
    będzie syf nie wykonanie. Ja to przerabiałem. Potrafiłem wywalić kilka m2,
    podlać wylewką i położyć od nowa, bo było paskudnie, a były to polery.

  • 8. Data: 2011-08-25 07:28:45
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

> [...]
    > będzie syf nie wykonanie. Ja to przerabiałem. Potrafiłem wywalić kilka m2,
    > podlać wylewką i położyć od nowa, bo było paskudnie, a były to polery.

    Mógłbym zrobić wylewke samopoziomującą, tylko zastanawiam się czy ona
    sie później nie odspoi, bo ona będzie kładziona na ogrzewaniu
    podłogowym. Jeśli wyrówanie byłoby robione klejem, to odpada jedna
    warstwa która moze się odspoić. Nie wiem, może źle mysle, i położenie
    wylewki na podłogówdze jest całkowicie bezpieczne.

  • 9. Data: 2011-08-25 07:40:23
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Andrzej napisał(a):

> [...]
    > warstwa która moze się odspoić. Nie wiem, może źle mysle, i położenie
    > wylewki na podłogówdze jest całkowicie bezpieczne.

    Poczytaj sobie specyfikacje wylewek samopoziomujacych- w wiekszosci
    pisza, ze nadaja sie na ogrzeanie podlogowe.
    Ostatnio zaczalem pracowac z jakims Knaufem z mikrowloknami - bardzo
    sympatyczny produkt, choc drogi jak cholera. No ale w mojej malej
    izdebce powinienem zmiescic sie w 4 workach.
    Zakre stosowania: 2-15mm.
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 10. Data: 2011-08-25 07:52:26
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...

> [...]
    > warstwa która moze się odspoić. Nie wiem, może źle mysle, i położenie
    > wylewki na podłogówdze jest całkowicie bezpieczne.

    Wylewka samopoziomujaca ci sie nie odspoi, nie ma takiej mozliwosci a wręcz
    wzmocni podłoże i doskonale nadaje się właśnie na ogrzewanie podłogowe