  • 11. Data: 2011-07-12 20:40:08
    Temat: Re: wełna do poddasza
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    news:ivi5pn$maq$1@opal.futuro.pl...

    > Przecież te kilka tysięcznych jest bez znaczenia. Wełna ma być sprężysta
    > zaaplikowana w przemyślany sposób z dobrą membrabą. Stare szmaty /poza
    > palnością/ dadzą taki sam skutek jak każda wełna, . Chodzi przecież o
    > nieruchome powietrze.

    Masz racje, prawie. Te kilka tysiecznych to 7cm wiecej ocieplenia dla welny
    0,045 w stosunku do welny 0,033 i grubosci 20cm. Procentowo sobie wylicz.
    Dla tego pisze, zeby unikac welen najtanszych i zaczac od 0,039 a to np.
    Isover Unimata i wiele innych wcale nie jakos drogich welen.
    Poza tym jak wiesz komfort w domu to nie tylko ocieplenie zima i nieplacenie
    zbyt wiele za ogrzewanie. Zima nie ma problemu, wyzsza krzywa i bedzie
    cieplej. Co tam, jak kogos stac to najwyzej zaplaci wiecej. Co zrobic latem,
    jak dach nagrzewa sie pewnie do tych 40 - 50C? Ewakuowac sie z sypialni do
    piwnicy po wschodzie slonca?
    Kolejna sprawa to niestety zaleznosc miedzy wspolczynnikiem przewodzenia i
    jakosci samej welny. Te najtansze maja grubsze wlokna i rozlozone luzniej.
    Innymi slowy struktura jest rzadka i wiotka. Jak chcesz taka szmata ulozyc
    szczelne ocieplenie? Przeciez to nawet nie jest sprezyste, a i zamknietego
    powietrza przy grubych i wzglednie luznych wloknach bedzie mniej. Dla
    uproszczenia mozna przyrownac jakosc welny w proporcji do jej wspolczynnika.
    No ale kolejny raz Cie nie przekonam. W gruncie rzeczy chodzi o pytacza a
    nie nasze racje.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2011-07-12 21:14:29
    Od: yarecky <2...@x...pl>

    W dniu 2011-07-11 21:16, adi pisze:

    > jaką welnę polecacie do ocieplenia poddasza?
    >

    > Adi
    Polecam wełnę skalną, np. Rockwool Toprock.

    Jest droższa i uciążliwa w ułożeniu (gryzie jak ...) ale dobrze ułożona
    nie przewiewa już przy jednej warstwie, potrzeba jej też mniej niż
    taniej "szmaty".
    Jest gęsta i lepiej tłumi dźwięki.
    Wadą jest ilość miejsca potrzebnego na składowanie - w paczce jest 2-6mb
    wełny w zależności od grubości.

    Pozdrawiam,
    Yarecky.

  • 13. Data: 2011-07-12 21:21:24
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "adi" <a...@g...com> wrote in message
    > jak mogę mieć 2 cm luzu między profilami i płytą skoro mam 5 cm wełny
    > wzdłuż profili CD, pozatym skad ma podwiewać płyty skoro powyżej są 2
    > warstwy prawidlowo upakowanej wełny??

    Zrób sobie rysunek. Profil ma jakąś grubość i jak zamukasz poziome szyny U
    na grzybkach, dociskasz poprzeczną warstwę wełny to pozostają takie brzuchy
    wełny, a między profilem i środkiem brzucha jest pusto.

  • 14. Data: 2011-07-12 21:23:31
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > welny 0,045 w stosunku do welny 0,033 i grubosci 20cm. Procentowo sobie
    > wylicz. Dla tego pisze, zeby unikac welen najtanszych i zaczac od 0,039 a

    No jasne że trzeba dać Unimatę czy coś podobnego ale bez przesady.
    Więcej popsuje wykonawca niż współczynnik wełny :-)